חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

דלת דלפק

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

דלת דלפק

הודעהעל ידי עמית92 » 06 מאי 2024, 10:56

היי
שלום לכל העונים!
אני רוצה להכין דלת של דלפק, שתהיה עמידה לאורך שנים
גודלה 70X130 . היא תהיה מחוברת לקיר, להיפתח פנימה, וכלפי חוץ צריכה להיעצר ב 90 מעלות.
מאיזה חומר מומלץ, ואיזה זויות צריך לחבר אותה לקיר? מעדיף לעשותה מעץ מלא שיחזיק מעמד, השאלה האם לא כבדה מדי לצירים רגילים של ארון בגדים??
עמית92
 
הודעות: 6
הצטרף: 06 מאי 2024, 10:52

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי Se7eN » 06 מאי 2024, 13:12

גובה 70 או גובה 130?
לצירים הייתי משתמש בצירי שער ארוכים, לא של ארונות
ולדלת עצמה דיקט (סנדוויץ) ואם רוצים לייפות אפשר להוסיף מסגרת מעץ מלא
Se7eN
מנהל פורום
 
הודעות: 1866
הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי avian » 06 מאי 2024, 16:27

סבן, אם יש מסגרת, למה סנדוויץ' ולא mdf?
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי Se7eN » 06 מאי 2024, 17:16

MDF ידרוש לדעתי מסגרת קונסטרוקטיבית, ולו בשביל חיבור הצירים. דיקט לא
Se7eN
מנהל פורום
 
הודעות: 1866
הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי avian » 06 מאי 2024, 20:24

רוב דלתות הארונות היום עשויות mdf. אומנם כאן מדובר בדלת רחבה יחסית (בדרך כלל דלת ארון היא עד 40 ס"מ), אבל נראה לי ש-mdf 3/4 יהיה מספיק חזק. מקסימום מוסיפים עוד ציר כדי לחלק את המשקל טוב יותר.
מה שכן, ב-mdf הרבה פעמים שמים אינסרטים מפלסטיק כדי שברגי הציר לא יתברגו ישר ל-mdf.
ממה שאני יודע, היתרון של mdf הוא שהוא ישר יותר.
החיסרון הוא שהוא כבד יותר ומחזיק פחות טוב ברגים. ואם אין מסגרת, אז גם קצת יותר מאתגר לצבוע את השוליים.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי עמית92 » 07 מאי 2024, 11:06

avian כתב:רוב דלתות הארונות היום עשויות mdf. אומנם כאן מדובר בדלת רחבה יחסית (בדרך כלל דלת ארון היא עד 40 ס"מ), אבל נראה לי ש-mdf 3/4 יהיה מספיק חזק. מקסימום מוסיפים עוד ציר כדי לחלק את המשקל טוב יותר.
מה שכן, ב-mdf הרבה פעמים שמים אינסרטים מפלסטיק כדי שברגי הציר לא יתברגו ישר ל-mdf.
ממה שאני יודע, היתרון של mdf הוא שהוא ישר יותר.
החיסרון הוא שהוא כבד יותר ומחזיק פחות טוב ברגים. ואם אין מסגרת, אז גם קצת יותר מאתגר לצבוע את השוליים.


(מדובר על גובה 1.30 רוחב 70)
בגלל כל השיקולים, בעיקר שיוף של הצדדים, הייתי רוצה להשתמש בעץ אורן מלא. מבחינתי אפשר לשים 4-5 צירים של ארון בגדים, זה לא מפריע לי...
השאלה האם יחזיק מעמד או כבד מדי?
אם משתמשים בצירי שער איך אפשר לעשים סטופר שלא יפתח 180 אלא 90?
אפשר לשלב צירים שער בנוסף לצירי ארון?
עמית92
 
הודעות: 6
הצטרף: 06 מאי 2024, 10:52

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי avian » 07 מאי 2024, 19:45

