עמוד 2 מתוך 2

המסור שקניתי

הודעהפורסם: 06 אפריל 2012, 13:16
על ידי eyal g
TANAKA 3300 משומש.
מצרף תמונות של המסור
עדיין אין לי תובנות לגבי איכותו. אני מבטיח סקירה כשארגיש מיומן יותר.
חג שמח :lol:
איל

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 07 אפריל 2012, 21:55
על ידי Saba_jackson
תתחדש!
דבר ראשון תהפוך את הגייד בר (זה המסילה או מוביל השרשרת) - המיסב שלו מתוכנן בד"כ לעבוד לכוון אחד ( הלוגו צריך להיות לכוון מעלה כאשר המסור מונח ישר)

1. תקפיד מאד על תערובת דלק/שמן נכונה - יש שמנים של 5% ויש שמנים טובים של 2%
2. תקפיד על שמן למסור עצמו - יש מיכל נפרד, תריץ את המסור קרוב לרצפה ותראה אם בסל"ד גבוהה הוא זורק שמן ו"מצייר" פס על הרצפה.

3. תקפיד על מתח נכון של השרשרת , אם אתה שם מקדח 6 ממ בין המסילה לשרשרת הוא צריך לצאת במשיכה עם הפעלת מעט כח.

4. לפני כל הפעלה תבדוק את קלאץ' הבטיחות

5. אטמי אזנים ומשקפי מגן חובה, אני ממליץ גם על כפפות.

בהצלחה

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 07 אפריל 2012, 22:57
על ידי eyal g
תודה על העצות.
מזה קלאצ' בטיחות?

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 08 אפריל 2012, 00:08
על ידי Moshe Eshel
אני ממליץ לא לעבוד במכנסיים קצרים, למהדרין יש גם מעין מגיני רגליים שלובשים מעל המכנס...
לא יזיק גם להחליף את משקפי המגן, במגן פנים מלא (אותו כנ"ל על המחרטה). לי נשאר ללמוד איך לשמור עליהם נקיים שתמיד אראה טוב דרכם, אבל בבטיחות לא שווה לקמץ - בפעם הראשונה שיכה לך במגן גוש עץ נחמד במהירות גבוהה תבין למה זה טוב...

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 08 אפריל 2012, 00:16
על ידי GILY
תתחדש !!
אל תשכח לשמירת אמינות המסור לרוקן דלק ושמן בסיום החיתוך או לחילופין לעבוד עד שנגמר הדלק ... :wink: חג שמח

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 08 אפריל 2012, 06:22
על ידי dudi
אם מקטעי הגזעים שבתמונה מיועדים לחריטה מומלץ לנסר כמה שיותר בניצב לציר הגזע.
כאשר המקטעים מנוסרים באלכסון גם מפסידים הרבה חומר וגם מאוד מתסכל לחבר ל face plate.

ישראל - בנוגע להיפוך הבר. בכל מסורי השרשרת שאני מכיר הבר הוא דו כיווני ומומלץ מידי פעם להפוך אותו ע"מ להשיג שחיקה שווה. אם תשים לב תוכל לראות שהמגרעות לתפישת הבר לגוף המסור הן סימטריות ע"מ לאפשר היפוך. אין חשיבות לכיוון הלוגו ולמעשה בחלק מהמותגים תמיד צד אחד יהיה כלפי מעלה והשני כלפי מטה.

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 08 אפריל 2012, 09:36
על ידי moshik
בנוסף לכל כללי הבטיחות שנאמרו כאן:

הסכנה הגדולה נובעת מהתחלת ניסור במגע ראשוני של קצה הלהב (החלק העגול) עם העץ. זה יגרום לניתור של הלהב לכיוון הסיבוב ללא שליטה.

תמיד אבל תמיד תתחיל ניסור עם החלק הישר של הלהב.

אחזקה:

לרוקן דלק אם מאחסנים מעל שבוע, אם יש דלק בכוסית אפשר לשחרר את אחת הצינוריות וללחוץ על הכוסית עד שכל הדלק יוצא או להפעיל עד שנגמר.

לנקות מסנן אויר עם לחץ אויר מהחלק הפנימי והחוצה.

לנקות מסנן דלק פעם בשנה

אפשר גם לפרק דיזה מהקרבורטור ולנקות אותה
אפשר גם לרכוש קיט קרבורטור (כולל אטמים דיאפרגמות ודיזה)
בחול עולה כ 10$)

השמן הייעודי של השרשרת הוא מאד יקר
מישהו פעם אמר לי שאפשר להשתמש בשמן מנוע זול

כיוון המסור:

יש שלושה ברגים
אחד low
אחד high
ואחד של הטורים
הנמוך קובע את התערובת של אויר דלק (עשיר-עני)
והגבוה קובע את כמות הסלד בלחיצה מלאה

בד"כ סוגרים את שני הברגים עד הסוף ומחזירים אחורה סיבוב ורבע
מניעים ומסובבים את הבורג הנמוך (עם כיוון השעון)עד שהשרשת מתחילה לזוז ואז מחזירים אחורה רבע סיבוב.
משחקים עם בורג הטורים עד שהמנוע נשמע "עגול", וחוזרים על אותה פעולה

לגבי כיוון הבורג העליון באופן כללי צריך מד טורים אבל אפשר גם בלי
חשוב שהסלד במקסימום לא יעבור את המותר עפ"י המפרט יכול לפגוע במנוע.
לוחצים על המצערת עד הסוף וצריך להרגיש אם זה יותר מידי (שומעים את זה)

המטרה:
שהמנוע ישמע "עגול" - יציב ללא רעידות והשרשרת לא תזוז בכלל.
והתגובה למצערת תהיה מיידית.

אפשר גם לנקות את הפלאג עם מברשת ברזל ולבדוק מרווח (בד"כ 0.65 מ"מ)

Re: המסור שקניתי

הודעהפורסם: 08 אפריל 2012, 23:53
על ידי Saba_jackson
תודה לדודי, הוא צודק באשר לגייד בר, כנראה הגוזמים הטעו אותי....

אשר לקלאץ בטיחות, זה למעשה מעצור (ברייק) של השרשרת , זו הידית שנמצאת בין ידית האחיזה לשרשרת, דחיפה קלה של הידית לכוון השרשרת עוצרת את תנועתה, מבלי לכבות את המנוע.
ומידי פעם כדאי לבדוק את העצירה.
המיקום של הידית גורם במקרה של קיק באק (הוזכר כאן למעלה) שהזרוע של המפעיל לוחצת על המעצור כאשר הלהב "עולה למעלה" כתוצאה מהקיק בק ותנועת השרשרת מופסקת.

גם עניין המכנסיים הארוכים או מגיני רגליים חשוב מאד


בהצלחה