חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי umi » 12 אוגוסט 2012, 03:50

הקעריות הסדוקות מעץ לא ידוע. יש גם עוד קעריות מאיזדרכת אבל לא גזה אלה ענף שהיה לי ב "בוידם" משנת 79.
קבצים מצורפים
P8080542.JPG
עשוי מעץ פאוולובה ועץ פורמוסה
P8080544.JPG
עם המפיות
P8110552.JPG
קעריות עם סדקים מעץ לא ידוע
P8110554.JPG
אותם הקעריות עם השווי שלהם לפי שקלים ישנים
P8110547.JPG
ענף של איזדרכת מיובש 33 שנים
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי ykyk » 12 אוגוסט 2012, 05:23

נחמד
ראית פעם מי שהוא עשה קערה שהשוליים שלה פנימה קצת קונים ושם 2
כדורים בניהם מפיות מה שקורה הכדורים שואפים תמיד לרוץ למרכז ואז
הם מחזיקים את הנייר.
נסה את זה.
ביי
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי moshik » 12 אוגוסט 2012, 11:04

עבודה יפה מקצועית ומיוחדת.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי icemen » 12 אוגוסט 2012, 19:50

אומי, יופי של עבודות..! :lol:
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי umi » 13 אוגוסט 2012, 00:48

תודה, הפירגון מעל המצופה, התלבתתי אם להציג את הקעריות, אבל נראים לי חמודים , למרות הסדקים, חוץ מזהכשרשר עשיתי את הקערות זה היה יותר לאימון ורכישת ניסיון, ובמאת למדתי כמה דברים טכנים במיוחד לשימוש נכול של המפסלות, זה כבר היה שווה
שוב תודה רבה
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 13 אוגוסט 2012, 10:15

אהבתי מאוד את מחזיק המפיות, אלגנטי ומושקע (למרות שהתחתית יפה מדי, הרי היא מכוסה כל הזמן במפיות :( )
הקעריות נראות נחמד, אהבתי את השימוש במטבע על מנת ל"החביא" את התחתית...
בפעם הבאה תנסה לעשות קעריות גם מעצים יציבים יותר (בלי הסדקים), הן יכולות להיות מאוד שימושיות (אנחנו שמים מלח, אבא שלי משתמש בדומה למפרטים לגיטרה וכו').
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי umi » 14 אוגוסט 2012, 00:05

Moshe Eshel כתב:אהבתי מאוד את מחזיק המפיות, אלגנטי ומושקע (למרות שהתחתית יפה מדי, הרי היא מכוסה כל הזמן במפיות :( )
הקעריות נראות נחמד, אהבתי את השימוש במטבע על מנת ל"החביא" את התחתית...
בפעם הבאה תנסה לעשות קעריות גם מעצים יציבים יותר (בלי הסדקים), הן יכולות להיות מאוד שימושיות (אנחנו שמים מלח, אבא שלי משתמש בדומה למפרטים לגיטרה וכו').


מחזיק מפיות: אני פרפקציוניסט, אז גם אם לא תמיד רואים, אני יודע שאם יראו זה יהיה יפה, חוץ מזה יש לי די הרבה פורנירות בחתיכות קטנות, אז אם לא אשתמש בהם היום, אז מתי
בקשר לקעריות עם הסדקים: אני חרטתי אותם יותר כדי להתאמן ולילמוד, ותאמין לי שלמדתי הרבה מהקעריות וכאשר סיימתי אותם, הם נראו לי נחמדות, למרות הסדקים, אגב הסדרים הם לרוב בחוץ ולא בתוך הקערית, אפשר לשים ביפנים מה שרוצים. ותודה על הפירגון.
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 14 אוגוסט 2012, 12:55

umi כתב:
Moshe Eshel כתב:אהבתי מאוד את מחזיק המפיות, אלגנטי ומושקע (למרות שהתחתית יפה מדי, הרי היא מכוסה כל הזמן במפיות :( )
הקעריות נראות נחמד, אהבתי את השימוש במטבע על מנת ל"החביא" את התחתית...
בפעם הבאה תנסה לעשות קעריות גם מעצים יציבים יותר (בלי הסדקים), הן יכולות להיות מאוד שימושיות (אנחנו שמים מלח, אבא שלי משתמש בדומה למפרטים לגיטרה וכו').


מחזיק מפיות: אני פרפקציוניסט, אז גם אם לא תמיד רואים, אני יודע שאם יראו זה יהיה יפה, חוץ מזה יש לי די הרבה פורנירות בחתיכות קטנות, אז אם לא אשתמש בהם היום, אז מתי
בקשר לקעריות עם הסדקים: אני חרטתי אותם יותר כדי להתאמן ולילמוד, ותאמין לי שלמדתי הרבה מהקעריות וכאשר סיימתי אותם, הם נראו לי נחמדות, למרות הסדקים, אגב הסדרים הם לרוב בחוץ ולא בתוך הקערית, אפשר לשים ביפנים מה שרוצים. ותודה על הפירגון.


אה umi,

כמה תרגולים שאני עשיתי, תאמין לי שאני יודע על מה אתה מדבר... יש לי עדיין (איפהשהו) את המוט הראשון שתרגלתי עליו חריטת חרוזים, ואת הנסיון הראשון שלי לעשות כלי שחמט (אף פעם לא סיימתי), את כולם אני שומר - כי יש לי הרבה מקום - וגם כדי שאני אף פעם לא אשכח מאיפה באתי, ואדע להעריך לאיפה הגעתי...

לגבי הפורניר, גם לי יש חתיכות שקיבלתי מתנה ממי השרון (השאריות מהחיתוך), ואני משתמש בהם בתור נייר, חומר לילדים לשחק ולהדביק ביצירות שלהם, ומדי פעם לפרוייקט קטן. אין ספק שזה מוסיף המון למראה!

והפרגון אמיתי לגמרי, אני מאוד אוהב שהעץ מתעוות אחרי שמסיימים את החריטה, אם הוא לא נשבר אז האפקט מאוד מעניין ובדרך כלל נראה טוב! אבל יש גם הרבה יופי כשהכלי נשאר כמו שעשית אותו - לכן המלצתי על עץ יציב (מיובש כל צרכו) - שלא יזוז אחר כך.

בברכה,
משה
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי umi » 14 אוגוסט 2012, 17:14

למשה:מסכים עם כל מה שאמרת. הסדקים היו לפני שחרטתי את עץ, לא הופיעו אחרי ובכל זאת חרטתי יותר כדי לרכוש ניסיון בחריטה. אחת הקעריות מ EUCALIPTUS, הבהיר יותר, היה עץ רטוב ו..חרטטי וייבשתי אותו במיקרוגל (תוך שקילה) ואחרי כן שמרתי בשקית נילון זמן מה וחרטתי שוב.
כעת אני מעלה עוד קערית מזית רטוב לגמרי, הרגשתי את הרטיבות בזמן החריטה, חרטתי חלקית ושמרתי בשקית ניילון וממתין. מישהוא חתך חלק מהעץ והביא לי אותו. מקוה שלא יסדק
קבצים מצורפים
P8140566.JPG
זית ירוק
P8140564.JPG
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: מחזיק מפיות, וכמה קעריות סדוקות

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 14 אוגוסט 2012, 18:45

פשוט יפיפיה!
אין על זית.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

הבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד