חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

כמה שאלות על שיוף וצביעה

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

כמה שאלות על שיוף וצביעה

הודעהעל ידי zvika61 » 23 אוגוסט 2009, 14:36

א. כשאני משייף לפני הצביעה באיזה מספר של ניירות להשתמש ובאיזה דילוגים (נגיד 100, אח"כ 150?).
ב. בין צביעה לצביעה לשייף ביד או במלטשת.
ג. האם יש הבדלים בין המלטשות השונות (עגול, מרובע).
zvika61
 
הודעות: 17
הצטרף: 12 אוגוסט 2009, 09:14

Re: כמה שאלות על שיוף וצביעה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 23 אוגוסט 2009, 16:05

מהמעט שאני יודע,
להתחיל בנייר שמתאים לרמת הגימור ההתחלתית של העץ (השאיפה להתחיל מ 100 או 120, אבל הרבה פעמים צריך להתחיל ב80) לרוב רמות הגימור הנדרשות בנגרות מספיק להגיע עד 220, לפעמים לברק ופיניש חלק במיוחד עולים ל320

מבחינת הקפיצות, לא לקפוץ יותר מדי בין ניירות, הרעיון הוא לללטש בעזרת הנייר עד שלא רואים יותר את השריטות של הנייר הקודם (זאת אומרת שכשמסיימים עם 220, לא רואים את השריטות של נייר ה 180 שהיה לפניו, אבל ה220 משאיר בעצמו שריטות שלרוב צרכי הגימור הן מספיק קטנות כדי שלא יפריעו.

רצפים הגיוניים 80, 120, 180, 220, 320
120, 150, 180, 220, 320

עדיף למשל לא לקפוץ מ100 ל150 אלא לעבור קודם ב120 - כי זו קפיצה גדולה מדי.

לגבי שאלה ב': מכונה זה יותר קל, אבל אם יודעים ללטש ביד ועובדים יסודי, אין הבדל בתוצאה, ולפעמים אפילו יותר טוב...

שאלה ג': תלוי לאיזה שימוש, בכל מקרה הייתי מתרחק מהמרובעות הרוטטות, אף פעם לא הבנתי למה הן טובות, שתי המלטשות לשקול הן עגולות (עדיפות לאקסנטריות) ומלטשות סרט (אלה שהסרט מתגלגל כמו שלייף גדול) שהן יותר טובות לעבודות עומס (הורדה של הרבה חומר)

לחברים האחרים בוודאי יהיה מה להוסיף
בהצלחה
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: כמה שאלות על שיוף וצביעה

הודעהעל ידי ranshara » 23 אוגוסט 2009, 22:49

אצלנו מתחילים ב-80 עוברים ל-120 ואח"כ 320 (במלטשת)
בכל מקרה בין היסוד ללכה תשייף עם נייר 400
לשייף ביד יותר קשה אבל אתה יכול להגיע לפינות ושקעים שהמכונה לא מגיעה אליהם.
אני מעדיף את המכונה האקצנטרית!
רן.
ranshara
מנהל פורום
 
הודעות: 766
הצטרף: 01 מאי 2008, 10:36
מיקום: שדה אילן

Re: כמה שאלות על שיוף וצביעה

הודעהעל ידי zvika61 » 24 אוגוסט 2009, 14:21

תודה לכולם על העצות המחכימות.
רק עוד שאלה קטנה: האם יש הבדל אם אני צובע פורניר או עץ מלא?
zvika61
 
הודעות: 17
הצטרף: 12 אוגוסט 2009, 09:14

Re: כמה שאלות על שיוף וצביעה

הודעהעל ידי udi koren » 02 ספטמבר 2009, 10:51

בוודאי שיש הבדל. בפורניר צריך להיזהר לא להגיע לשכבה שמתחת לפורניר. בעיקר בקצוות.
udi koren
סופר משתמש
 
הודעות: 256
הצטרף: 07 אפריל 2008, 08:43

Re: כמה שאלות על שיוף וצביעה

הודעהעל ידי mati_si » 07 ספטמבר 2009, 15:49

א: רצוי להתחיל במספר שמתאים למצב ולסוג המשטח, כלומר אם מדובר בעץ לא מהוקצע, רצוי להתחיל אפילו ב-40. מבחינת רצף, אז עדיף לשמור על רצף כמה שיותר אחיד, כך מגיעים בסוף לליטוש טוב ונקי יותר, ללא שריטות. אישית אני מדלג רק כאשר חסר לי מספר כלשהו. במשטח שטוח מספיק להגיע ל220-240, כי אם תשווה לזה ליטוש ל400, לפני צביעה וגימור תראה הבדל, אך לאחריהם לא, כך שזה יכול להיות בזבוז זמן וניירות לטש.
כמו כן מומלץ (לא חובה) בין מספר למספר לתת "וויש" עם לחץ אוויר, וכן לא להתמצן על ניירות, אם רואים שהנייר בלוי-מחליפים.

ב: בין צביעה צביעה עדיף ביד, עם 320-400, כדי להוריד את הסיבים שיצאו בלבד, כי אם תשייף עמוק יותר, תוריד שכבה, כשתצבע - ייצאו סיבים חדשים - כל זה מיותר.

ג:
מלטשת סרט: להורדת כמויות עץ גדולות ומהירות, רק לרמה גסה יחסית, כי היא עלולה לפצוע את העץ אם אין הרבה ניסיון או מתקן מיוחד שמייצב אותה. טובה מאוד בתור "מיני שלייף" אם הופכים אותה על הצד ומקבעים.

מלטשת עגולה (אקסצנטרית): אני משתמש בה הכי הרבה למשטחים גדולים, מגיעים אתה לליטוש סופי לפני צביעה.

מלטשת מרובעת (רוטטת): יש לי כזאת, לא משתמש בה כי העבודה מאוד איטית וסיזפית. ת'כלס, דבר מיותר, אלא אם כן היא בצורת "מגהץ " קטן ואז ניתן להגיע אתה לפינות שאף מלטשת אחרת לא יכולה להגיע.
mati_si
 
הודעות: 9
הצטרף: 04 ספטמבר 2009, 12:19


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־14 אורחים

cron