חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

קערה מצאלון

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

קערה מצאלון

הודעהעל ידי eyal g » 27 אוגוסט 2012, 22:39

מצרף תמונות של קערית
הגזע נכרת לפני חצי שנה, נאטם, והבקע להפליא. ניסרתי בשישי עם מסור שרשרת, והצלחתי לבדוח מהבדקים ולהוציא חתיכה יפה.
התחלת חריטה במוצ"ש. נשארה דפונה בצ'ק ליומיים והתעוותה משמעותית.הפרש ל 1 ס"מ בקוטר הרחב ביותר.
בגלל יופי העץ, וגם עובי מינימלי (כבר לא נשאר לי יותר מ5-6 ממ במקומם הצר ביותר) החלטתי לשייף ולגמר.
יצא מעניין אך עם מספר מקומות לא גמורים (סימני מדרגות בעיקר בבפנוכו של הקערה).
התנסיתי גם במילוי חור. מעכתי פנימה שבבי פליז הדבקתי בדבק מהיר. הפליז יצא טוב, הדבק המהיר זלג והיה קשה ללטשו.
יש לי מסקנות בשפע, אבל אשמח לשמוע תגובותיכם.
קבצים מצורפים
12.JPG
11.JPG
10.JPG
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: קערה מצאלון

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 28 אוגוסט 2012, 06:57

מאוד יפה! אהבתי את הצבעים של העץ...
אשמח אם תעלה תמונות נוספות, הראש שלי אומר שצריך להיות איזה ציור מיוחד בגלל המיקום בעץ שממנו לקחת את הקערה.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: קערה מצאלון

הודעהעל ידי eyal g » 28 אוגוסט 2012, 09:42

עלית עלי - קצת רימיתי.
הגזע בתמונה הוא המשך של החתיכה שעליה עבדתי.
הוא עדיין שלם ומחכה.....
רק רציתי להראות את הסדק שהתפתח בגזע
הגוונים הם יפייפיים, אני יעלה בקרוב עוד עבודה מאותו העץ.
תודה
איל
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: קערה מצאלון

הודעהעל ידי umi » 29 אוגוסט 2012, 02:46

יופי של עבודה וגם העץ יפייפה, עדין ונעים. אם מה מיליתה את הסדק ?
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: קערה מצאלון

הודעהעל ידי eyal g » 29 אוגוסט 2012, 08:56

שבבי פליז מבחוץ. דחסתי ושמתי דבק CA, וליטשתי.
מבפנים דחסתי נסורת עץ
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: קערה מצאלון

הודעהעל ידי ezerzur » 30 אוגוסט 2012, 05:52

יפה מאד
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: קערה מצאלון

הודעהעל ידי moshik » 30 אוגוסט 2012, 08:16

עבודה יפה ומיוחדת
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron