עמוד 1 מתוך 2
אגרטל מעץ זית

פורסם:
09 מאי 2011, 17:41
על ידי shutter
גובה 28 ס"מ. קוטר מקסימלי 17 ס"מ.
גימור בשמן וקס
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
09 מאי 2011, 18:34
על ידי ezerzur
מקסים ללא ספק והצילום בתאורה המתאימה מוסיף ללא ספק
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
09 מאי 2011, 19:19
על ידי Moshe Eshel
מאוד יפה, יש לעץ הרבה אופי (זית כמעט אף פעם לא מכזיב בעניין)
עם איזה כלים השתמשת בכדי לרוקן לעומק כזה? עם מה טיפלת בסדקים?
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
09 מאי 2011, 19:24
על ידי Pini Gold
מוצא חן בעיני בעיקר הצורה והמרקם ובכלל, הזית הזה - מיוחד, מיוחד.
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
10 מאי 2011, 00:21
על ידי shutter
הריקון בוצע באמצעות מתקן הדומה למתקן של one way ראה בתמונה מצ"ב. לעבודה זו השתמשתי ב-tool rest הרגיל ולא ב"תפוח". הסכין האופטימלית לטעמי (ניסיתי הרבה, העץ יבש וקשה) מקדח מושחז כ-gauge - קוטר עשרה מ"מ.
החלקה מבפנים - באמצעות סכינים שאני חותך מפלדת HSS ומשחיז כ-scraper.
סדקים: אני מנפה באמצעות נפת קמח (הכי דק שיכולתי למצוא ועדיין מחפש עדינה יותר) את שבבי החריטה.
לסדקים גדולים מאוד אני מערבב עם אפוקסי וחורט שוב. לסדקים קטנים יותר אני משתמש בדבק שקוף של blanchon (שכחתי את השם), מערבב בו את השבבים הקטנים עד קבלת מרקם דמוי שפכטל לעץ, ממלא ומלטש - לא צריך לחרוט את החומר הזה.
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
10 מאי 2011, 01:16
על ידי xuxgm
יפה,יפה, מצאת את העץ המתאים לעבודתך כל הכבוד .
אני מעדיף בעץ זית סדוק להשאיר את הסדקים כפי שהם
ללא כל מילוי היות וכך הוא נראה הכי טבעי בסך הכל אינך
ממלא בנוזל כך שאינך חייב לאטום אותו.
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
10 מאי 2011, 01:18
על ידי xuxgm
איזה חומר/ציפוי ישמת בפיניש?
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
10 מאי 2011, 01:21
על ידי xuxgm
כן שמתי לב שכתבת,האם השמן הזה שינה או לא את גוון העץ?תנסה בפעם הבאה רק ווקס דבורים.
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
10 מאי 2011, 11:24
על ידי shutter
שמן וקס אינו שקוף ונותן גוון לעץ.
אני אוהב להשתמש בו משום שהוא מקצר את זמן עבודת הגימור. ייבוש החומר באמצעות חתיכת עור בסיבוב על המחרטה נותן תוצאות טובות מאוד.
מהם היתרונות של וקס הדבורים?
Re: אגרטל מעץ זית

פורסם:
10 מאי 2011, 13:29
על ידי xuxgm
שמן וקס-על פי הוראות לישומו יש להמתין כ 6 שעות ליבוש,ללטש ושוב ישום.
וקס דבורים- אין צורך בזמן יבוש ,אינו משנה את גוון העץ וגם משמש שכבת הגנה והברקה .
בכל אופן בשתי השיטות רצוי, שלב הליטוש חשוב עד לפחות ,אני מבצע עד נייר 360 .