חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

בניית הארכה למחרטת העץ שלי

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

בניית הארכה למחרטת העץ שלי

הודעהעל ידי idomohar » 24 אוגוסט 2011, 20:22

שלום לכולם, אני לא כותב הרבה, אין לי כל כך זמן, אבל נהנ לקרוא את הפורום פעם בכמה שבועות.

רציתי לשתף בפרוייקט מהימים האחרונים.

יש לי מחרטת עץ מסוג BEAVER. אחלה מחרטה, מהירות אלקטרונית, ראש מתסובב החוצה, בנויה היטב, מאסיבית ונוחה לשימוש. רק - MID SIZE...

30 ס"מ קוטר מקסימאלי (אפשר לסובב החוצה ואז יש יותר) ו 53 ס"מ בין העוקצים. לפני כמה חודשים עלה לי רעיון לבנות לה הארכה, ובימים האחרונים ניגשתי לעבודה.

הרעיון היה לחתוך ברזל 4מ"מ (פח) בלייזר, ולרתך למבנה קשיח קל ומדוייק.
את התכנון עשיתי בעזרת תוכנת תלת מימד SOLIDWORKS. היא דומה בגדול לסקצ'אפ, רק כמובן שהיא מקצועית...

את החיתוך עשיתי אצל חבר טוב, אבי שחר, שבית המלאכה שלו נמצא במושב עמינדב והוא מצוייד במכונת חיתוך לייזר (ענק ומדהים) שיכולה לחתוך מתכות (ברזל עד 5 ממ, נירוסטה ואלומיניום פחות) וכמובן שהוא גם מקצוען אמיתי בכיפף וריתוך (שחר נירוסטה, חפשו בדפי זהב ואפשר להוסיף למדריך עסקים) וגם אדם מקסים שתמיד מוכן לעזור.

אחרי חיתוך, שני כיפופים, והכנות נוספות התחלנו לרתך, קודם כל את החלקים העליונים לעצמם, ואת המבנה הנושא לעצמו. אחר כך ניגשתי לעשות פינישים במקומות שלא תהייה גישה אליהם לאחר השלמת הריתוכים שתעשה כנראה רק בשבוע הבא.

אז גם אכתוב ואעלה עוד תמונות של המשך הפרוייקט. אגב ההארכה מוסיפה 32 ס"מ בין העוקצים ואז יש לי 85 ס"מ שזה כבר מכובד (למשל לרגל של שולחן)

תודה שקראתם

עידו
קבצים מצורפים
beaver.jpg
הדמיה של החלק בתלת מימד
photo (2).JPG
המחרטה האהובה שלי
photo 1.JPG
החלקים אחרי חיתוך וכיפוף
photo 5.JPG
אחרי ריתוך, לפני ליטושים
photo 1 (1).JPG
ככה זה נראה היום
photo 2 (1).JPG
מבט הפוך
idomohar
משתמש ותיק
 
הודעות: 47
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:50

Re: בניית הארכה למחרטת העץ שלי

הודעהעל ידי max63 » 25 אוגוסט 2011, 10:05

עבודה מרשימה.תתחדש! האם החריצים במוליכים העליונים הם להקלה על עומסים פנימיים בזמן הריתוך?
אגב, דיברת על נקודות שאין אליהם גישה אחרי הריתוך. אם יש לך גישה למקום שמבצע צביעה אלקטרוסטטית (התזה של צבע יבש ואז קליה בתנור), מומלץ בחום. זה יוצא אחיד וקשה יותר מרוב הגימורים. זה משמש למשל בציבעת מקררים ומזגנים. נשמח לראות תוצאה סופית.
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: בניית הארכה למחרטת העץ שלי

הודעהעל ידי idomohar » 25 אוגוסט 2011, 11:29

החריצים למעלה מקבלים בליטות שבתומכות (החלקים עם המשולשים).

צביעה בתנור היא בהחלט האופציה המועדפת... יש המלצה למקום באיזור ירושלים?

אני מניח שאם זה יצא מדוייק וטוב כמו שרציתי אני אצבע בתנור, אם יצא בינוני, אסתפק בעבודת צבע עצמאית...
idomohar
משתמש ותיק
 
הודעות: 47
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:50

Re: בניית הארכה למחרטת העץ שלי

הודעהעל ידי max63 » 25 אוגוסט 2011, 12:04

אתה יכול להעריך כמה יעלה פרויקט כזה (ללא צביעה) לאדם מהשורה? רכישת המתכת, חיתוך וחיבור?
לגבי צביעה, יש את עמנואל שלם. אין לי לגביו המלצות.
http://emanuelshalem.co.il/Iron2.asp
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: בניית הארכה למחרטת העץ שלי

הודעהעל ידי ezerzur » 27 אוגוסט 2011, 19:29

כל הכבוד , השידרוג בוודאי יעשה לך רק טוב
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים