חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

הודעהעל ידי ezerzur » 01 יוני 2011, 11:43

לראות עד הסוף-הזקן הזה שכח יותר על חריטה ממה שאצבור עד סוף ימי
ומדובר במחרטה ישנה ומפסלות מדור קודם
יכול להיות שניתן לטעון שהעבודה לא מושלמת שיש פגמים בטבעות וכו'
אך בכל זאת. כל הכבוד.
רק חסר 'קצת פפריקה.



הקרדיט לידידי ניסן
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 01 יוני 2011, 13:18

אני לא יודע, היה נראה לי שכל טבעת מקבלת טיפול ראוי, למרות קצב העבודה המאוד מהיר של החרט, שאכן יודע טוב מאוד מה הוא עושה.

המחרטה אמנם לא וואנווי או ויקמרק, אבל לא נראה לי שהיא מיושנת במיוחד, מבחינת הכלים, אין לי דרך לדעת מהוידאו, אבל יש סיכוי יותר מסביר שהם HSS, והפרופילים שהוא משתמש בהם (כולל העיקרי) זה כלים סטנדרטיים לחלוטין שניתן לקנות דומים ברוב החנויות (כולל הסקרייפר המוצלח שלו להפרדת הטבעות). ברור שההשחזה היא כבר אישית - אולי גם הכלי עצמו הוא עבודת יד של החרט (לא שאני מתרברב אבל עשיתי משהו מאוד דומה על ידי "הריסת" סקרייפר קנוי מרובע בעזרת השחזה יצירתית... זה כלי שמוציא את רוב האתגר מעשיית טבעות, אם משתמשים רק בסקיו וגאוג' אין סיכוי להוציא כל כך הרבה טבעות שכן צריך לפנות המון מקום לעבודה כל הזמן...

בקיצור, שווה צפייה מלאה יש מה ללמוד פה!
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

הודעהעל ידי ykyk » 01 יוני 2011, 13:19

שלום
יש לי חבר עם מחרטה כזאת והוא עושה עבודות חריטה עם מחרטה ענתיקה
המסלולים מעץ.
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

הודעהעל ידי dudi » 01 יוני 2011, 14:06

הטבעות זה בסדר אבל איך עושים לזה גימור? :wink:
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

הודעהעל ידי xuxgm » 01 יוני 2011, 22:29

dudi הגימור זניח פה הבצוע מעניין פעם עשיתי 4 טבעות אך זה ,צריך עוד הרבה אימון.יש פה מספר כלים שכנראה מיוצרים באופן עצמאי ומותאמים לבצוע.
xuxgm
משתמש ותיק
 
הודעות: 46
הצטרף: 05 מרץ 2011, 20:57

Re: נוווווווווו, ממי מרים את הכפפה?

הודעהעל ידי ykyk » 01 יוני 2011, 23:59

שלום
בקשר לגימור של הטבעות.
ניתן לעשות גימור לפני הניתוק מהמקום. והחלק הפנימי בצורה ידנית
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron