חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מה זה פריקשן פוליש?

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי Alex Milch » 29 מאי 2012, 07:52

למה שלא "תוריד" אצלי חביט של 200 ל'? יהיה לנו ליותר משנתיים.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי Alex Milch » 29 מאי 2012, 07:55

יהודה, מסתבר שגם קוף זקן אפשר ללמד טריקים חדשים לפעמים. הפוליטורה מוצא חן בעיני ויש לי אפילו את השלאק, קניתי אצל "שמואל חן" בחיפה.

תודה.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי ykyk » 29 מאי 2012, 19:01

שלום
אני לא יודע קוף זקן או לא.
אבל אני כבר עברתי את כל זה .קניתי את החומר לפוליטורה ועשיתי אבל זה לא
יוצא כמו הפרנץ פוליש

הפרנץ פוליש יש לו עוד חומר שאנחנו לא יודעים ונותן תוצאה אחרת מפוליטורה.
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 29 מאי 2012, 20:49

ykyk כתב:שלום
אני לא יודע קוף זקן או לא.
אבל אני כבר עברתי את כל זה .קניתי את החומר לפוליטורה ועשיתי אבל זה לא
יוצא כמו הפרנץ פוליש

הפרנץ פוליש יש לו עוד חומר שאנחנו לא יודעים ונותן תוצאה אחרת מפוליטורה.


סליחה שאני מצטרף כל כך מאוחר לדיון, למיטב ידיעתי:
פריקשון (Friction) הוא ממש לא פרנץ', אבל אולי בכל זאת קצת...
פרנץ' פוליש זה כינוי לתהליך שהומצא בצרפת אי אז, שבו משתמשים בפוליטורה (מה שנקרא בלעז שלאק) מדולל ומגוון במידה הרצויה, ובונים שכבות רבות בעדינות רבה (יש טכניקה מאוד מסויימת), כיוון ששלאק (בגלל האלכוהול הממיס) מתייבש מהר מאוד יחסית, אפשר לתת הרבה שכבות יחסית ברצף (ברהיטים, עד שתגמור את הסיבוב, תוכל כבר להתחיל את הבא בכיף). בסוף התהליך ולאחר עשרות שכבות, מתקבל ברק גבוה מאוד מהסיבות הידועות. עדיין תופסות כל הבעיות שיש לשלאק עם עמידות במים ובכלל. ברוב המקרים היה נהוג לסיים בשכבה של ווקס מעל, שמוסיף טיפה הגנה.

פריקשין פוליש הוא מוצר מודרני, למיטב הבנתי זו בהחלט פוליטורה ביסוד, אבל מוסיפים לתוכה אלמנטים מומסים של חומרים קצת יותר עמידים (קרנאובה ואחרים אני משער...), בעבודה על מחרטה בגלל מהירות הסיבוב הגבוהה והחיכוך - נוצר חום רב, והם משתמשים בזה בשביל להשיג פוליש (שדומה אבל לא ממש כמו הפרנץ' פוליש) ביחד עם הגנה במהירות רבה יחסית.

המוצר עצמו (של מיילנדס או צ'סטנט הבריטיות שאני מכיר) הוא מאוד נוח לעבודה ומגיעים איתו לתוצאות מאוד יפות. אבל, וזה אבל די גדול - מדובר בפתרון לעצלנים... המוצר לא נותן הגנה גבוהה על העץ.

הרבה יותר מומלץ גימור עם פוליטורה "מקורית" או כל גימור אחר (שמן דני וכו), מעליו לבצע פוליש בעזרת גלגלים יעודיים (טריפולי, לבן וקרנאובה) ואחרי שמגיעים שם לברק גבוה (מאוד), אפשר לסגור עם מוצרים יותר "כבדים", ואז נהנים מכל העולמות.

מקווה שזה עוזר למישהו
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי GILY » 29 מאי 2012, 23:55

הי פריקשין פוליש הינו חומר גימור המבוסס על שלאק ואלכוהול באיכות גבוהה המיועד לגימור מבריק של מוצרי חריטה
ניתן להשיג אצל ראובן זאלאק - 0548844382
ניתן להזמין בדואר
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי Alex Milch » 30 מאי 2012, 17:00

ישראל,

פוליטור (בפולנית ועוד מספר שפות) = פוליטורה (בגרמנית) = פרנץ' פוליש (פוליטורה צרפתית). כולם אותה גברת בשינוי אדרת. החומר הוא שבבי שלאק מומסים באלכוהול תעשייתי סגול. מישמים עם כרית של בד כותנה ממולא בצמר גפן תעשייתי כמו אצל החייטים. למניעת הדבקות מיידית לרהיט, מטפטפים מספר טיפות שמן פישתן. ככל שמרבים בשכבות משתמשים בתערובת יותר סמיכה.
אין שום חומר סודי לא ידוע בפוליטורה/פרנץ' פוליש.

http://www.dict.cc/german-english/Politur.html

http://en.wikipedia.org/wiki/French_polish
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: מה זה פריקשן פוליש?

הודעהעל ידי Alex Milch » 30 מאי 2012, 17:00

תודה גילי
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

הקודם

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־3 אורחים

cron