חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

עבודות חריטה חדשות

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

עבודות חריטה חדשות

הודעהעל ידי eyal g » 25 אוגוסט 2012, 08:00

קערית וכוס לעטיםעשוי מאגוז (כנראה), ואורן.
לקח חשוב לגבי ייבוש האורן - התקבל גוון אפור כתוצאה מתהליך ייבוש איטי (חודשיים מהכריתה עם פוליגג בגדם).
לדעתי עדיף לחרוט רטוב למימדים קרובים למוצר הסופי, ואז רק לייבש.
קבצים מצורפים
1.JPG
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: עבודות חריטה חדשות

הודעהעל ידי moshik » 25 אוגוסט 2012, 10:43

מיוחד מאד
אני מסכים אתך לגבי הייבוש
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: עבודות חריטה חדשות

הודעהעל ידי icemen » 25 אוגוסט 2012, 10:49

לא מסכים איתך..
הגוון האפור על העץ הוא עובש, שהתפתח כתוצאה מהנחתו של העץ במקום שיש בו לחות. העובש יתפתח בתנאי לחות, גם על כלי שחרטת קרוב למידות הסופיות.
אחסון נאות לייבוש עץ, הוא במקום מאוורר היטב, חשוך, ועם טמפרטורה קבועה. מנסיון, אני יכול לומר לך בוודאות כי כתמים, עובש, ופטריות נוצרים על העצים השונים במידה שונה אחד מהשני. סיסם לדוגמא, לא מקבל עובש גם כשהוא טרי, לעומת ברוש שמקבל כתמי עובש במהירות. איזדרכת מתייבש ללא כתמים, לעומת פיקוס שמאפיר ומעלה עובש במהירות. לעיתים התוצאה יפה, ולעיתים העובש מכער את הכלי..
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

אני ימשיך לנסות

הודעהעל ידי eyal g » 25 אוגוסט 2012, 22:39

אצלי בעבודה זה יצר גוון מעניין, אבל הלקוחה פחות אהבה...
אני ימשיך לחפש אחרי תובנות, בתחום הייבוש, ונקוה לטוב
תודה
איל
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23

Re: אני ימשיך לנסות

הודעהעל ידי umi » 26 אוגוסט 2012, 23:31

יפה מאוד גם העצים וגם החריטה . בקשר ליבוש: אני חורט, כמו שאמרתה, עד כמעט הצורה שאני רוצה, שם בשקית ניילון חודשיים ואחרי כן חורט שוב ושוב בשקית פלסטיק ומבשל אותו במיקרוגל ב "אבשרה" דקה או דקה וחצי כמה פעמים תוך שקילה כל פעם וכאשר לא "לא יורד במשקל" אז מאכסן עוד כמה זמן מסיים את החריטה.
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

אתה לא מקבל אפרוריות בתוך העץ?

הודעהעל ידי eyal g » 27 אוגוסט 2012, 08:45

אני אנסה.
יש לי פקאן שהתחלתי לחרוט לגביע ועצרתי כדי לתת לו להתייבש
eyal g
סופר משתמש
 
הודעות: 406
הצטרף: 18 אוגוסט 2007, 16:23


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron