חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

פריטם חדשים

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

פריטם חדשים

הודעהעל ידי shlomi » 22 פברואר 2012, 00:16

שלום
כמה אילתורים חדשים
קבצים מצורפים
083.jpg
086.jpg
אורן
גובה 10 ס"מ
עובי דופן כ-2 מ"מ
087.jpg
089.jpg
082.jpg
shlomi
סופר משתמש
 
הודעות: 304
הצטרף: 09 אוגוסט 2009, 10:40

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי icemen » 22 פברואר 2012, 22:13

שלומי, יופי של עבודות. גם התקדמות מפתיעה בעובי העבודות..! כל הכבוד..!
מה עם חריטה גם בעצים אחרים מלבד אורן..? אם תקטין קצת את הצילומים בטרם העלאתם,נוכל להנות יותר..
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי Pini Gold » 23 פברואר 2012, 10:37

היי שלומי, נראה טוב. איזה תגמיר אתה נוהג לשים?
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 23 פברואר 2012, 12:21

הי שלומי, בהחלט רואים התקדמות - למה אתה קורא לזה אילתורים?
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי yd » 23 פברואר 2012, 18:44

יפה מאוד.
yd
סופר משתמש
 
הודעות: 1006
הצטרף: 25 אוגוסט 2008, 20:50

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי shlomi » 24 פברואר 2012, 10:21

הי
שמתי וקס דבורים וקרנובה וקס והברקתי עם תרסיס סיליקון שקוף
shlomi
סופר משתמש
 
הודעות: 304
הצטרף: 09 אוגוסט 2009, 10:40

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי shlomi » 24 פברואר 2012, 10:25

הי
כי האורן הם שאריות שמצאתי בעבודה
אתמול השגתי כמה גזעים יפים של אוקליפטוס שגזמו באותו הרגע כמה אתה חושב צריך לחקות עד שניתן יהיה לחרוט אותם?
shlomi
סופר משתמש
 
הודעות: 304
הצטרף: 09 אוגוסט 2009, 10:40

ייבוש עצים לחריטה

הודעהעל ידי icemen » 24 פברואר 2012, 11:28

בעיקרון ישנן מס' טכניקות לייבוש עצים. וכל אחד בוחר לו את דרכו.
מקובל לחשב ייבוש של -1-אינץ עובי, כשנה..

אני נוהג לייבש גזעים בקוטר של 30 עד 40 ס"מ כשנתיים. (אחרת, ע"פ חישוב הזה נאלץ להמתין לפנסייה עד שנוכל לחרוט..)

ניתן לחרוט עץ טרי בכללי למידות גסות, לעובי של 1 אינץ, ולהניח לייבוש בתוך הנסורת שלו עצמו,ובתוך שקית ניילון. ולאוורר מידי שבוע, וזה מקצר את זמן הייבוש למשך כ-3-4 חודשים. לאחר הייבוש להעלות למחרטה ולחרוט למידות סופיות. אני לא אוהב לחרוט עץ טרי,כי כל מה שחרטתי והנחתי לייבוש, בשיטה שציינתי,התפוצץ..

אני מנסר את העץ לבלנקים עגולים(כמו טורט של עוגה) או לצורות אחרות עפ"י הצרכים. אוטם את הקצוות (endgrain) בדבק לבן רגיל,ושוכח מהעץ לשנתיים לפחות.. אם תכין עצים במשך כל השנה, תמיד יהיה לך עץ לחריטה (מלבד כמובן ,מה שתשיג כבר יבש..)

ישנם חרטים שאוטמים כמוני בדבק, בשעווה, בצבע פלסטי ביתי, עוד..וכל אחד בוחר לו מה שנוח. יש גם טכניקה של טבילת העץ באמבט מים מעורבים עם מי סבון,שחודרים לעץ ומוציאים את המים מתוכו, לא ניסיתי..

והכי חשוב, כמו שעשית עד כה, להעלות תמונות כדי שכולנו נהנה..
שבת שלום
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: פריטם חדשים

הודעהעל ידי ezerzur » 25 פברואר 2012, 11:54

יופי של עבודות באמת התקדמות יפה , בקשר לייבוש ע"י טבילה במים הרעיון הוא כניסת המים והוצאת השרף וזאת מאחר ולכל אחד מהם מקדם התייבשות שונה שגורם לפיצוצים
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־10 אורחים