יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

פורסם:
18 אפריל 2012, 18:49
על ידי fox
שלום לכולם

. מה שלומכם?, איך יצא הדבר החדש שבניתם?. השאלה שלי לכם היא אם יש משהו שניתן בעזרתו להשחיז מתכות או סכין יפנית או כל סכין אחר. לדוגמא אבן צור יכולה לעזור?.
Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

פורסם:
19 אפריל 2012, 17:28
על ידי Alex Milch
שלום גם לך,
שלומי האישי תודה טוב,
הדבר האחרון שבניתי יצא מהמם.
אבן צור משמשת ליצירת ניצוץ עד כמה שידוע לי.
מזה זמן רב ביותר, משתמשים להשחזת סכינים באבני השחזה (לרוב מיוצרות באופן תעשייתי ומעט אבנים טבעיות) עם מים או שמן, באופן ידני או עם מכונה.
להבים של סכין יפנית לא נהוג להשחיז אלא להחליף.
הרץ חיפוש בגוגל GRINDING או SHARPENING או HONING. בסופו של דבר שלושת המושגים יצטלבו ויובילו להמון מידע.
Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

פורסם:
20 אפריל 2012, 12:59
על ידי GILY
נסה את מוט ההשחזה הגלילי של הקצב.....
Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

פורסם:
20 אפריל 2012, 13:07
על ידי Alex Milch
מוט השחזה של קצב לא מיועד ל-SHARPENING אלא ל-HONING בלבד.
Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

פורסם:
20 אפריל 2012, 20:25
על ידי fox
תודה רבה לכם ושבת שלום ומבורכת שתהיה לכם

Re: יש דרך להשחיז סכינים ומתכות, ללא מכונות?

פורסם:
22 אפריל 2012, 10:32
על ידי Moshe Eshel
הי, נסה את המאמר שכתב כאן ידידינו אריה סער:
http://goo.gl/U3tpD
זו בהחלט התחלה טובה, יש עוד מאמרים ואם תחפש בפורום תמצא עוד המון התייחסויות
ועוד משהו שאני כתבתי פעם:
http://woodturning.eshel.us/2010/12/blog-post.html