עמוד 1 מתוך 1

מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהפורסם: 03 אפריל 2011, 12:18
על ידי ITAMAR
שלום !
מי שמבין מעט במזוזות ויוכל לעזור לי אני ממש אשמח ..
אני נורא מתלבט איך לבנות את המזוזוה שלי,, או לעשות מקום לקלף מאחור (מעין סירה)
או לעשות זאת בצורה של צינור ומעל להרכיב פקק שאגלף ..
מה כדאי ?!

תודה .
איתמר.

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהפורסם: 03 אפריל 2011, 12:44
על ידי Saba_jackson
קודם כל חשוב לדעת את האורך , בד"כ יש שני גדלים 120 ממ ו 80 ממ
אני הייתי צריך כמות גדולה יחסית ולכן
עשיתי כמה מזוזות באמצעות מסור שולחן וראוטר ומעט גילוף ידני,
המבנה הוא פיסת עץ (אגוז אפריקני במקרה שלי) וחריצת חריץ בגודל הקלף המגולגל בחלק האחורי.
את הקלף עוטפים בכמה שכבות של "ניילון נצמד".
הדבקת המזוזות על המשקוף, בעזרת דבק סיליקון שמהווה גם אטימה נוספת.
ראה כאן תמונות.
https://picasaweb.google.com/srulikom/MEZU_ZOT#

אשמח לפרט יותר אם צריך.

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהפורסם: 03 אפריל 2011, 22:37
על ידי ITAMAR
שלום ! תודה על המידע , אשמח לעוד תמונות, עוד מידע, פשוט חייב להיקבע על סוג למזוזה .... תודה !

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהפורסם: 03 אפריל 2011, 22:56
על ידי zigi
אני ייצרתי כמה בתי מזוזה, מעף של עץ זית.
יישרתי צד אחד בעזרת מקצועה , ועל פני השטח הישר שנוצר
עשיתי חריץ בעזרת ראוטר שולחני עם ביט מתאים בעומק הנדרש
להטמנת הקלף,
ובאורכים כפי שסבא ג'קסון פרט. לצורך חיבור המזוזה למשקוף
קדחתי שני חורים עם מגרעת אחד בחלקה העליון והשני בתחתיתה. (בשני
החורים הוברגו ברגים באורך מתאים)

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהפורסם: 03 אפריל 2011, 23:21
על ידי ITAMAR
שלום ..

זאת עוד שיטה דאני מתלבט אם לאמצץ אותה .. את החור לקלף אני מגלף עם מפסלת ולבסוף מחליק עם דקמל, נייר לטש .

מה עדיף לי? שיטה של "צינור" ועל זה פקק?
או אולי השיטה שהזכרנו כאן?

Re: מזוזות עבודת יד --עזרה

הודעהפורסם: 03 אפריל 2011, 23:27
על ידי Moshe Eshel
שתי הצורות טובות כל עוד שהאיטום טוב, וזה בעיקר תלוי בעיצובים שלך ובהעדפה אישית (שלך ושל הלקוחות)
אני לא רואה הבדל משמעותי, ולמה לא לעשות את שתי הצורות?

אני עושה מזוזות בשתי הצורות (אני אשתדל להעלות תמונות מחר), ואני לא מוצא הבדל משמעותי.

שים לב שגם למזוזה בצורת צינור צריך צד אחד שטוח בכדי לחבר לדלת (או שהיא יושבת על תושבת שטוחה כלשהי).

Re: מזוזות עבודת יד -עזרה (מידי שמיים)

הודעהפורסם: 04 אפריל 2011, 00:56
על ידי Yair Feldmann
והכי חשוב: ראו כמה הרבה דברים יכולה ללמד אותנו ויקיפדיה על המזוזה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7% ... 7%96%D7%94

אונקלוס הגר שאמר לשלוחיו של אדריאנוס הקיסר שבאו לאסרו ושאלוהו מדוע מנשק את המזוזה ענה: "מנהגו של עולם מלך בשר ודם יושב מבפנים ועבדיו משמרים אותו מבחוץ, ואילו הקב"ה - עבדיו מבפנים והוא משמרן מבחוץ". תזכו למצוות!

Re: מזוזות עבודת יד -עזרה (מידי שמיים)

הודעהפורסם: 04 אפריל 2011, 12:03
על ידי ITAMAR
שלום משה .

אני אני יחסית חדש בתחום ולכן אין לי עוד מכשירים חשמליים שמקלים על העבודה (מלבד מקדחת קיר שאני משתמש בה לפעמים כדי לחורר מזוזה בשיטת"צינור"
ו" דרמל".

לכן גם יותר קל לי לעשות בשיטה של מעין 'סירה.
.

יאיר- תודה על החיזוק! אשריך !