חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

להבים לחריטה פנימית - hollowing

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי shutter » 11 ינואר 2012, 19:23

אני מחפש זמן רב סכיני וידיה carbide inserts לחריטה פנימית. ראו תמונה מצ"ב.
אפשר למצוא ברשת ב-20$ בערך ועם דמי משלוח זה מגיע ל- 30$ ויותר.
רכשתי באמצעות ebay להבים מרובעים כאלה לעץ ב-5$ והם עושים עבודה נהדרת אך לא מתאימים ל-hollowing.
מה שעושה את הלהב שבתמונה מתאים ל-hollowing זה הזוית השלילית שלו.
מישהו מצא להבים כאלה במחיר סביר?
קבצים מצורפים
16mmBTT12mmRoundInsertWT-150.jpg
(10.51 KiB) הורד 183 פעמים
16mmBTT12mmRoundInsertWT-150.jpg
(10.51 KiB) הורד 184 פעמים
shutter
משתמש ותיק
 
הודעות: 73
הצטרף: 05 ספטמבר 2007, 18:19

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי bubush » 11 ינואר 2012, 20:33

מה זה זוית שלילית בלהב לחריטה?
למה רק להב עם זוית שלילית מתאימה לחריטה פנימית?
bubush
 
הודעות: 3
הצטרף: 04 דצמבר 2011, 01:20

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי shutter » 12 ינואר 2012, 00:24

בגלל זוית התקיפה של הלהב.
כאשר אתה "תוקף" עם להב מחוץ לעובד, הזוית גבוהה מ-90 מעלות. כאשר אתה "תוקף" עם הלהב מבפנים, הזוית קטנה מ-90 מעלות על כל המשתמע מכך.
יש הפותרים בעיה זו באופן חלקי ע"י הטיית הלהב. הטכניקה נקראת גזירה (shearing).
shutter
משתמש ותיק
 
הודעות: 73
הצטרף: 05 ספטמבר 2007, 18:19

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי bubush » 12 ינואר 2012, 11:10

shutter כתב:מה שעושה את הלהב שבתמונה מתאים ל-hollowing זה הזוית השלילית שלו.

עדיין לא הבנתי מהי זוית שלילית של להב.האם תוכל לפרט ולהסביר?
bubush
 
הודעות: 3
הצטרף: 04 דצמבר 2011, 01:20

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי max63 » 12 ינואר 2012, 11:35

לא מסכים לנאמר. מרבית כלי ה-hollowing אינם בזוית שלילית, בטח לא הHunter שאת סכיניו אתה מחפש. זוית שלילית משמשת בעיקר לגימור לאחר שהצורה הושלמה ורוצים להחליק. במרבית המקרים היא מיושמת על scrapers. הנה סקירה די רחבה של כלים לביצוע Hollowing :
http://www.woodturningvideosplus.com/ho ... tools.html
ותרשים לשואל...
קבצים מצורפים
Negative.jpg
(9.26 KiB) הורד 145 פעמים
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי moshik » 12 ינואר 2012, 12:34

בהקצעה של עץ יש זוית אונירסלית בין הסכין לעץ (135מעלות =המשלים ל45)

הזוית הזו נכונה גם לחריטה

לפעמים (מסיבות של סוג העץ ואופי הסיבים) צריך זויות אחרות או קטנות יותר (scraper) או גדולות יותר (low angel)

בחריטה העניין הוא שאין מכשיר שקובע את הזוית אלא יש גמישות כי אנחנו יכולים לשנות את הזוית.

לכן למשל אפשר להשתמש ב BOWL גם לכירסום של הרבה חומר וגם כ SCRAPER

סוג המפסלת שתשתמש בה בסופו של דבר קשורה בעיקר למיומנות שלך ופחות לייעוד שלה.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי ykyk » 12 ינואר 2012, 13:41

שלום
להבים לחריטה אני משתמש בפצירת מתכת שאני חותך עם דיסק ועושה חריץ
או מגלגל של משור מתככת הוא עשוי מהיי ספיד.
ולוקח טוב אני לא יודע זוית שלילת או זוית אחרת את הזוית אני קובע לפי החריטה.
קבצים מצורפים
PB020778.JPG
P2120955.JPG
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: להבים לחריטה פנימית - hollowing

הודעהעל ידי shutter » 13 ינואר 2012, 10:45

מקס שלום. הלהב בתמונה שצירפתי בנוי כך שכאשר המפסלת מאונכת לנקודת המשיק של העובד, זוית התקיפה שלילית בשל צורת הלהב. השרטוט שצירפתי אמור להמחיש את העניין. השרטוט אמנם מציג "תקיפה" מחוץ לעובד אך אותו העקרון עובד גם מבפנים.
קבצים מצורפים
Figure1.jpg
shutter
משתמש ותיק
 
הודעות: 73
הצטרף: 05 ספטמבר 2007, 18:19


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד