חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

אגרטל

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

אגרטל

הודעהעל ידי dudi » 16 אוגוסט 2012, 14:28

עשוי מ Banksia גובה 23 ס"מ.
קבצים מצורפים
DSC09726.JPG
DSC09725.JPG
צד
DSC09727.JPG
גב
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: אגרטל

הודעהעל ידי ykyk » 16 אוגוסט 2012, 16:15

עבודה יפה.
אבל מה קורה פה איזה עץ זה ומה זה הטלאי?
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: אגרטל

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 16 אוגוסט 2012, 17:02

דודי, אהבתי!
ידעתי איך נראה הפרי של העץ, אבל גם העץ עצמו נראה טוב מאוד, מזכיר אגס - חלק ומעניין.
האגרטל מאוד מסקרן, האם ההבדל בצבע נוצר מגימור שונה או ככה זה באופן טבעי (ואם זה טבעי, איך תכננת את זה כל כך יפה?)
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: אגרטל

הודעהעל ידי umi » 16 אוגוסט 2012, 19:56

חרוט מאוד יפה ומעניין, יש כאן משהוא אחר?, עושה רושם שיש משהוא בתוך האגרטל, כמו צוואר בקבוק ?, האם החלק החתוך הוא מודבק ?. מה שלא יהיה מאוד מעניין
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: אגרטל

הודעהעל ידי icemen » 16 אוגוסט 2012, 21:50

כלי יפייפה.. אהבתי..!
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: אגרטל

הודעהעל ידי gal-galim » 16 אוגוסט 2012, 23:07

עבודה יפיפיה!
gal-galim
סופר משתמש
 
הודעות: 182
הצטרף: 12 ינואר 2008, 20:16

תודה למגיבים ותשובות

הודעהעל ידי dudi » 17 אוגוסט 2012, 01:35

האגרטל עשוי מעץ שנקרא בנקסיה. לצערי אני לא יודע את השם העברי. בקישור מימין למטה רואים את האצטרובלים שלו. יש אנשים שחורטים מהם עטים וכדים קטנים שיוצאים מאוד מיוחדים.
האגרטל התחיל כ hollow form אבל בגלל סדקים בעץ נשברה לו חתיכה מהצוואר. בנסיון לעשות מהלימון לימונדה החלטתי לעשות צורה של אגוז מקדמיה.
הקטע השקוע הוא פשוט גילוף בדופן צבוע בקצת מגוון.

אומי, יש לך עין חדה :). אכן יש בפנים בקבוק של בירה (חתוך באמצע הצוואר).
תמיד כשאני מכין אגרטלים אני משלב בהם בקבוק או צינצנת כדי שיוכלו להכיל מים מבלי לפגוע בעץ.
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: תודה למגיבים ותשובות

הודעהעל ידי umi » 17 אוגוסט 2012, 14:15

דודי שלום,
אולי העין חדה אבל המוח אולי לא כל כך,
לא במין איך הכנסתה את הבקבוק דרך החור הצר, אלה אם הבקבוק מאוד צר, אולי יש לך תמונה הוספת?
תודה
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: אגרטל

הודעהעל ידי yd » 17 אוגוסט 2012, 21:44

יפיפה ,מקסים,אהבתי את השקע בעץ.
yd
סופר משתמש
 
הודעות: 1006
הצטרף: 25 אוגוסט 2008, 20:50

אומי,

הודעהעל ידי dudi » 18 אוגוסט 2012, 05:04

כשאני עושה hollow form אני עושה hollow form מזוייף :oops:.
כלומר, כל הריקון נעשה מפתח יותר רחב בתחתית. אחר כך אני מכניס את הבקבוק, חורט פקק מעץ (רצוי אותו עץ כמו האגרטל) ומדביק אותו.

צירפתי לך תמונה של התחתית.
קבצים מצורפים
DSC09937.JPG
תחתית
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

הבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים