חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מסור עגול ראשון

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי אחדהעם » 12 מאי 2022, 00:37

שלום לכולם.אני אתחיל עם תודה על העזרה הרבה שאתם נותנין כאן,זה חסד גדול

קניתי המסור העגול הראשון שלי וקניתי משהו פשוט,אחד של חברת DEKO ׁ(כמובן שאני יודע שזה לא ההכי טוב וזה לא מתקרב לDEWALT וכו..)אבל אני סה'כ מתחיל ולא אשתמש בזה כללל יום אלא רק כשאני צריך איזה ריהוט לבית

והנה היגיע המסור,ואני שם לב שהבסיס קצת זזה כשאני סוגר את זה ב90°,זה נורמאלי? זה ישפיע שהחיתוכים לא יהיו ישרים? ועם מסילה כזו שבונים כן יוכל לחתוך ישר?
וגם,בקשר לעומק של החיתוך,אני ראוה שאפילו אחרי שאני סוגר את זה עם קצת כח זה עדיין זז?
וגם,אם אני רוצה שיחתוך בעומק המרבית אני רואה שא''א לסגור את זה?

היה פה פשלה נראה?

https://streamable.com/ezo4ql

https://streamable.com/4xa2ql

https://streamable.com/0yawcg
אחדהעם
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 07 דצמבר 2021, 20:45

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי Edi » 12 מאי 2022, 07:43

הוא גמיש כמו בלרינה, מעבר לזה שהוא בוודאי שלא יהיה מדויק הגמישות הזו יכולה להיות מסוכנת עם סיכוי גבוה לקיקבק.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי itzikdiy » 12 מאי 2022, 08:15

היי,

באופן כללי, אני בעד לקנות כלים זולים, בעיקר אם אלה כלים שמשתמשים בהם פה ושם ולא שווה להשקיע יותר במותגים.
יש לי גם לא מעט כלים של חברת DEKO והם עושים אחלה עבודה.
ספציפית, מסור עגול של חברה כזו, זה משהו שאישית לא הייתי רוכש. זה כלי שעובד בסל"ד גבוה, שגם ככה יש לו סכנות אם לא עובדים נכון, וכלי זול שלא בנוי טוב מגביר את הסכנה (בלי קשר אני ממליץ לצפות בסרטונים בנושא בטיחות עם מסור עגול).

לפי הסרטונים שצירפת:
- לגבי נעילת עומק החיתוך, רואים שהידית לא נועלת עד הסוף. אתה הרכבת את החלקים או שזה הגיע כך? אני רואה שיש שם אום ומסביבו דיסקית אבטחה. אולי אם תוציא את הדיסקית תוכל לחזק קצת את האום, ואז בנעילה זה כבר ילחץ יותר ולא יזוז.
- לגבי נעילת הבסיס, זה נראה שאין מה לעשות.. יש שם חופש גם כשזה נעול. כמו שאדי ציין, זה יכול להשפיע על הדיוק וגם ליצור קיקבק אם הלהב תקבל הטיה באמצע חיתוך.

תנסה אולי לפנות אליהם.
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי אחדהעם » 12 מאי 2022, 14:36

עצוס ומצחיק,פניתי אליהם באלי ההתעלמו מכל הבעיות,רק על הבסיס אמר לי,תהדק את טוב....

העליתי לו עוד סירטון בו רואים שאני מהדק עד הסוף טוב טוב ועדיין זז

בעז''ה אקבל את הכסף חזרה.
מה אתם אומרים על מסור פשוט של HUNTER?
או אולי להרכיב את המסור עגול הזה לשולחן?
אחדהעם
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 07 דצמבר 2021, 20:45

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי Se7eN » 12 מאי 2022, 16:00

לגבי עומק החיתוך, בסרטון הראשון נראה שיש שם בורג אלן, אפשר להדק אותו?
לגבי השני, אני מודה שאני לא לגמרי מבין מה קורה שם, אם אתה רוצה לקפוץ אלי אשמח להסתכל (דבר איתי בפרטי).
לגבי חיבור לשולחן, ממש ממש לא ממליץ, זה עלול להיות מסוכן מאוד בכל מקרה, ואפילו יותר כשזה מסור מאיכות נמוכה.
Se7eN
מנהל פורום
 
הודעות: 1866
הצטרף: 27 דצמבר 2016, 01:50

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי אחדהעם » 12 מאי 2022, 23:58

למה כזה מסוכן? זה בעצם מסור שולחק ביתי

הנה למשל

https://creativityhero.com/diy-projects ... ree-plans/
אחדהעם
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 07 דצמבר 2021, 20:45

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי אחדהעם » 13 מאי 2022, 14:03

ב''ה ישתבח שמו החזירו לי את הכסף....

בררתי קצת ואלה המסואים עגולים שהכי מתקרבים לתקציב

אחד BOSCH https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00 ... 1OLE&psc=1

https://ksp.co.il/web/cat/7288..13961..6943

וHUNTER בKSP

או אחד RYOBY
https://www.ebay.co.uk/itm/115373505676 ... 5#shpCntId
נערך לאחרונה על ידי אחדהעם בתאריך 13 מאי 2022, 14:21, נערך פעם אחת בסך הכל.
אחדהעם
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 07 דצמבר 2021, 20:45

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי itzikdiy » 13 מאי 2022, 14:13

בוש ירוק הוא סדרה פשוטה...

אם כבר נכנסת לאמזון אנגליה, ממליץ על המסור העגול של אבולושן.. חותך עץ ומתכת. יש לי 4 שנים את הדגם הישן יותר וזה כבר יותר חזק. יוצא 400 כרגע -
(שים לב לבחור מתח שמתאים לארץ)

https://www.amazon.co.uk/Evolution-Powe ... B07HBF1YL4

לגבי חיבור מסור מתחת לשולחן, זה מסוכן.
אם בא לך להעמיק פירטתי קצת במאמר שכתבתי על מסורים. תסתכל בחלק של בטיחות עם מסור שולחני.
https://www.itzikdiy.com/2020/09/diy-sa ... afety.html
רעיונות עשה זאת בעצמך ונגרות - XDIY with Itzik
ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/c/itzikdiy
בלוג - https://www.itzikdiy.com
סמל אישי של המשתמש
itzikdiy
מנהל פורום
 
הודעות: 680
הצטרף: 12 ינואר 2019, 11:44

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי אחדהעם » 13 מאי 2022, 17:39

תודה רבה!

אז עדיף הEVOLUTION מעל הHUNTERֹֹ??

ולמה אמרים שזה כזה מסוכן להרכיב על השולחן? זה בעצם מסור שולחני קטן כמו הקישור שלמעלה,תוכל לפרט יותר? אם יודעים להתשמש במסור שולחני אז נפלא

ממש יפה המאמר על המסורים!
אחדהעם
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 07 דצמבר 2021, 20:45

Re: מסור עגול ראשון

הודעהעל ידי Edi » 13 מאי 2022, 18:16

הבוש הירוק לא רע בכלל, היה לי אותו בשימוש לא קטן בעבר, המחיר באמזון יקר אם צריך להוסיף מס ומשלוח.
המסור המקצועי הכי זול שיש הוא הבוש 190 עם vfm גבוה.אם במסור שולחני הסרגל לא יציב ופרללי ללהב זה מסוכן העץ יכול לעוף עליך במהירות עצומה.
Edi
סופר משתמש
 
הודעות: 1550
הצטרף: 10 נובמבר 2018, 22:34

הבא

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים

cron