|
|
חובבי נגרות ואומנות העץ
ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל
|
|
מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?
-
isidor
- סופר משתמש
-
- הודעות: 614
- הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43
על ידי max63 » 31 אוגוסט 2011, 12:05
קודם כל בהצלחה - זה פרויקט די יומרני וברמת ביצוע גבוה.
הקערה שהצגת נראה שעברה קודם כל חריטה (על מחרטה) ואז גילוף. חריטה כזו לןקחת שעתיים בערך ודי קל להשאיר עובי דופן רצוי מכל הכיוונים. בקידוח שלך לדוגמה כבר פתחת לדעתי חור גדול מדי (בחלק העליון של הצילום) כדי לקבל קיר משופע כלפי פנימה ואז שוב החוצה).
עובי דופן - ניתן להעריך ידנית או להשתמש בכלי מיוחד לשם כך שנראה כמו צבת גדולה. נמכר בחנויות מלאכה מתאימות.
שיוף תחתית - ללא מחרטה דורש עבודה ידנית. מגלפים חלק במידה סבירה ואז עוברים לנייר לטש גס (נאמר 60) מורכב על גבי הערכה למקדחה ומבודד בשכבת ספוג. עוברים בהדרגה ל80, 120, 180 ו220 (לפחות).
מקס
-

max63
- סופר משתמש
-
- הודעות: 500
- הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
- מיקום: חיפה
על ידי isidor » 31 אוגוסט 2011, 13:08
תודה רבה על תשובתך.
אבל אולי לא הסברתי טוב את עצמי:
1 -איני רוצה לעשות קערה בדיוק כמו בצילום שצירפתי אלא עם עקמומית דופן הרבה יותר מתונה, ולכן לדעתי החור לא גדול מידי-ראה שירטוט מצורף, ובבקשה הביע שוב את דעתך.אני מוכן לכל ביקורת בונה.
2-איפה אפשר להשיג אביזר ליטוש למקדחה ולא ביוקר? אני גר בתל אביב.
הלכתי להום סנטר ר"ג והיה רק אביזר-דיסק בקוטר גדול מידי,שנראה לי לא מתאים לעבודה זו .כמובן משחזת זוית לא מתאימה כאן כי צריך להכנס עם הכלי וללטש בתוך חלל הקערה.
שוב תודה, איזי.
- קבצים מצורפים
-
_2.JPG
- (9.73 KiB) הורד 270 פעמים
-
isidor
- סופר משתמש
-
- הודעות: 614
- הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43
על ידי isidor » 31 אוגוסט 2011, 13:28
שכחתי לציין שאינני רוצה לקבל קערה בעיגול מדוייק, אלא להישאר בקוים המקוריים של היקף הגזע.
- קבצים מצורפים
-
_2.JPG
- (9.73 KiB) הורד 264 פעמים
-
_2.JPG
- חתך צד כפי שאני מדמיין לי
- (9.73 KiB) הורד 268 פעמים
-
isidor
- סופר משתמש
-
- הודעות: 614
- הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43
על ידי najimovm » 31 אוגוסט 2011, 17:56
אני מסכים עם מקס לגבי הריקון- אפשר לעשות רק את הבפנים בחריטה, לעובי דופן עבה ואז להמשיך ידנית. נראה לי שהיות ואתה לא עובד רק עם מפסלות, אלא גם עם מקדחה, החריטה לא תפגע בהגדרה של המוצר הסופי כ"עבודת יד".
-
najimovm
- סופר משתמש
-
- הודעות: 407
- הצטרף: 16 פברואר 2009, 21:52
- מיקום: רמת נגב
-
על ידי isidor » 31 אוגוסט 2011, 19:12
האתר באמת מעניין, ויש להניח שאני אאמץ אותו.
בינתיים יצרתי קשר עם ורשבסקי-יש לו אביזר למקדחה 45 מ"מ קוטר.
ותודה גם על תמונת הכלי למדידת עובי שבאמת לדעתי לא בעייה לייצר כזה פרימיטיבי מחומרים שונים.
איזי
-
isidor
- סופר משתמש
-
- הודעות: 614
- הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43
-

ykyk
- סופר משתמש
-
- הודעות: 977
- הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55
על ידי isidor » 15 ספטמבר 2011, 19:07
שלום,
קודם כל העבודות שלך יפהפיות !
תודה על העצות, זו הקערה הראשונה שלי ואני לא מגיע לקרסוליים שלך.
לא הבנתי את שיטת העבודה עם המפסלת הזאת,
האם כוונתך שהמפסלת זזה בתוך הידית שלה?
ואיפה קונים?
ואיפה קנית את הפצירה עבור מקדחה?
אני צריך דחוף פצירה כזאת- היא תחסוך לי הרבה זמן !
תודה על תשובתך,
איזי .
-
isidor
- סופר משתמש
-
- הודעות: 614
- הצטרף: 04 פברואר 2010, 09:43
על ידי GILY » 18 אוקטובר 2011, 09:03
שלום
אם עדיין לא רוקנת את הקערה - אתה מוזמן אלי לגבעת רם שבקריית אתה
אני ישמח לעזור לך לרוקן אותה תוך כמה דקות היא מרוקנת
לידיעתך - עץ ארוקריה מתייבש די מהר תוך חודש הוא יבש
אני מתפלא שלאחר 3 שנים לא שינה את צבעו
-

GILY
- סופר משתמש
-
- הודעות: 202
- הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05
חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד
|