חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי yosefM » 23 נובמבר 2011, 14:13

שלום לכל נכבדי הפורום.
אני חדש פה,אני מקווה שלא עברתי על חוקי הפורום בשאלות הבאות.
יש לי 2 גלילי עץ פשוטים בקוטר 2.8 ס''מ באורך 15 ס''מ.
אני צריך לקדוח ליבות בדיוק במרכז,מהתחלה עד הסוף,אחת בקוטר של 2.3 מ''מ ואחת 2.5 מ''מ.
ביקרתי אצל 20 נגריות בערך ואמרו לי שהם לא יכולים לעשות את זה,ביררתי גם אצל מפעלי כרסום והתשובה שלילית.
למישהו יש המלצה על בעל מקצוע שיכול לעשות את המשימה?
או לחלופין יש אדם בפורום שיכול לבצע זאת,בתמורה לתשלום?
תודה רבה.
yosefM
 
הודעות: 3
הצטרף: 23 נובמבר 2011, 13:59

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי max63 » 23 נובמבר 2011, 15:18

יהיה יותר קל לקדוח בגלילים חדשים ואז להקטין אותם למידה הנדרשת מאשר לקדוח בצורה מדוייקת בגלילים הקיימים.
לגבי גודל הקדח, אלא מידות מאוד מדוייקות בחומר שלא מקבל דיוק יותר מדי טוב בגלל סיבי העץ. שקול לעבור לאלומיניום או חומר לא טבעי אחר (כמו Corian). לשם כך חפש מקומות שעוסקים בעיבוד שבבי.
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי moshik » 23 נובמבר 2011, 15:19

הדרך שאני חושב שתצלח היא בעזרת מחרטת עץ
ומקדחים ארוכים אחד בקטרים 23 ו 25
המקדחים צריכים להיות באורך של לפחות 20 ס"מ
בקדח הגדול זה משאיר דופן של 1.5 מ"מ לכן לא בטוח שזה יצליח

אני אבדוק אם יש לי מקדחים מתאימים אני אעשה נסיון ואודיע לך.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי max63 » 23 נובמבר 2011, 16:49

מושיק, לא נראה לי שיצליח לך אבל במסגרת התהייה והניסוי, נסה אולי קידוח חצי דרך מכל צד. זה מאפשר מקדח קצר שפחות בורח בקצה ודיוק מובטח לפחות במספר הס"מ הראשונים בכל צד.
אגב, לא בטוח שמקדח 23 יתן חור 23. אולי 23.5 או 24 או....
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי moshik » 23 נובמבר 2011, 17:57

הרעיון הוא לקדוח ממש קרוב לפוטר וכל הזמן להזיז את זה קדימה.
אני מקווה שהחורבפוטר ובמחרטה מספיק גדול
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 23 נובמבר 2011, 18:05

max63 כתב:מושיק, לא נראה לי שיצליח לך אבל במסגרת התהייה והניסוי, נסה אולי קידוח חצי דרך מכל צד. זה מאפשר מקדח קצר שפחות בורח בקצה ודיוק מובטח לפחות במספר הס"מ הראשונים בכל צד.
אגב, לא בטוח שמקדח 23 יתן חור 23. אולי 23.5 או 24 או....


הפתרון המקצועי/מוכר/ישן/עובד זה להכניס את המקדח דרך החור האחורי של המחרטה (המעבר החלול של העוקץ האחורי) לתמיכה במקדח, ואת החומר עצמו לתמוך כמה שיותר קרוב לפתח הקרוב למקדח (כמובן שעדיף להחזיק מהצד הרחוק בפוטר) על ידי Steady Rest ואפילו בכמה נקודות לאורך הקידוח בקידוח כזה ארוך.

על ידי הייצוב האגרסיבי, מגיעים למצב שעץ בכלל לא רועד, והמקדח בגלל התמיכה גם לא יוצא ממירכוז.

מומלץ להקדים לקידוח במקדח בקוטר הסופי הכנת מרכז עם centering bit בכדי להבטיח שלא יהיה גישוש (ואולי פספוס) של נקודת האמצע על ידי המקדח.

לדעתי אם משאירים כה מעט עץ (1.5 מ"מ לפי החישוב של מושיק) הסיכוי להצלחה הוא נמוך למדי, אבל אפשרי. מדובר על עבודה מאוד איטית הייתי ממליץ על קירור אוויר למקדח... (כן, יש כאלה ביטים, במתכת משתמשים בשמן, בעץ אפשר להזרים אוויר קר - למעט שזה יעשה).

בהצלחה, אני הייתי מנסה חומרים אחרים אם זה אופציה - גליל עץ עם דופן של 1.5 מילימטר זה לא הדבר הכי עמיד בעולם.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי yosefM » 23 נובמבר 2011, 19:33

הדופן תהיה ממש עבה,הקוטר של הליבה יהיה סה''כ 2.5 מ''מ.
יש לי אפשרות להשיג מקדחי עץ במידות האלו.
עם מקדחת שולחן,מלחציים ומקדח,הסיכוי שדבר כזה יצליח יהיה אפסי?
yosefM
 
הודעות: 3
הצטרף: 23 נובמבר 2011, 13:59

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי icemen » 23 נובמבר 2011, 19:35

יש לי 2 גלילי עץ פשוטים בקוטר 2.8 ס''מ באורך 15 ס''מ..

רבותי, הבחור מדבר על גלילי עץ בקוטר 2.8 ס"מ, ולא 2.8 מ"מ..!!
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 23 נובמבר 2011, 20:24

yosefM כתב:הדופן תהיה ממש עבה,הקוטר של הליבה יהיה סה''כ 2.5 מ''מ.
יש לי אפשרות להשיג מקדחי עץ במידות האלו.
עם מקדחת שולחן,מלחציים ומקדח,הסיכוי שדבר כזה יצליח יהיה אפסי?


פספוס שלי... סליחה על ההפחדה.
יש סיכוי קטן שיצליח לך בשיטה שאתה מדבר, צריך להבין שמקדח כל כך עדין באורך כזה חשוף מאוד להתעוותות... לכן חשוב שתהיה כמה שיותר תמיכה - להבדיל מהמצב שתיארתי קודם, במקרה שלך הבעיה תהיה יציבות המקדח ופחות העץ... הייתי תופס את העץ מאוד חזק (שוב כמה שיותר מהאורך, יותר טוב)

והייתי מנסה לתמוך את המקדח באמצעות שרוול שיייצב ויכווין אותו למטרה (אפשר להשתמש בצינורית בקוטר מתאים, עדיף מפלדה).
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: חריטת ליבה בתוך גלילי עץ.

הודעהעל ידי moshik » 23 נובמבר 2011, 21:25

גם פיספוס שלי חשבתי 25 מ"מ
לא נורא לפחות יצא דיון על חריטה בעובי דק

אפשר לחתוך את הגליל לכמה חלקים קטנים שקלים לקידוח ואז להדביק חזרה

נראה הכי פשוט לקחת 5 ריבועים של 3-4 ס"מ כל אחד לקדוח להדביק ולחרוט למידה החיצונית
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

הבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים