על ידי max63 » 03 יוני 2009, 13:01
צביקה,
בדומה לתשובתי בפורום נגרות בוואלה, הנה התמצית:
* רב עצי הפרי נוטים להסדק בקלות ולכן רבים מהחרטים נמנעים מהם.
* להמנע מסדקים יש לאחסן במקום מוצל, לאטום קצוות מיידית ולנסות טכניקות שמשפרות מאד את הסיכוי להצליח, כגון השריה של 24-48 ש' באלכהל וייבוש בשקית נייר (או בתוך עיתו)ן כשבועיים. יש טכניקות נוספות.
* השארת ליבת העץ (pith) תמיד מסוכנת משום שמשם צומחים מרבית הסדקים. בהכנת קערות מבול עץ גדול מסירים את הליבה מראש. בכלים קטנים יותר, כמו שלך, יש שמרחיקים לכת וקודחים בדיוק בליבה (נאמר 2 ס"מ קוטר) וממלאים בעץ אחר בשלב הגימור.
ומילה לסיכום: כאשר עובדים עם עץ ירוק, כפי שאתה בודאי יודע, לעיתים מצליחים ולעיתים מאבדים את הפציינט. היתרונות של תרגול ועץ זול עומדים כנגד סיכויי הצלחה נמוכים יותר מעץ יבש (kiln dried).
חריטה נעימה!
מקס