|
|
חובבי נגרות ואומנות העץ
ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל
|
|
זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.
על ידי danielk9 » 17 מרץ 2025, 17:55
היי לכולם, החלטתי לבנות סוג של מיטה מתקפלת לרכב ובחרתי בדוגמא זו (מבין רבות דומות) https://www.youtube.com/watch?v=WwqphM_gyJA&t=1sהתאמתי את השרטוטים לרכב שלי אבל בדוגמא זו, כמו ברוב הדוגמאות האחרות ברשת נעשה שימוש בדיקט בעובי של 75" (כ-2 סנטימטר). מה לדעתכם יכול להיות העובי המינימלי לבסיס מיטה כזו (2 ס"מ גם כבד יותר ויעלה את צריכת הדלק, גם כבד יותר להוציא במקרה של פנצ'ר וגם יקר יותר) תודה רבה לכולם
-
danielk9
-
- הודעות: 2
- הצטרף: 17 מרץ 2025, 17:50
על ידי NirS » 19 מרץ 2025, 12:06
לא יצא לי לצפות בסרטון, אבל האם המשטח חייב להיות מלא?
-
NirS
- סופר משתמש
-
- הודעות: 457
- הצטרף: 02 נובמבר 2012, 21:30
על ידי danielk9 » 19 מרץ 2025, 20:49
היי,
לא, בהחלט לא חייב להיות מלא. להפך, כל מה שיעזור להוריד במשקל מבלי לפגוע בחוזק מבורך.
אגב, בדקתי לעומק מב זה אומר 75". וגיליתי שלמרות, שערך זה מתורגם ל 19.05ממ אבל הכוונה (בארצות הברית) ל 18ממ. (In the U.S., plywood labeled as ¾ inch (0.75") usually has an actual thickness of around 18.3mm to 18.7mm (not a full 19.05mm))
-
danielk9
-
- הודעות: 2
- הצטרף: 17 מרץ 2025, 17:50
על ידי Se7eN » 19 מרץ 2025, 21:50
לדעתי גם 18 ממ בלי תמיכות נוספות זה לא מספיק, ותהיה שקיעה. מה שעושים במיטות רגילות זה קורות רוחב, ומעליהן מזרון, ולעיתים דיקט דק ואז המזרון.
חוץ מזה, אני חושב שאתה די נסחף עם החישובים שלך, דיקט כזה שלם שוקל בערך 25-30 קילו, ואתה אפילו לא צריך את כולו, ככה שנשאר לך אולי 20 קילו. על רכב ששוקל מעל טון, זה ממש זניח...
-
Se7eN
- מנהל פורום
-
- הודעות: 1866
- הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50
על ידי avian » 20 מרץ 2025, 00:18
בארץ נתקלתי גם בפלטות בעובי 16 ממ שנמכרו כשלושת רבעי אינצ׳... שים לב שגם יש הבדל משקל משמעותיים בין סוגי סנדוויץ שונים. אבל לא בטוח כמה 3 ק"ג, נגיד, הבדל במשקל הפלטה יצור הבדל אמיתי בצריכת הדלק. לשאלתך, אם הבנתי נכון את התכנון, אז אי אפשר להוסיף שם קורות חיזוק מתחת לפלטה, אז פלטה דקה יותר עשויה לא לעמוד במשקל (תלוי כמובן במשקל על המיטה). אבל עם שינויים קלים, למשל חלק עליון שנפתח אחרת, אפשר יהיה להוסיף חיזוקים, ואז להסתפק בפלטת 8 או 10 ממ.
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
על ידי oferyuval » 21 מרץ 2025, 15:38
במקום להוריד בעובי תוריד חומר, למשל על ידי חריצים לרוחב הפלטה.
-
oferyuval
- סופר משתמש
-
- הודעות: 692
- הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54
על ידי avian » 21 מרץ 2025, 23:49
יהיה יותר פשוט - וכנראה גם זול - לקנות פלטה 8 או 10 ולהדביק פסים בחלק התחתון של הפלטה, לא?
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
על ידי הרואה » 22 מרץ 2025, 23:26
avian כתב:בארץ נתקלתי גם בפלטות בעובי 16 ממ שנמכרו כשלושת רבעי אינצ׳... שים לב שגם יש הבדל משקל משמעותיים בין סוגי סנדוויץ שונים. אבל לא בטוח כמה 3 ק"ג, נגיד, הבדל במשקל הפלטה יצור הבדל אמיתי בצריכת הדלק. לשאלתך, אם הבנתי נכון את התכנון, אז אי אפשר להוסיף שם קורות חיזוק מתחת לפלטה, אז פלטה דקה יותר עשויה לא לעמוד במשקל (תלוי כמובן במשקל על המיטה). אבל עם שינויים קלים, למשל חלק עליון שנפתח אחרת, אפשר יהיה להוסיף חיזוקים, ואז להסתפק בפלטת 8 או 10 ממ.
בחיים לא נתקלתי בארץ בפלטה כלשהי שנמכרת כ3/4 אינצ', במסמכים של אף אחת מהחברות הגדולות אין התייחסות לעובי הפלטה באינצ', סיפור מוזר.
-
הרואה
- סופר משתמש
-
- הודעות: 1038
- הצטרף: 27 אוקטובר 2015, 14:54
- מיקום: כוכב יעקב - מועצה אזורית בנימין
על ידי avian » 23 מרץ 2025, 08:44
הרואה, אני אדייק - אני ביקשתי פלטת שלושה רבעים וקיבלתי פלטות בעובי שבין 16 ל-18 ממ. לא יודע אם הם פרסמו או מיתגו את הפלטה בצורה רשמית כשלושת רבעי אינצ׳. כשעברתי להזמין מהרשת, זה כבר לא קרה כי שם בדרך כלל כותבים עובי בממ.
-
avian
- סופר משתמש
-
- הודעות: 739
- הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48
חזור אל נגרות
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־5 אורחים
|