עמוד 1 מתוך 1

Camphor Laurel

הודעהפורסם: 24 פברואר 2011, 14:21
על ידי dudi
מצטער חיפשתי ולא מצאתי איך קוראים לעץ הזה בעברית
העצים האלו (לפעמים קוטר הגזע מעל מטר) נחשבים לצמח שוטה ומתפשטים במהירות.
לאחרונה קיבלתי נגישות לכמות בלתי מוגבלת של העץ. שכן שאצלו גדלים מאות עצים כאלו (חלקם מתים) הזמין אותי לחתוך כמה שאני יכול מתי שאני רוצה.
אז זנחתי קצת את סוגי האקליפטוס שאיתם אני בדרך כלל עובד לטובת ה Camphor Laurel .
אחד ההבדלים הבולטים הוא שהעץ מאוד רך (כמו אורן) והעבודה מתקדמת מהר עם הרבה פחות השחזת מפסלות תוך כדי.
לפעמים העץ בפנים הוא מאוד בהיר וחסר גוונים ולפעמים מאוד מעניין מבחינת טקסטורה.
צרפתי כמה דוגמאות של עבודות חריטה.

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 24 פברואר 2011, 14:50
על ידי Moshe Eshel
שלום דודי,

תודה על השיתוף!
אהבתי מאוד את הכד עם הידית - ממש נראה טוב (כמו נס פך השמן :-))
גם הקערה הרגילה ממש יפה, האובלית אכן עבה מדי - אבל זה לא נורא - לפחות היא שימושית...
לגבי הפנס לא ממש הבנתי איך הוא עובד - אבל נראה ממש טוב - הקונסטרוקציה בטוב טעם והעץ ממש מעניין.

שאלה יש לי לגבי המקדמיה - איך אתם מפצחים אותם, מצאנו שזה ממש קשה! (יש לי עץ קטן בבית שאחרי 15 שנה התחיל להניב מעט אגוזים - אבל בלי פטיש 10 קילו ומלחציים טובות זה פשוט לא מתפצח (עם כל המאמץ הכרוך אני פשוט מעדיף לקנות בחנות)...

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 24 פברואר 2011, 15:38
על ידי ykyk
ברוך הבא
עבודה יפה. הידית של הכד זה מודבק?

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 24 פברואר 2011, 15:43
על ידי shlomi
שלום דודי
כרגיל עבודות יפות
איך עברו עליך אירועי מזג האויר אצלכם?

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 25 פברואר 2011, 07:06
על ידי sarit zur
וואוו!
יפה להפליא :!: :!:
ואתה צודק. לעיתים בעץ יש הכל. צבע, צורה, מירקם, ואפילו את המילה האחרונה. :lol:

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 25 פברואר 2011, 10:15
על ידי Saba_jackson
89 דולר.....
http://www.macnuts.org/
עובד מצויין

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 25 פברואר 2011, 11:04
על ידי dudi
תודה לכל המגיבים.
כמה תשובות:
משה - הפנס הוא בעצם אהיל שתלוי על בית המנורה שיהיה מחובר בהברגה לענף שיוצא מהקיר. לבקבוק אין תחתית. בית המנורה מחובר מהצד הפנימי של הבקבוק. לצורך הדגמה צרפתי לך דוגמה של גירסה "לייט" שכבר עובדת בבית.

מקדמיה: ראיתי שישראל נתן לך הפניה לכלי יעודי (נראה שאפשר גם לבנות כזה לבד). אני משתמש בלבנה שיש בה גומה קטנה ופטיש נגרות. השיטה היא לשים את האגוז עם השפיץ כלפי מעלה בגומה ובמכת פטיש אחת לא חזקה במיוחד לפצח. אני מאומן אז הקצב הוא 5-7 בדקה :-). הקוקאטו שגונבים אותם מהעצים מפצחים במקור.

ישראל - כן הידית מודבקת. כדי להוסיף לה מעט חוזק היא יושבת בתוך מגרעות כמעט בעובי הדופן.

שלומי - תודה על הדאגה. קצת שטפונות באזורינו לא ממש השפיע עלינו חוץ מכמה גזעים שהגיעו בנחל וזה תמיד מבורך :P

Re: Camphor Laurel

הודעהפורסם: 26 פברואר 2011, 17:33
על ידי ezerzur
אהבתי את העבודות , בייחוד את הקערה עם השפה הטבעית