חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מזוזות עבודת יד --עזרה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהעל ידי ITAMAR » 03 אפריל 2011, 12:18

שלום !
מי שמבין מעט במזוזות ויוכל לעזור לי אני ממש אשמח ..
אני נורא מתלבט איך לבנות את המזוזוה שלי,, או לעשות מקום לקלף מאחור (מעין סירה)
או לעשות זאת בצורה של צינור ומעל להרכיב פקק שאגלף ..
מה כדאי ?!

תודה .
איתמר.
ITAMAR
משתמש ותיק
 
הודעות: 31
הצטרף: 20 דצמבר 2009, 01:55

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהעל ידי Saba_jackson » 03 אפריל 2011, 12:44

קודם כל חשוב לדעת את האורך , בד"כ יש שני גדלים 120 ממ ו 80 ממ
אני הייתי צריך כמות גדולה יחסית ולכן
עשיתי כמה מזוזות באמצעות מסור שולחן וראוטר ומעט גילוף ידני,
המבנה הוא פיסת עץ (אגוז אפריקני במקרה שלי) וחריצת חריץ בגודל הקלף המגולגל בחלק האחורי.
את הקלף עוטפים בכמה שכבות של "ניילון נצמד".
הדבקת המזוזות על המשקוף, בעזרת דבק סיליקון שמהווה גם אטימה נוספת.
ראה כאן תמונות.
https://picasaweb.google.com/srulikom/MEZU_ZOT#

אשמח לפרט יותר אם צריך.
Saba_jackson
סופר משתמש
 
הודעות: 967
הצטרף: 22 אוקטובר 2007, 01:18

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהעל ידי ITAMAR » 03 אפריל 2011, 22:37

שלום ! תודה על המידע , אשמח לעוד תמונות, עוד מידע, פשוט חייב להיקבע על סוג למזוזה .... תודה !
ITAMAR
משתמש ותיק
 
הודעות: 31
הצטרף: 20 דצמבר 2009, 01:55

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהעל ידי zigi » 03 אפריל 2011, 22:56

אני ייצרתי כמה בתי מזוזה, מעף של עץ זית.
יישרתי צד אחד בעזרת מקצועה , ועל פני השטח הישר שנוצר
עשיתי חריץ בעזרת ראוטר שולחני עם ביט מתאים בעומק הנדרש
להטמנת הקלף,
ובאורכים כפי שסבא ג'קסון פרט. לצורך חיבור המזוזה למשקוף
קדחתי שני חורים עם מגרעת אחד בחלקה העליון והשני בתחתיתה. (בשני
החורים הוברגו ברגים באורך מתאים)
סמל אישי של המשתמש
zigi
מנהל פורום
 
הודעות: 1849
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
מיקום: סלעית

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהעל ידי ITAMAR » 03 אפריל 2011, 23:21

שלום ..

זאת עוד שיטה דאני מתלבט אם לאמצץ אותה .. את החור לקלף אני מגלף עם מפסלת ולבסוף מחליק עם דקמל, נייר לטש .

מה עדיף לי? שיטה של "צינור" ועל זה פקק?
או אולי השיטה שהזכרנו כאן?
ITAMAR
משתמש ותיק
 
הודעות: 31
הצטרף: 20 דצמבר 2009, 01:55

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 03 אפריל 2011, 23:27

שתי הצורות טובות כל עוד שהאיטום טוב, וזה בעיקר תלוי בעיצובים שלך ובהעדפה אישית (שלך ושל הלקוחות)
אני לא רואה הבדל משמעותי, ולמה לא לעשות את שתי הצורות?

אני עושה מזוזות בשתי הצורות (אני אשתדל להעלות תמונות מחר), ואני לא מוצא הבדל משמעותי.

שים לב שגם למזוזה בצורת צינור צריך צד אחד שטוח בכדי לחבר לדלת (או שהיא יושבת על תושבת שטוחה כלשהי).
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: מזוזות עבודת יד -עזרה (מידי שמיים)

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 04 אפריל 2011, 00:56

והכי חשוב: ראו כמה הרבה דברים יכולה ללמד אותנו ויקיפדיה על המזוזה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7% ... 7%96%D7%94

אונקלוס הגר שאמר לשלוחיו של אדריאנוס הקיסר שבאו לאסרו ושאלוהו מדוע מנשק את המזוזה ענה: "מנהגו של עולם מלך בשר ודם יושב מבפנים ועבדיו משמרים אותו מבחוץ, ואילו הקב"ה - עבדיו מבפנים והוא משמרן מבחוץ". תזכו למצוות!
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: מזוזות עבודת יד -עזרה (מידי שמיים)

הודעהעל ידי ITAMAR » 04 אפריל 2011, 12:03

שלום משה .

אני אני יחסית חדש בתחום ולכן אין לי עוד מכשירים חשמליים שמקלים על העבודה (מלבד מקדחת קיר שאני משתמש בה לפעמים כדי לחורר מזוזה בשיטת"צינור"
ו" דרמל".

לכן גם יותר קל לי לעשות בשיטה של מעין 'סירה.
.

יאיר- תודה על החיזוק! אשריך !
ITAMAR
משתמש ותיק
 
הודעות: 31
הצטרף: 20 דצמבר 2009, 01:55


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד