חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

כערת סיסם על 3 רגליים

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

כערת סיסם על 3 רגליים

הודעהעל ידי GILY » 29 פברואר 2012, 16:34

חם מהיום - קערת סיסם על 3 רגליים עם פיתוח תחתון
תהנו
קבצים מצורפים
bowl on 3 legs.JPG
קערה גובה 13 קוטר 31 עובי דופן 7 מ"מ למעט קטע עליון שהוכן עבור גיג סיום הקערה מלמטה .
bowl down.JPG
הקערה ממבט מטה עם הסיומת
rose wood bowl up.JPG
הקערה ממבט מעלה
up side down.JPG
הקערה הפוכה להמחשת התחתית + הסיומת
נערך לאחרונה על ידי GILY בתאריך 29 פברואר 2012, 18:58, נערך 4 פעמים בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

Re: קערת ס

הודעהעל ידי yd » 29 פברואר 2012, 18:18

יפה מאוד ,אהבתי.
yd
סופר משתמש
 
הודעות: 1006
הצטרף: 25 אוגוסט 2008, 20:50

Re: קערת ס

הודעהעל ידי umi » 29 פברואר 2012, 19:10

יופי של עבודה אבל עוד יותר יופי של עץ, בסיכום יפהההההההה
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: כערת סיסם על 3 רגליים

הודעהעל ידי shlomi » 29 פברואר 2012, 19:52

יפה ומיוחד
העץ משגע
shlomi
סופר משתמש
 
הודעות: 304
הצטרף: 09 אוגוסט 2009, 10:40

קערת סיסם

הודעהעל ידי icemen » 29 פברואר 2012, 19:58

יופי של כלי..!
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: כערת סיסם על 3 רגליים

הודעהעל ידי Pini Gold » 29 פברואר 2012, 20:07

קערה יפה מאוד ומיוחדת
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: כערת סיסם על 3 רגליים

הודעהעל ידי max63 » 29 פברואר 2012, 21:39

גימור מקצועי! כל הכבוד.
על העץ אין צורך להרבות מילים, כרגיל לסיסם :)
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

תוכל לפרט איך דפנת את הקערה כדי להגיע לסיומת

הודעהעל ידי eyal g » 29 פברואר 2012, 21:55

אני תוהה איך דפנת והגעת לתחתית המושלמת
אחלה עבודה
תהנה
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: כערת סיסם על 3 רגליים

הודעהעל ידי ezerzur » 01 מרץ 2012, 07:50

קערה מדהימה ביופיה , גימור מושלם , שאפו
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: תוכל לפרט איך דפנת את הקערה כדי להגיע לסיומת

הודעהעל ידי GILY » 01 מרץ 2012, 08:15

בוקר טוב
כל העבודה מתוכננת מראש - לדוגמא הפתח העליון רחב יותר על מנת לסיים את העבודה - הסבר : התחלתי בחריטה חיצונית ע"י צלחת כאשר יצרתי בתחתית טבעת דקה עבור הרגליים ובאמצע למטה טפס לפוטר , בהמשך העברתי לפוטר לצורך ריקון פנימי , ליטוש וגימר - עכשיו יצרתי גיג של לוח עגול MDF על צלחת שמתאים עם מגרעת לפתח הכערה במדוייק והצמדתי עם עוקץ . בשלב זה סימנתי את מיקום הרגלים כל 120 מעלות סימנתי את צורתם בצעתי 2 חיתוכים לכל רגל והפרדתי בינהן עם מפסלת ושניה קודם בדיקת גובה לפני ואחרי הרגל ותיקון חריטה בהתאם .
לבסוף הפרדת העוקץ וחריטת הפינלה למטה , ליטוש גימור חיצוני וניתוק מהגיג
אני ישתדל בקערה הבאה מסוג זה לצלם את שלבי העבודה
יום טוב לכולם
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

הבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד