עמוד 1 מתוך 2

מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 15 אוגוסט 2011, 19:27
על ידי ykyk
שלום
כבר הרבה שנים יש לי מכשיר להברגות. ראיתי בהדגמה ולאחר מכן בניתי
את המכשיר והוספתי עוד אפשריות. 1 לשנות את גודל הפסיעה על יד
החלפת הבורג. 2 הכנסתי XY קטן שיש אפשרות לחזר למקום המדויק
בו הפסקתי את העבודה.
במכשיר יש הברגה של הפוטר וכך לאחר שחורטים את החלק בו רוצים לעשות הברגה הוא עובר עם הפוטר למכשיר. ובמחרטה אני מרכיב
פוטר למתכת ובו משור על ציר

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 15 אוגוסט 2011, 23:29
על ידי Saba_jackson
מסובך מיד בשבילי, אולי אם אראה וידאו אבין מי נגד מי
תודה

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2011, 03:41
על ידי ykyk
שלום
בעיקרון זה צינור שבתוכו בוכנה בורג דוחף בוכנה ובקצה הבוכנה יש את הפוטר.

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2011, 16:45
על ידי Pini Gold
יכול להיות שהבנתי?
(שרוליק, אתה תמיד מקדים אותנו כמה צעדים)

הנה מה שהצלחתי לפענח:
א. המכשיר , זה שמורכב על תומך המפסלות, אוחז באמצעות מתאם ראש מחרטה את האובייקט שעליו רוצים ליצור תבריג. מה שיפה כאן שהוא נע קדימה ואחורה בפסיעות קצובות על פי אופי התבריג שבתמונה הראשונה.
ב. להב המשור הקטן חייב ליהיות בניצב לאובייקט (איך עושים את זה?) והוא מורכב כאמור על ציר המחרטה.
ג. אם נפתור את דילמת הניצבות של (ב) - זה אחלה של דבר.

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2011, 17:38
על ידי ykyk
שלום
הבנת טוב
בקשר למשור. אני מרכיב פוטר של מתכת על הציר והוא טוב כי אפשר שלי מידות קטנות. או לחילופין פוטר של עץ למידות קטנות.
ואז אני מפעיל את המחרטה ובמכשיר אני מסובב את הבורג.במקרה הזה
יש גלגל.
אחרי שעשיתי פעם אחת הברגה אני על ידי הXY נותן לו עוד עומק
ועושה פעם השנייה על לקבלת הצב הרצוי.
ביי

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2011, 19:38
על ידי Pini Gold
תודה על ההסבר. אכן האובייקט צריך ליהיות מקביל למחרטה (כדי שלהב ה המשור יהיה ניצב לו).
הבנתי שאתה מבצע באותו אופן גם הברזות פנימיות וזה עוד יותר מעניין כי אתה עובד עם להבים בקוטר קטן יותר.
מעניין איזה יצירות אתה מתכנן עכשיו לעשות בטכניקה הזו.

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2011, 21:10
על ידי yd
כך בחשבון הברגות שונות זוייות שונות,הכונה לכל הברגה וזוית של השן שונה.

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 16 אוגוסט 2011, 21:49
על ידי ykyk
כן אז מה הבעיה.
קודם כול עם אותו כלי שעשית את הברגה בזכר אתה עושה בנקבה.
ודבר שני יש אפשרות להכין סכין באיזה צורה שאתה רוצה ולעבוד איתו.

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2011, 09:32
על ידי Saba_jackson
ראיתי את התצלומים וקראתי את הסבר , אני לא כ"כ בעניין של מחרטות כך
שלא מתחבר לי מי נגד מי ואיך עושים מה
האם תוכל לעשות וידאו קצר ?
תודה

Re: מכשיר להברגות

הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2011, 10:26
על ידי max63
ישראל,
ראיתי דוגמאות רבות של מכשירים כאלו, תעשיתיים ובייצור עצמי, ובכולם מקובל להשתמש בלהב 60 מעלות, לא בלהב שטוח. כך מתקבל השיפוע שאנחנו מכירים בין פסיעה לפסיעה.
איך אצלך זה מסתדר?