חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי dvir85 » 14 ינואר 2025, 11:42

שלום אני רוצה לבנות שולחן נגרות קטן 120/40
קניתי קורות אורן 95/42 כמה שאלות:
1 האם להקציע אותם בפאה הרחבה לפני ההדבקה או שלא חייב כי לפי הספק הם מוקצעות?
2 את החלק העליון מאחר והפינות כתומות (מהיצרן) לישר בהקצעה לפני הדבקה או אחרי?
3 האם יש צורך בקדיחת דיבלים בין הקורות אם כן מה המרחק קוטר ועומק קדיחה מומלץ לפי המידות שצוינו?
4 יש ברשותי 2 קליבות צינור 1/2 ושתי קליבות F האם יספיק לאורך כזה? איך יודעים כמה ללחוץ את העץ שלא יהיה פחות מידי או חזק מידי?
5 יש לי מקצוע ידני סטנלי 4 האם יתאים לדעתכם או שחייב הקצעה במכונה ?
dvir85
 
הודעות: 7
הצטרף: 08 ינואר 2025, 16:18

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי lyuv » 14 ינואר 2025, 12:35

1. לפי המידות נראה שהן אכן מוקצעות. אם צריך הקצעה נוספת תלוי ברמת ההקצעה. ברוב החומר המוקצע שקניתי היא היתה מספקת.
2. לדעתי יהיה קל יותר להקציע לפני. אבל קח בחשבון שאחרי ההדבקה לא תקבל פני שטח ישרים/חלקים לגמרי, ותצטרך שיוף שיאפס את הגובה בין הקורות.
3. אם אתה מדביק, זה מיותר. אגב - במקום הדבקה אתה יכול להצמיד את הקורות עם מוטות הברגה. פחות קשיח, אבל הרבה יותר קל וגמיש לעדכונים. תלוי מה סוג השימוש המתוכנן.
4. אין חזק מדי. כמה מינימום? מספיק כדי להתגבר על העיקומים והפיתולים בקורות. רק אתה יודע כמה יש. נסה על יבש, וראה אם כל המרווחים נסגרו.
5. יענו מבינים גדולים ממני.
lyuv
סופר משתמש
 
הודעות: 307
הצטרף: 30 ינואר 2008, 14:28

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי dvir85 » 14 ינואר 2025, 15:48

תודה נראה לך שיספיקו 4 קליבות לפלטה של 120?
כמה זמן השאיר אותם 24 שעות מספיק?
dvir85
 
הודעות: 7
הצטרף: 08 ינואר 2025, 16:18

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי Se7eN » 14 ינואר 2025, 15:51

אז אוסיף רק על תשובה 5, השאלה היא רמת המיומנות שלך וכמה הוא תקין לעבודה. מי שיודע לעבוד עם מקצוע ידני יכול לעשות את כל העבודה איתו, כמובן שזה יקח זמן.
חלופה להקצעה (ידנית או חשמלית) זה ניסור של הפאות הקצרות כדי להוריד את הפאזות.
Se7eN
מנהל פורום
 
הודעות: 1866
הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי אמיר ח. » 14 ינואר 2025, 18:38

dvir85 כתב:תודה נראה לך שיספיקו 4 קליבות לפלטה של 120?
כמה זמן השאיר אותם 24 שעות מספיק?
כן, ארבע קליבות יספיקו, שים שתיים למטה ושתיים למעלה.
24 שעות זה מצויין, אפשר גם להשאיר כל הלילה ולפרק בבוקר.
אמיר ח.
סופר משתמש
 
הודעות: 595
הצטרף: 01 אוגוסט 2017, 18:25

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי dvir85 » 08 מרץ 2025, 22:33

הי שוב אני
לפני שאני מדביק יש מרווח 5 מ"מ בגלל כמה קורות עקומות מצורפת תמונה, עם קליבות זה נעלם השאלה אם הדבק יחזיק או שזה יפתח וצריך הקצעה במכונה לפני?
דבק טייטבונד אדום
קבצים מצורפים
IMG_20250308_211846181~2.jpg
dvir85
 
הודעות: 7
הצטרף: 08 ינואר 2025, 16:18

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי אמיר ח. » 09 מרץ 2025, 12:52

נסה לשחק עם סידור הקורות, כך שקורות עקומות יבטלו אחת את השנייה.
אפשר גם להקטין את המרווחים ע"י הקצעת האיזורים הבעייתיים עם מקצוע ידני.
אם המרווח הוא 5 מ"מ אז אני אישית הייתי מדביק ללא חשש.
אמיר ח.
סופר משתמש
 
הודעות: 595
הצטרף: 01 אוגוסט 2017, 18:25

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי lyuv » 10 מרץ 2025, 09:49

dvir85 כתב:הי שוב אני
לפני שאני מדביק יש מרווח 5 מ"מ בגלל כמה קורות עקומות מצורפת תמונה, עם קליבות זה נעלם השאלה אם הדבק יחזיק או שזה יפתח וצריך הקצעה במכונה לפני?
דבק טייטבונד אדום

לדעתי אין בעיה שדבק יחזיק עיוות של 5ממ על 1.2 מטר.
בכל מקרה, עדיף שהעיוות יהיה "פנימי" ולא "חיצוני".
"פנימי" - כוונתי שהמרווח נוצר באיזור אמצע הקורות, כמו בצילום שצרפת, בין שתי הקורות שבמרכז.
"חיצוני" - המרווח בקצוות. כמו קרני שור.
lyuv
סופר משתמש
 
הודעות: 307
הצטרף: 30 ינואר 2008, 14:28

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי dvir85 » 11 מרץ 2025, 00:42

תודה המרווחים באמת לא נפתחו
רק שיש כמה חריצים איך מומלץ לסתום אותם?
והאם כדי לישם גימור שמן טאנג או להשאיר ללא?
dvir85
 
הודעות: 7
הצטרף: 08 ינואר 2025, 16:18

Re: התייעצות בבנית שולחן עבודה לנגרות

הודעהעל ידי אמיר ח. » 11 מרץ 2025, 11:45

יישום שמן טאנג על שולחן הנגרות זה מצויין, רק קח בחשבון ששמן מצהיב את עץ האורן.
שולחן הנגרות שלי הוא בן 5 שנים, לא יישמתי שום גימור, אני פשוט או מקציע ידני או מלטש את השולחן מדי פעם, רק בשביל לחדש את המראה הכללי שלו.
בקשר לחריצים, לפי דעתי אל תמלא אותם, זה לא ייראה טוב, עדיף או להשאיר או להקציע ידני ולהיפטר מהם.
אמיר ח.
סופר משתמש
 
הודעות: 595
הצטרף: 01 אוגוסט 2017, 18:25

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־6 אורחים

cron