חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

הודעהעל ידי fox » 18 אפריל 2012, 18:49

שלום לכולם :). מה שלומכם?, איך יצא הדבר החדש שבניתם?. השאלה שלי לכם היא אם יש משהו שניתן בעזרתו להשחיז מתכות או סכין יפנית או כל סכין אחר. לדוגמא אבן צור יכולה לעזור?.
fox
 
הודעות: 6
הצטרף: 09 אפריל 2012, 23:26

Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

הודעהעל ידי Alex Milch » 19 אפריל 2012, 17:28

שלום גם לך,

שלומי האישי תודה טוב,
הדבר האחרון שבניתי יצא מהמם.
אבן צור משמשת ליצירת ניצוץ עד כמה שידוע לי.
מזה זמן רב ביותר, משתמשים להשחזת סכינים באבני השחזה (לרוב מיוצרות באופן תעשייתי ומעט אבנים טבעיות) עם מים או שמן, באופן ידני או עם מכונה.
להבים של סכין יפנית לא נהוג להשחיז אלא להחליף.
הרץ חיפוש בגוגל GRINDING או SHARPENING או HONING. בסופו של דבר שלושת המושגים יצטלבו ויובילו להמון מידע.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

הודעהעל ידי GILY » 20 אפריל 2012, 12:59

נסה את מוט ההשחזה הגלילי של הקצב.....
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

הודעהעל ידי Alex Milch » 20 אפריל 2012, 13:07

מוט השחזה של קצב לא מיועד ל-SHARPENING אלא ל-HONING בלבד.
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

הודעהעל ידי fox » 20 אפריל 2012, 20:25

תודה רבה לכם ושבת שלום ומבורכת שתהיה לכם :)
fox
 
הודעות: 6
הצטרף: 09 אפריל 2012, 23:26

Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 22 אפריל 2012, 10:32

הי, נסה את המאמר שכתב כאן ידידינו אריה סער:
http://goo.gl/U3tpD

זו בהחלט התחלה טובה, יש עוד מאמרים ואם תחפש בפורום תמצא עוד המון התייחסויות

ועוד משהו שאני כתבתי פעם:
http://woodturning.eshel.us/2010/12/blog-post.html
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron