חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

ברוכים הנמצאים (ושאלה על פקקי עץ)

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

Re: ברוכים הנמצאים (ושאלה על פקקי עץ)

הודעהעל ידי sirabs » 09 מרץ 2014, 22:19

איפה שנדרש- אני תמיד קודח.
אין סיבה לקדוח חורים מקדימים לכל בורג בתשתית של דק,
כנ"ל בחיבור מעל הפרגולה שלא ייראה לעולם.
כשצריך: או כי העץ עלול להתפצל, או כי אני רוצה חור שינחה את
זוית ההברגה, או כי אני רוצה שקען לראש הבורג- אני קודח.
ואני מכיר עוד בעלי מקצוע שעושים את אותו הדבר.
sirabs
סופר משתמש
 
הודעות: 468
הצטרף: 17 יוני 2012, 01:34

Re: ברוכים הנמצאים (ושאלה על פקקי עץ)

הודעהעל ידי Eliyahoo » 09 מרץ 2014, 22:28

shwekwek כתב:אולי זו ההזדמנות לשאול.
היה לי ויכוח על זה בחנות של גגנים, שם גם המוכר, וגם שני אנשי פרגולות ותיקים צחקו עליי כטענתי שצריך לקדוח חור מקדים בחיבור קורות של עץ אורן.
הסתבר לי ש(לטענתם) אף גגן לא טורח לקדוח חור מקדים באורן בבניית פרגולות / גגות / קונסטרוקציית אורן, אלא פשוט עובדים חזק עם מברגת אימפקט ויאללה הביתה. הייתי מעוניין לאמת זאת עם נסיונם של חברי הפורום
תודה
אליסף



אני מסכים חלקית עם מה שאורן כתב.
1. בעלי מקצוע רוצים "לגמור וללכת".
2. הברגים שמוכרים היום בחנויות הם מדהימים. אחת התכונות היא שהחלק העליון של הבורג הוא חלק ואז זה כאילו קדחת חור מקדים בקורה החיצונית והעברת בורג ישר דרכה בלי חיכוך. חוץ מזה השפיץ של הבורג וכל המבנה שלו פשוט מאפשר לך לא לקדוח חור מקדים. תסתכל פעם על הברגים היקרים יותר ותראה שהמבנה שלהם מאוד שונה מברגי סיבית פשוטים.
סמל אישי של המשתמש
Eliyahoo
מנהל פורום
 
הודעות: 779
הצטרף: 18 פברואר 2012, 00:13

Re: ברוכים הנמצאים (ושאלה על פקקי עץ)

הודעהעל ידי shwekwek » 09 מרץ 2014, 23:40

הפרוייקט הנ"ל נשמע מעניין. אשמח לראות תמונות.
shwekwek
סופר משתמש
 
הודעות: 253
הצטרף: 22 דצמבר 2009, 10:28

Re: ברוכים הנמצאים (ושאלה על פקקי עץ)

הודעהעל ידי OrenA » 10 מרץ 2014, 12:54

בשמחה. העליתי תחת שרשור חדש.
OrenA
סופר משתמש
 
הודעות: 1050
הצטרף: 12 נובמבר 2013, 17:04

הקודם

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־6 אורחים

cron