שלום
כמה אילתורים חדשים
פריטם חדשים
9 הודעות
• עמוד 1 מתוך 1
Re: פריטם חדשיםשלומי, יופי של עבודות. גם התקדמות מפתיעה בעובי העבודות..! כל הכבוד..!
מה עם חריטה גם בעצים אחרים מלבד אורן..? אם תקטין קצת את הצילומים בטרם העלאתם,נוכל להנות יותר..
Re: פריטם חדשיםהיי שלומי, נראה טוב. איזה תגמיר אתה נוהג לשים?
Re: פריטם חדשיםהי שלומי, בהחלט רואים התקדמות - למה אתה קורא לזה אילתורים?
Re: פריטם חדשיםהי
שמתי וקס דבורים וקרנובה וקס והברקתי עם תרסיס סיליקון שקוף
Re: פריטם חדשיםהי
כי האורן הם שאריות שמצאתי בעבודה אתמול השגתי כמה גזעים יפים של אוקליפטוס שגזמו באותו הרגע כמה אתה חושב צריך לחקות עד שניתן יהיה לחרוט אותם?
ייבוש עצים לחריטהבעיקרון ישנן מס' טכניקות לייבוש עצים. וכל אחד בוחר לו את דרכו.
מקובל לחשב ייבוש של -1-אינץ עובי, כשנה.. אני נוהג לייבש גזעים בקוטר של 30 עד 40 ס"מ כשנתיים. (אחרת, ע"פ חישוב הזה נאלץ להמתין לפנסייה עד שנוכל לחרוט..) ניתן לחרוט עץ טרי בכללי למידות גסות, לעובי של 1 אינץ, ולהניח לייבוש בתוך הנסורת שלו עצמו,ובתוך שקית ניילון. ולאוורר מידי שבוע, וזה מקצר את זמן הייבוש למשך כ-3-4 חודשים. לאחר הייבוש להעלות למחרטה ולחרוט למידות סופיות. אני לא אוהב לחרוט עץ טרי,כי כל מה שחרטתי והנחתי לייבוש, בשיטה שציינתי,התפוצץ.. אני מנסר את העץ לבלנקים עגולים(כמו טורט של עוגה) או לצורות אחרות עפ"י הצרכים. אוטם את הקצוות (endgrain) בדבק לבן רגיל,ושוכח מהעץ לשנתיים לפחות.. אם תכין עצים במשך כל השנה, תמיד יהיה לך עץ לחריטה (מלבד כמובן ,מה שתשיג כבר יבש..) ישנם חרטים שאוטמים כמוני בדבק, בשעווה, בצבע פלסטי ביתי, עוד..וכל אחד בוחר לו מה שנוח. יש גם טכניקה של טבילת העץ באמבט מים מעורבים עם מי סבון,שחודרים לעץ ומוציאים את המים מתוכו, לא ניסיתי.. והכי חשוב, כמו שעשית עד כה, להעלות תמונות כדי שכולנו נהנה.. שבת שלום
Re: פריטם חדשיםיופי של עבודות באמת התקדמות יפה , בקשר לייבוש ע"י טבילה במים הרעיון הוא כניסת המים והוצאת השרף וזאת מאחר ולכל אחד מהם מקדם התייבשות שונה שגורם לפיצוצים
9 הודעות
• עמוד 1 מתוך 1
חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ מי מחוברמשתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־10 אורחים | |||||