חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

השחזת מפסלות

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

השחזת מפסלות

הודעהעל ידי isidor » 21 ספטמבר 2011, 14:55

שלום לכולם
יש לי סה"כ 2 מפסלות שטוחות ואחת שקניתי לאחרונה חצי עגולה.
אין לי משחזת.
מישהו ניסה לעזור לי עם אבן עדינה ודרמל ולדעתי השחיז אותן לא נכון.
האם אתם יכולים לכוון אותי לבעל מקצוע שמשחיז מפסלות
באיזור ת"א?
בחנות כלי עבודה שטילפנתי אליה אמרו לי שיש להם מישהוא
שיעשה זאת-דרכם בלבד- עבור 60 ש"ח למפסלת והציעו לי לקנות חדשות...
תודה לעונים, ושנה טובה,
איזי
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי max63 » 21 ספטמבר 2011, 15:29

60 זה די הרבה.כמה שווה המפסלת עצמה?
חרטים לומדים להשחיז לבד, אם כי זה לא עניין שולי. בטח גם מגלפים, לא?
לאורך זמו זו הוצאה מטורפת. אז איך חוסכים? מוצאים כמה מאות על משחזת מתאימה ומרגישים שזה חסך ובגדול.
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי moshik » 21 ספטמבר 2011, 16:45

אתה יכול להגיע אלי לזכרון יעקב
תקבל השחזה והדרכה ללא תמורה
וגם הקפה עלי

מושיק 0505330006
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי isidor » 21 ספטמבר 2011, 20:22

תודה רבה על ההזמנה ! אקח זאת לתשומת ליבי, ואני שומר את מס' הטלפון,
אך איני יודע מתי ניסע צפונה בזמן הקרוב.
עד לפני חצי שנה נסענו לכוון ראש הנקרה לפחות אחת ל3 שבועות,
אך אמא של אשתי נפטרה וכעת אנחנו נוסעים הרבה פחות לכוון,
כי הזכרונות עדיין טריים ומכאיבים.
אם יצא לי ליסוע-אתקשר.
אבל יחד עם זה, קשה לי להאמין שאין בעלי מקצוע שזאת עבודתם.
כמו שיש משחיזי סכינים ומספריים וגם משחיזי משורים...
שוב תודה,ואמשיך להתעניין.
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי isidor » 21 ספטמבר 2011, 20:24

ואיפה בדיוק שמים משחזת בדירת שיכון בעיר בבית משותף קומה 4 ????
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי zigi » 21 ספטמבר 2011, 23:17

יש משחיז מסורים וכו' ברחוב עליה כמדומני מס' 42 בתל אביב .
תחפש כאן למעלה במדור עסקים , תמצא כמה כתובות של משחיזים. בהצלחה
סמל אישי של המשתמש
zigi
מנהל פורום
 
הודעות: 1849
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
מיקום: סלעית

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי isidor » 23 ספטמבר 2011, 17:43

תודה, אנסה ביום ראשון.
איזי
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 25 ספטמבר 2011, 07:43

isidor כתב:תודה רבה על ההזמנה ! אקח זאת לתשומת ליבי, ואני שומר את מס' הטלפון,
אך איני יודע מתי ניסע צפונה בזמן הקרוב.
עד לפני חצי שנה נסענו לכוון ראש הנקרה לפחות אחת ל3 שבועות,
אך אמא של אשתי נפטרה וכעת אנחנו נוסעים הרבה פחות לכוון,
כי הזכרונות עדיין טריים ומכאיבים.
אם יצא לי ליסוע-אתקשר.
אבל יחד עם זה, קשה לי להאמין שאין בעלי מקצוע שזאת עבודתם.
כמו שיש משחיזי סכינים ומספריים וגם משחיזי משורים...
שוב תודה,ואמשיך להתעניין.


אתה צודק, יש לא מעט משחיזים מקצועיים, אבל רובם לא מתעסקים עם מפסלות (הם ישחיזו אותה עבורך, אבל זה לא העסק העיקרי שלהם).
ההסבר הוא כזה, בין השחזה לשחזה של מפסלת לוקח מעט זמן שכן ההשחזה נהרסת מהר יחסית מעבודה. העלות של ההשחזה לא משתנה שכן המשחיז צריך להשקיע זמן ומאמץ בעניין וצריך להחזיר עלויות.

