חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

איך לעשות קנט לדלפק..?

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי חובב צפוני » 11 פברואר 2023, 20:33

הי
בונה דלפק קטן מקורת אלון בעובי צול. על מנת לתת לו מראה גושני יותר אני מעונין לעשות לו קנט מסביב מאותה הפלטה.
יש בפני שתי אפשרויות, אשמח לקבל המלצה לאחת...
אפשרות א, לעשות קנט ניצב לפלטה בעובי של כ5 סמ.
אפשרות ב לעשות קנט מקביל לפלטה מסביב לה, כלומר בעצם להדביק באותו הכיוון כך שהפלטה תהיה כפולה בקצוות.
לכל פיתרון יש יתרונות וחסרונות גם בביצוע וגם בנראות, אשמח לשמוע מה מומלץ לדעתכם ומה מקובל אצל נגרים..
חובב צפוני
סופר משתמש
 
הודעות: 212
הצטרף: 26 מרץ 2017, 21:59

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי oferyuval » 11 פברואר 2023, 21:19

באפשרות ב' אתה מתכוון להדביק 2 קנטים בעובי צול כדי לקבל 5ס"מ ?
oferyuval
סופר משתמש
 
הודעות: 692
הצטרף: 23 יולי 2012, 14:54

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי Edi » 12 פברואר 2023, 11:30

אני מניח שאפשרות ב היא לרוץ עם סרגל בעובי 1" לכל היקף הדלפק?
אם כך יהיו לך הבדלים נראים לאורך הסיבים אם כבר הייתי עושה לחתיכה התחתונה חיתוך בזוית (30-45) כך השוני בדפוס הסיבים היה נבלע וגם המראה מהצד היה מקבל עידון.
ישנה אפשרות נוספת של יצירת מגרעת בפלטה ושתילת סרגל אבל מהצד יראה חיבור שאולי ניתן לחרוץ ולהדגיש דווקא.
אני חושב שלגודל הפלטה, צורתה ומיקומה יש תפקיד מכריע בהחלטה.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי חובב צפוני » 12 פברואר 2023, 22:47

אפשרות ב' היא בעצם להדביק 2 שכבות של העץ (רק בהקף הדלפק).
נראה לי שהבנתם נכון אדי ועופר...
גודל הפלטה הוא 1מטר על 50 סמ בערך. דלפק קטן למטבח
לא כל כך הבנתי את ההצעה שלך אדי, אולי אתקשר לשמוע..

מבדיקה בכמה מקומות שהסתכלתי ראיתי שעושים את שתי האפשרויות.
חובב צפוני
סופר משתמש
 
הודעות: 212
הצטרף: 26 מרץ 2017, 21:59

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי Israelgrn4 » 14 פברואר 2023, 15:24

אני מציע לקחת פרופיל עץ בחתך 30/40.
המידה 40 היא הגובה.
לבצע פינוי של חומר לפי עובי פלטת העץ של השולחן בחלק העליון כלפי מטה, והשארת 5 מ"מ בחזית ובגובה עובי הפלטה של השולחן. (המשטח התחתון רוחבו 30, מצידו השמאלי עולים 15, ואז מבצעים חיתוך אופקי בעומק 25 ימינה, ואז מקצה הימני עולים בחיתוך ניצב עד לפני הפרופיל. כך נוצר פרופיל עם מדרגה כשהחזית היא 40 אחידה ללא חיבור, ומלמעלה רואים רק 5מ"מ מהפרופיל).
את הפרופיל החדש עם מגרעת ה"ראביט" לחתוך בגרוג וליצור מסגרת כמו תמונה, כך שמהצדדים לא יראה החיבור.
ואם תעגל מעט את הרום העליון לאחר הדבקת המסגרת לתמונה (הפלטה של השולחן) אזי המפגש בין המסגרת ופני השולחן
לא יורגשו בכלל.
מקווה שהבהרתי את עצמי נכון.
Israelgrn4
סופר משתמש
 
הודעות: 730
הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי חובב צפוני » 14 פברואר 2023, 15:39

ישראל, רעיון יפה, אני חושב שהבנתי.
אתה בעצם מציע לייצר מגרעת שהפלטה תקנס לתוך הקנט כך שבפועל במבט על לקנט יהיה עובי של רק 5ממ .
לא ממש הבנתי את הקטע הזה - (המשטח התחתון רוחבו 30, מצידו השמאלי עולים 15, ואז מבצעים חיתוך אופקי בעומק 25 ימינה, ואז מקצה הימני עולים בחיתוך ניצב עד לפני הפרופיל. כך נוצר פרופיל עם מדרגה כשהחזית היא 40 אחידה ללא חיבור, ומלמעלה רואים רק 5מ"מ מהפרופיל).
חובב צפוני
סופר משתמש
 
הודעות: 212
הצטרף: 26 מרץ 2017, 21:59

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי Israelgrn4 » 14 פברואר 2023, 20:16

בעיקרון, כשאתה עושה חתך שרטוטי ומתבונן על חתך הקוביה אתה רואה בחלק התחתון כאילו קוביה במידות 30/15 (מ"מ),
ומעליה כאילו עוד קוביה צומחת במידות 5/25.
ופלטת השולחן נכנסת לתוך המדרגה הזו.
ומאחר שאתה מחבר את הפרופיל בחיתוך גרונג אזי אתה רואה פיסית את כל הסיבים זורמים באותו הכיוון.
המגרעת הזו / הפינוי הזה נקרא/ת "ראביט".
אם אתה תלך על הרעיון שהצגתי, ומשם מה חתכת את המדרגה מעט יותר נמוכה והכיסוי של החזית מעט גבוה מפני משטח
השולחן, אז בקלות עם טרימר אתה מיישר אותו לגובה הפלטה.
כמובן שאתה יכול לבחור כל חתך שתחליט לעצמך, אבל רצוי שהחומר המכסה את דופן השולחן לא יהיה גדול מ -5/25.
אם תעבור דרכי, בקלות תוכל להבין ולבצע ולהיות מבסוט.
Israelgrn4
סופר משתמש
 
הודעות: 730
הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי Israelgrn4 » 15 פברואר 2023, 15:01

מצרף תמונות.
טוב מראה עיניים.
קבצים מצורפים
IMG_5812_resize.JPG
IMG_5813_resize.JPG
IMG_5814_resize.JPG
IMG_5815_resize.JPG
Israelgrn4
סופר משתמש
 
הודעות: 730
הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי חובב צפוני » 15 פברואר 2023, 15:11

איזו חריצות והשקעה!
תודה ישראל. ההסבר ברור
אין על הפורום הזה...
חובב צפוני
סופר משתמש
 
הודעות: 212
הצטרף: 26 מרץ 2017, 21:59

Re: איך לעשות קנט לדלפק..?

הודעהעל ידי itzikdiy » 16 פברואר 2023, 21:39

כל הכבוד על ההדגמה ישראל!
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־6 אורחים