חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי יאירכ » 16 מרץ 2023, 18:56

שלום לכולם.

אני מכין משחק 'פאזל' לילדים משארית של פלטת אורן שהייתה לי (בהשראת פאזל דומה שראיתי פעם בחנות-מצורפת תמונה).

כל החלקים מקורם באותו מלבן של פלטה.

בשלב ראשון יצרתי את המסגרת ע"י חיתוך של פסים מצידי המלבן, ואז הדבקה של הפסים ללא המלבן הפנימי שנשאר. קידוח עובר דרך הגדם לתוך פסי האורך של המסגרת והדבקת דיבל לתוך הקדח נותנת חוזק לחיבור.
לאחר מכן הדבקתי פלטת סנדביץ 6 ממ לתוך מגרעת שכרסמתי עם טרימר בתחתית המסגרת.

את המלבן הפנימי ניסרתי עם ג'יגסו לחלקים בצורות אמורפיות שונות.
לחלקים הגדולים עשיתי כרסום עם chamfering bit (איך קוראים לזה בעברית?) ולקטנים ליטשתי את הפינות עד לתוצאה דומה.

אני מתלבט עכשיו האם, במה, ואיך לצבוע את החלקים ( כמו בהשראה).
עקרונית הייתי רוצה תוצאה דומה למקור מבחינת הצבעוניות. הייתי רוצה צבע חצי שקוף שיאפשר לראות את הסיבים של האורן.
אני חושב שהכי קל יהיה לצבוע עם ספריי חלקים קטנים כאלה.
האם משהו מכיר ספריי צבע לעץ עם שקיפות? האם יש חלופות אחרות עם מניפת גוונים רחבה?
אני פתוח לשמוע הצעות.
תודה!
PXL_20230316_135218146.jpg
PXL_20230316_124821643.jpg
PXL_20230316_135601544.jpg
PXL_20230315_140536391.jpg
Screenshot_20230316-172936.jpg


Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
יאירכ
סופר משתמש
 
הודעות: 125
הצטרף: 07 אפריל 2020, 22:49

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי avian » 16 מרץ 2023, 23:32

אם זה מיועד לילדים, צריך לקחת בחשבון שעדיף צבע בטוח לילדים (נדמה לי שהתקן הוא e71-3 או משהו כזה).
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי Se7eN » 17 מרץ 2023, 12:23

עבודה יפה!
אני חושש שהצדדים של המסגרת שבהם יש סיבים קצרים עלולים להשבר עם הזמן, אולי עדיף בכל זאת מסגרת שכולה מחתיכות ארוכות.
לגבי הצביעה אני פחות מתעסק בזה, אבל יודע שלחברות הצבעים הגדולות יש אפשרות לתת לך כל צבע שתרצה גם בתור ספריי.
Se7eN
מנהל פורום
 
הודעות: 1866
הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי יאירכ » 18 מרץ 2023, 21:04

אני מקווה שהתחתית של הסנדביץ מספקת מספיק חוזק כדי שהדפנות הקצרות לא ישברו.
אם כן, אלמד לפעם הבאה.

לגבי תקן בטיחות, ראיתי שליעקובי יש ספריי צבע על בסיס מים שנקרא אקווא ספריי עם התקן המתאים.
אם אקנה ואעשה בו שימוש, אדווח

Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
יאירכ
סופר משתמש
 
הודעות: 125
הצטרף: 07 אפריל 2020, 22:49

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי ראובן » 18 מרץ 2023, 21:51

אשמח לראות את התוצאה
ראובן
 
הודעות: 12
הצטרף: 30 ינואר 2023, 15:23

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי lyuv » 19 מרץ 2023, 10:12

נדמה לי שבייץ (על בסיס מים) נחשב בטוח, והוא סוג של שקוף, מפני שהוא רק נותן גוון לעץ, בלי לכסות אותו.
בכל פיתרון, תצטרך לקנות הרבה צבעים כדי לקבל עושר. למיטב זכרוני, מלפני הרבה (הרבה) שנים, אפשר היה לקנות בייץ כאבקה בתפזורת בגרושים. אם זה עדין המצב, תוכל לקנות מעט מהמון גוונים בהוצאה סבירה. נסה בחנות "פיגמנטים" בת"א.
lyuv
סופר משתמש
 
הודעות: 307
הצטרף: 30 ינואר 2008, 14:28

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי יאירכ » 19 מרץ 2023, 21:10

תודה!
בייץ לא הצלחתי למצוא עם תו תקן לצעצועי ילדים

Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
יאירכ
סופר משתמש
 
הודעות: 125
הצטרף: 07 אפריל 2020, 22:49

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי avian » 19 מרץ 2023, 22:05

מה לגבי שילוב של גואש ולכה שקופה עם תקן מתאים, כמו הידרו-קליר של יעקבי? מנסיוני דרך שכבה אחת של גואש עדיין אפשר לראות את מרקם העץ (אולי חוץ מבצבע שחור), והוא מתייבש כמעט מייד, כך שזה לא מאריך את זמן הצביעה.
צבע גואש בוודאות בטוח לילדים - הרי עם זה הם מציירים בגן.
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי יאירכ » 20 מרץ 2023, 09:22

זו בהחלט אפשרות.
הזמנתי דוגמאות מהאקווה ספריי של יעקבי.
אם ילך טוב, אזמין עוד צבעים ואעדכן לגבי התוצאות

Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
יאירכ
סופר משתמש
 
הודעות: 125
הצטרף: 07 אפריל 2020, 22:49

Re: שאלה על צבעים: משחק 'פאזל' לילדים

הודעהעל ידי יאירכ » 24 מרץ 2023, 17:35

אז מצורפת התוצאה לאחר צביעה עם המוצר שנקרא אקווה ספריי של יעקובי. זה ספריי צבע עם התקן הגרמני לצעצועי ילדים en71.3.
אני מרוצה מהתוצאה. הצבע נתפס היטב ואחרי 2 או 3 שכבות (תלוי בגוון) יש תוצאה ראויה.
אמנם הצבע אטום ולא שקוף אבל בהחלט ניתן להבחין בסיבים של האורן, ובהמשכיות שלהם לאורך הפאזל במעבר בין החתיכות.
הבסיס/מסגרת צבועה בצבע שלהם שנקרא שקוף מט. ממנו אני פחות מרוצה, הוא לא ממש שקוף, אלא נותן מראה מעט חלבי.
שבת שלום
PXL_20230324_140426718.jpg


Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
יאירכ
סופר משתמש
 
הודעות: 125
הצטרף: 07 אפריל 2020, 22:49


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־12 אורחים

cron