רוב הנגרים/גלפים/חרטים שאני מכיר משחיזים מפסלות בעצמם (בגלל המחיר ובעיקר הזמן), אותם נגרים לא מהססים לרגע לפני שהם שולחים את להב המסור להשחזה אצל אותו בחור.

ד"א לך, לחנות הכלים וגם למקס - מפסלת חדשה לא מגיעה מוכנה בדרך כלל מבחינת השחזה, רק מפסלות בודדות מגיעות מושחזות היטב - ברובן זה רק בשביל שיראו טוב וצריך להשחיז מחדש.

עוד דבר, בתלוי בסוג המפסלת ובזמן שאתה מוכן להשקיע, אין שום צורך במשחזת שעולה מאות (למרות שיכול לעזור ולהקל), נייר לטש בגרעינים שונים עושה את העבודה לא פחות טוב (וכך גם אבני השחזה שניתן לרכוש אצל משחיזים שונים). ובהרבה יותר זול (בתוספת קצת אנרגיה אנושית).
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי isidor » 26 ספטמבר 2011, 16:56

תודה על תשובתך.
יש לי סה"כ 2 מפסלות שטוחות 6 ו- 12 מ"מ, ואחת חצי עגולה 16 מ"מ שקניתי לאחרונה.
כמו-כן יש לי 2 קוביות אבני-לטש גסה ועדינה יותר שקניתי לפני 40 שנה...
היום השקעתי כשעתיים בעבודת יד והצלחתי להגיע לשלב טוב עם 2 השטוחות.
(מי שניסה לעזור לי בחוג פצר אותן -מבלי שראיתי- עם דרמל טעון באבן קטנה בצד האחורי שלהן ! )
אני זוכר עוד את המורה לנגרות מכיתה ז שהסביר לנו :
"מפסלת משחיזים רק בצד אחד ועובדים איתה מכיוון הגוף והלאה כדי לא להיפגע"...
ליטשתי לפי הוראות שמצאתי באינטרנט, מקווה לסיים מחר בעזרת אבן שלישית
שיש לי, מאד עדינה וסיום עם ניירות מים עד מידה 2500
(שקניתי לא מזמן כדי ללטש את פנסי המכונית לטסט...)
הבעייה הקשה היא עם החצי עגולה שהגיעה מוורשבסקי עם שיפוע ממש לא טוב. אני חשבתי שהיא תגיע מושחזת נכון ומוכנה לעבודה.
אולי אוכל לעבוד השבוע אצל מישהו על אבן מסתובבת, לפחות "להוריד בשר"
אבל עדיין תישאר לי בעיית הפיניש שאיני יודע איך לעשות ללא ליטוש מסתובב,
אחרת אצטרך להגיע לזיכרון...
בברכת שנה טובה וחג שמח,
איזי.
isidor
סופר משתמש
 
הודעות: 614
הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43

Re: השחזת מפסלות

הודעהעל ידי moshik » 26 ספטמבר 2011, 20:18

אני עדיין ממליץ לך להגיע אלי להדרכה
תוכל לראות מגוון אפשרויות ושיטות ולבחור את מה שמתאים לך
יהיה קפה וויסקי נקניק וגבינה

העניין הוא שאין למעשה חשיבות גדולה לזוית ההשחזה
מה שקובע זה הזוית בין החלק השטוח לעץ (בד"כ 135 מעלות)
הזוית יכולה לנוע בין 25-30 מעלות תלוי בסוג העץ.
לזוית יש חשיבות כאשר מקציעים קצה עץ (end grain)
אם מקפידים על זוית שניה (2nd bevel) אז הרבה הרבה יותר קל לתחזק השחזה.(משחיזים מילימטר במקום סנטימטר)
כשמיומנים בשחזה מתחילים להקפיד פחות על זה שההשחזה תהיה מבריקה
ומקפידים יותר להשחיז בכל פעם שהלהב מתקהה
המטרה שלך היא למצוא משהו נגיש ומהיר, זה המפתח.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

הבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron