חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

קניתי מחרטה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

Re: קניתי מחרטה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 10 דצמבר 2008, 18:02

כנראה שהפורום המקביל צריך קצת חיזוקים :lol:
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: קנאת חורטים תרבה קערה..

הודעהעל ידי moshik » 10 דצמבר 2008, 18:15

:lol:
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: קניתי מחרטה

הודעהעל ידי max63 » 10 דצמבר 2008, 18:25

אם המטרה היא באמת "ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל", יש להפנות שואלים לכל מקור לגיטימי. יש מי שחושב אחרת? 8)
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: קנאת חורטים תרבה קערה..

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 10 דצמבר 2008, 19:20

moshik כתב::lol:


לא יודע אם תרבה קערות, אבל נסורת בודאי... :lol:
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: קניתי מחרטה

הודעהעל ידי iavihay » 10 דצמבר 2008, 19:46

אולי די כבר לברברת... פה רוצים לראות תוצרת..
מחרטה-זה "In" היום.. ואם תרצו, זה לא חלום..

לחרוט צלחת או גביע.. ללא הצורך להקציע..
לא צריך כאן תואר/ תזה.. צריך רק לאתר ת'גזע..

קצת דמיון ויד בוטחת.. והרי לכם צלחת..
ווקס או שמן להחליק..אי אפשר כבר להפסיק..

אל תאמרו לי, לא הוזהרנו.., לא ידענו , או חשבנו..
החריטה לא סתם דלקת.. זו מחלה שמדבקת..!
iavihay
סופר משתמש
 
הודעות: 292
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:56

יהודה, איך עושים שהמחיר יהיה מותאם לתקציב?

הודעהעל ידי Pini Gold » 10 דצמבר 2008, 22:08

:D
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: קניתי מחרטה

הודעהעל ידי Elisha Dvir » 11 דצמבר 2008, 02:00

כפי שציינתי גובה הציר הוא 12.5 ס"מ מעל המצע, מה שאכן נותן אפשרות לחרוט כמעט עד 25 ס"מ. אגב, יש מקום קרוב לציר המניע שהוא גבוה אף יותר ונותן אפשרות לחרוט עד 36 ס"מ, אבל החלק הזה הוא צר מאד ואחרי הרכבת התפסנית, נשאר שם מקום רק לצלחת מאד שטוחה.
נראה לי שבמאמץ לא גדול, ובעזרתו של חרט מתכת דייקן, ניתן להגביה את הציר מעט. נראה לי שהסיכון במהלך הזה (במקרה שהחרט לא ידייק מספיק) הוא לאבד את המירכוז (שהעוקצים לא יהיו מקבילים בדיוק).
שילמתי עליה 1500 ש"ח. המחיר הזה כולל תפסנית (בת שלוש שנים), כמה עוקצים חיים (שבחלקם אני לא בטוח שאשתמש) ומנח כלים קטן נוסף שמאפשר כניסה לתוך קערה. בנוסף קניתי את סט הכלים הסיני הבסיסי (ב"בורג המפרץ" ב-700 ש"ח). מה שחסר לי עדיין - זה האבן משחזת.
בסוף, לא התאפקתי והרכבתי אותה על המעמד הישן שלה. הוספתי הרבה משקולות והתחלתי לחרוט.
המוצר הראשון שאני רוצה לעשות זה 8 כדורים (חשבתי על עץ בוק) לפסל המקלע שמוצב על צריח שמשולב בגדר החיה שבחזית ביתי.
השני, כזכור, הוא מכסה שישמש כגולם ליציקת אלומיניום. המכסה זה, לכשיורכב על כלי להשקיית חתולים יהפוך אותו למתקן להזנת צופיות.
קבצים מצורפים
מקלע.jpg
פסל המקלע
גם נקבות.jpg
האבטיפוס הראשון של מתקן ההזנה בשעות העומס
גדר חיה.jpg
Elisha Dvir
סופר משתמש
 
הודעות: 152
הצטרף: 07 דצמבר 2008, 01:53
מיקום: קיבוץ אילון, גליל מערבי

עזובת'ך מכדורים מעץ ...

הודעהעל ידי Pini Gold » 11 דצמבר 2008, 12:50

תגיד, זה נחוץ מכונת יריה בחצר ? אם כן, אני הייתי עובר לאש חיה ומשתמש בכדורים חיים.
:lol:
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

עכשיו נפל לי האסימון

הודעהעל ידי Saba_jackson » 11 דצמבר 2008, 17:28

למה חיל האויר תוקף מחרטות בעזה

בשלב הבא הם יתקפו מסורי סרט.... :lol:
Saba_jackson
סופר משתמש
 
הודעות: 967
הצטרף: 22 אוקטובר 2007, 01:18

הקודםהבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־4 אורחים