חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

עצים לחריטה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

עצים לחריטה

הודעהעל ידי umi » 06 יוני 2011, 21:24

שליחה על בורותי, אני רואה שחורטים כל מני סוגי עץ שאני מניח שאין בארץ.
שאלתי היא: היכן משיגים את העצים האילה ?, קונים ? ואם כן איפו בארץ.
אני כעת מתאמן (לפי ה DVDs) של RAFFAN ולא אחפת לי להשיג גם עץ ירוק לאימון
תודה וחג שמח לכולם
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי ezerzur » 08 יוני 2011, 11:36

אתה רק צריך להגיע ולקחת , מספיק טוב???????? :roll:
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי umi » 08 יוני 2011, 14:45

תודה מקרב לבי, מדי טוב.
בכל זאת, עקרונית: מאיפו קונים או משיגים את העצים הלפעמים אקזוטים שאני רואה בפורום. במחסני עץ ? או בשדה ? או גם וגם ?.
מתי שהוא אבו לקחת איזה עץ או שתיים, שוב תתודה
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי ezerzur » 08 יוני 2011, 19:05

עצים אקזוטיים ניתן לרכוש במס' מחסני עצים -"מי השרון" - סגולה פ"ת
"דיכטוולד" - קרית אתא
שטיין - ירושלים ,
וישעוד טובים ורבים ,
בארצנו הקטנטונת ישנו את ה"סיסם הודי " שהוא ממשפחה של 23 סוגים !!
יש את החרוב שמקסים , עצי פרי למיניהם , אבוקדו , וכמובן עץ הזית , הברוש ,האיזדרכת ,הגרבילאה והקזוארינה ואפילו לאחרונה קיבלתי חתיכות של "פיסטוק חלבי" , כולם ראויים לחריטה ,טובים ולכל אחד ייחודו
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי umi » 09 יוני 2011, 02:04

עזר תודה רבה, עכשיו יותר ברור לי ותודה שוב על ההצעה.
אומי
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי max63 » 09 יוני 2011, 09:20

אומי,
יש לי תחושה שאתה קורא לעצים מקומיים בשם "אקזוטיים". לא זכור לי שראיתי פה בפורום עבודות מעצים קנויים.
98% מהעצים פה הושגו ע"י מציאה בשטח, קבלה מחבר שמצא בשטח, הכרת חוטב עצים וכדומה. אם מתחילים לפתוח עין מוצאים כמות נכבדה אפילו באזורים עירוניים. ממליץ בחום לרכוש משור סרט חשמלי במחיר מינימלי ולהחזיק בבית. כך אפשר לאסוף בשולי הדרך בול עץ, להגיע הביתה ולחתוך לחלקים נוחים לשימוש. חשוב: לפני חיתוך במשור סרט יש לקבע את העץ היטב!!
בהצלחה!
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי umi » 09 יוני 2011, 18:31

תודה למקס, ההזבר שלך ממש מבהיר לי את כל הניניין של עצים לחריטה. כן, אני התחלטי להסתכל ברחובות וגם עלה במוחי משור שרשרת.
תודה
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי GILY » 29 יוני 2011, 06:24

שלום
מצטרף .....
רק שלשום חתכתי עץ סיסם זרוק בצד בקריית אתא ....
נתראה בכנס בטכנודע בשבוע הבא ....
יש עבודה חדש מאילת המסטיק ....יפה כמו סיסם הכתם בצבע ירוק כהה ...
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי ezerzur » 29 יוני 2011, 08:42

איפה "משיגים " אילת המסטיק? איך נראה העץ? לא נפגשנו עדיין :roll:
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: עצים לחריטה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 29 יוני 2011, 11:31

ezerzur כתב:איפה "משיגים " אילת המסטיק? איך נראה העץ? לא נפגשנו עדיין :roll:


יש לי חתיכה, שנאמר לי שזה מקורה (לפי היכרותי זה גם נכון - אבל לא בטוח), בכל מקרה מה שיש לי הגוון הפנימי הינו חום וקצת אדמדם - בלי הרבה טקסטורה, קשה יחסית ומאוד נוח לחריטה וליטוש.

אני אחפש אם יש לי תמונה - הנה מצאתי

(כאמור, אני לא בטוח שזה אלה)
קבצים מצורפים
IMG_4275.jpg
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים

cron