מהנסיון שלי, פלטות עץ מלא (הנסיון שלי הוא עם אורן, אבל לא חושב שהוא חריג בעניין) הכי נוטות לעיוותים. לא בטוח שזה החומר הנכון לדלת. מבחינת חוזק, פלטת סנדוויץ אמורה להיות חזקה מספיק.
יש לי בבית מעין ארון שירות מתחת למדרגות. לפני שהרחבתי את הפתח ל-90 ס"מ ושמתי שתי דלתות, היתה שם דלת אחת ברוחב 60 ס"מ.
הגובה הוא 160 ס"מ. הדלת היתה עשויה סנדוויץ', ולפי המראה שלה היתה כבר בת לא מעט שנים. היתה לה "בטן" קלה, אבל לא משהו בולט מאוד לעין (גם כי לא רואים את הדלת מהצד בגלל המדרגות). הוחזקה על ידי שלושה צירים.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי עמית92 » 08 מאי 2024, 11:07

אבל מה עושים עם השוליים? צריך להדביק קנט וכו' וזה עבודה שאני לא כל כך מחפש לעשות כרגע.....

אצלי זה מיועד לדלפק לא לדלת ארון, זאת אומרת שפותחים וסוגרים המון פעמים ביום, ככה שהצירים אמור להיות חזק ועמיד.
נניח שאני אקנה קרש MDF מוכן מאיקאה או הום סנטר, האם אפשר לחבר 2 צירי שער ובנוסף 2-3 צירי ארון כדי שיהיה סטופר אחרי 90 מעלות? יש פתרון אחר יותר טוב?
עמית92
 
הודעות: 6
הצטרף: 06 מאי 2024, 10:52

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי rondadon » 09 מאי 2024, 23:45

אני בניתי ארון קיר עם דלתות במידה 120*60 בערך. 3 צירי בוכנה לכל דלת, והדלתות בשימוש יום יומי (הארון משמש כמזווה ואחסון צעצועים של הילדות) וזה מתפקד בסדר גמור.

הדלתות עשויות מmdf ירוק בעובי 19 מ"מ. הצירים הם צירים פשוטים יחסית (יבוא של חברת אדר, לא איזה מותג מוכר).

לדעתי - תכין את הדלת מ mdf, שים 4 צירים בשביל "אקסטרה" ביטחון, תלך גם על צירי של מותג אם תרצה להרגיש רגוע יותר (בלום, היטש ודומיהם).

מה שכן, אתה לא תמצא חומר כזה בהום סנטר או איקאה. או שתגש לנגרייה קטנה ותנסה לרכוש מהם חתיכה בגודל שאתה צריך והם יחתכו לך, או ממחסן עצים, שאז אתה חייב לרכוש פלטה שלמה (244*122) והרוב גם מספקים שירות חיתוך.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
rondadon
סופר משתמש
 
הודעות: 441
הצטרף: 26 אפריל 2019, 21:04

Re: דלת דלפק

הודעהעל ידי עמית92 » 10 מאי 2024, 10:39

rondadon כתב:אני בניתי ארון קיר עם דלתות במידה 120*60 בערך. 3 צירי בוכנה לכל דלת, והדלתות בשימוש יום יומי (הארון משמש כמזווה ואחסון צעצועים של הילדות) וזה מתפקד בסדר גמור.

הדלתות עשויות מmdf ירוק בעובי 19 מ"מ. הצירים הם צירים פשוטים יחסית (יבוא של חברת אדר, לא איזה מותג מוכר).

לדעתי - תכין את הדלת מ mdf, שים 4 צירים בשביל "אקסטרה" ביטחון, תלך גם על צירי של מותג אם תרצה להרגיש רגוע יותר (בלום, היטש ודומיהם).

מה שכן, אתה לא תמצא חומר כזה בהום סנטר או איקאה. או שתגש לנגרייה קטנה ותנסה לרכוש מהם חתיכה בגודל שאתה צריך והם יחתכו לך, או ממחסן עצים, שאז אתה חייב לרכוש פלטה שלמה (244*122) והרוב גם מספקים שירות חיתוך.



תודה רבה, זה נשמע לי הכי סביר...
איזה אפשרות יש לעשות עם הקנטים? זה רק להדביק קנט?
או להכין מסגרת מעץ מלא? (איך מדביקים דבר כזה, רק על ידי דבק או מוסיפים ברגים?)
כדאי דווקא MDF ירוק או רגיל גם טוב?
עמית92
 
הודעות: 6
הצטרף: 06 מאי 2024, 10:52

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־10 אורחים

cron