חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

סט אגרטלים

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

סט אגרטלים

הודעהעל ידי zvika002 » 10 אוקטובר 2012, 23:36

סט של 3 אגרטלים צרים וארוכים להכלת פרח בודד-Bud vases
עשויים עץ מייפל וצבועים במגוון עץ (בייץ) כהה בכדי להבליט את הטקסטורה החיצונית
אורך/רוחב 5 ס"מ
גובה 19 ס"מ
קבצים מצורפים
f_wow_vase  20120210.JPG
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי umi » 11 אוקטובר 2012, 00:56

מרהיב !!!, איך בדיוק עשיתי את הקשטות השחורות. האם זה על אותו מישור של השטח של המייפל הלא צבועה ?. ואיך עושים את זה שיהיה כל כך מדוייק ?
אסמח לילמוד
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי sarit zur » 11 אוקטובר 2012, 06:59

יפהפה!! 8) :)
סמל אישי של המשתמש
sarit zur
סופר משתמש
 
הודעות: 146
הצטרף: 01 ינואר 2011, 16:56

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי zvika002 » 11 אוקטובר 2012, 12:49

אוּמִי
קשה להסביר טכניקת חריטה במספר משפטים.
יצור האגרטלים פשוט יותר מהנסיון להסבירו בכתב.
אשמח אם תבוא לבקרני (מצורף מס טלפון בפרטי) במנוף כדי לראות איך הדברים נעשים.
לשאלותיך:
הקשתות השחורות נעשות בחריטה.
השטח המושחר אינו באותו מישור של המייפל הלא צבוע
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי i-pink » 12 אוקטובר 2012, 05:40

פשוט יפה!

אם אני מבינה נכון צובעים את פאות האגרטל בצבע כהה, ואז תופסים אותו לתפסנית וחורטים את הקשתות וע"י כך חושפים את העץ בהיר.
i-pink
סופר משתמש
 
הודעות: 143
הצטרף: 08 אוגוסט 2009, 00:12

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 12 אוקטובר 2012, 16:37

מאוד מחוכם, אהבתי את כל האלמנטים!
אם אני מבין נכון את השיטה, כנראה כל האגרטלים נחרטו קודם כל בנפרד לצורה ולריקון, אחר כך עוד 4 פעמים לפחות כשהם מחוברים כל פעם בפאה אחרת שלהם ובהחלפת סדר (פעם אגרטל א באמצע, פעם אגרטל ב וכו') כדי שלכל אחד מהם תהיה לפחות פאה שבה הוא נראה כ"אמצע" העיגול, ועוד פאתיים שהן החלק החיצוני של העיגול הגדול יותר.

יותר מזה, צביקה מספיק מתוחכם בכדי לסדר שהפאה הבאה בתור נראית כמו המשך של העיגול כאילו קיפלו את העיגול הגדול לקוביה

כל הכבוד! ואשמח לראות עוד הרבה עבודות, אתה כל פעם מספק לי עוד השראה... מזכיר טיפה את ה"פאזל" של אלי אביסרה
תמונה
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי zvika002 » 13 אוקטובר 2012, 10:56

אנסה להבהיר קצת את התמונה.
1.חומר הגלם הוא 3 תיבות מרובעות צבועות ב4 הפאות.
2.שלושת התבות מחוברות למתקן חריטה המאפשר חריטה של פאה אחת שלהן בו זמנית.
3.לאחר חריטת הפאה הראשונה משנים את מיקום התבות במתקן לחריטת פאה שניה ואח"כ שלישית ואח"כ רביעית.
4.לאחר שכל ארבעת הפאות נחרטו תופסים כל תיבה בין עוקצים וחורטים spigot מצד אחד שלה לתפיסה בפוטר.
5.תופסים את התיבה בפוטר וחורטים את החלק התחתון שלה ואח"כ את החלק העליון שלה הכולל את הצוואר,השפה והקדח המרכזי.
6.מלטשים את השטחים החרוטים תוך הקפדה שלא לפגוע בפאות הצבועות.
7.גודעים בתחתית החלק התחתון.
8.חוזרים על פעולות 5-7 בכל אחת מהתיבות.

מקווה מאד שהבהרתי את עצמי טוב יותר
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: סט אגרטלים

הודעהעל ידי ezerzur » 13 אוקטובר 2012, 18:21

:roll: fantastic
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־3 אורחים