עמוד 1 מתוך 1

היי חדש...

הודעהפורסם: 21 פברואר 2011, 11:10
על ידי Eagle
היי לכולם.. סחתיין על הפורום המעניין..

לא מזמן כתוצאה משעמום בעבודה גילפתי כמה שטויות מפקקי שעם (מצורפות תמונות...)
בכל מקרה, חשבתי לעבור למשו יותר "רציני" והלכתי לנגריה בשביל כמה שאריות עץ.. בעיקר אורן וקצת מייפל ועוד איזה קרש שנראה משולב בין כמה סוגים אבל הוא הכי רך והכי נוח לעבודה...
קניתי ערכה לא יקרה בשביל שאם אני לא אהיה מחוייב לתחביב החדש לא יהיה חבל על הכסף (מותר לי! אני סטודנט..:)
והתחלתי לעבוד..

העניין הוא שבגילוף פנים למשל, בשביל לחשוף את האף שהוא הבולט בפנים.. יש צורך להוריד מלא שכבות מסביב..
השאלה שלי אם יש כלי ייעודי לעניין הזה, משו לא יקר.. כי אני כבר שעה יושב עם המפסלת חצי עיגול וחופר בקוביה הזו...

אולי מפסלת גדולה??

אגב, ניסיתי עם סכין יפנית אבל זה דורש הרבה כוח (מה שהוביל לפלסטר על האצבע)- וזה מוביל אותי לשאלה- באיזה עץ או באיזה סכין משתמשים בסגנון הוויטלינג שהם חותכים בעץ ממש בלי הפעלת כוח וכמו בחמאה?

תודה..[/img]

Re: היי חדש...

הודעהפורסם: 21 פברואר 2011, 11:38
על ידי Moshe Eshel
שלום לך, וברוך הבא!
בוויטלינג משתמשים בסכין, כמו של אולר שוויצרי למשל (יש גם סכינים יעודיים כמובן), הסוד לחיתוך "כמו חמאה" הוא:
א. לחתוך נכון
ב. והכי חשוב - שהסכין יהיה מושחז מאוד - מאוד!

תשמע לגבי הורדת חומר וכאלה, זה הכל עניין של טכניקה וניסיון, למשל אם תתפוס את העץ בתוך מלחציים - תהיה לך אפשרות לעבוד עם פטיש בנוסף למפסלת וכך להפעיל יותר כוח ולהוריד יותר עץ במכה...

חוץ מזה אני תמיד ממליץ לחשוב על קורס אצל גלף מקצועי - יש כמה כאלה שאפשר למצוא במדור עסקים (בתפריט העליון)
בהצלחה!

Re: היי חדש...

הודעהפורסם: 21 פברואר 2011, 11:50
על ידי Eagle
האמת אני יושב עם אבן השחזה וכל כמה זמן משחיז כדי לא לעבוד על להב קהה...

אולי לעבוד על ענף "טרי" ולא קרש מנגריה יהיה יותר "חמאתי"?

האם כדאי לקנות מפסלת גדולה רק בשביל הפונקציה הספציפית הזו של גריעת חומר? אם כן, איזו- חצי עיגול?

Re: ֳ₪ֳ©ֳ© ֳ§ֳ£ֳ¹...

הודעהפורסם: 21 פברואר 2011, 18:01
על ידי elico
ֳ₪ֳ²ֳ¡ֳ¥ֳ£ֳ₪ ֳ¡ֳ±ֳ«ֳ©ֳ¯ ֳ¬ֳ  ֳ ֳ®ֳ¥ֳ¸ֳ₪ ֳ¡ֳ«ֳ¬ֳ¬ ֳ¬ֳ₪ֳ©ֳ¥ֳ÷ ֳ®ֳ¥ֳ´ֳ²ֳ¬ֳ÷ ֳ²ֳ­ ֳ«ֳ¥ֳ§
ֳ´ֳ¹ֳ¥ֳ¨ ֳ¬ֳ®ֳ¶ֳ¥ֳ  ֳ ֳ÷ ֳ₪ֳ¨ֳ«ֳ°ֳ©ֳ·ֳ₪ ֳ₪ֳ°ֳ«ֳ¥ֳ°ֳ₪
ֳ¬ֳ®ֳ¹ֳ¬ ֳ¬ֳ²ֳ¡ֳ¥ֳ¸ ֳ²ֳ­ ֳ«ֳ¬ ֳ₪ֳ¬ֳ₪ֳ¡ ֳ¹ֳ¬ ֳ₪ֳ±ֳ«ֳ©ֳ¯ֳ¥ֳ¬ֳ₪ֳ§ֳ¬ֳ©ֳ· ֳ ֳ¥ֳ÷ֳ¥ ֳ®ֳ¬ֳ®ֳ²ֳ¬ֳ₪ ֳ¬ֳ®ֳ¨ֳ₪ ֳ¬ֳ«ֳ¬ ֳ ֳ¥ֳ¸ֳ× ֳ₪ֳ§ֳ©ֳ÷ֳ¥ֳ×, <ֳ¬ֳ  ֳ§ֳ©ֳ©ֳ¡ ֳ¬ֳ₪ֳ¡ ֳ ֳ¸ֳ¥ֳ×>, ֳ¥ֳ²ֳ¥ֳ£ ֳ«ֳ®ֳ₪ ֳ¨ֳ«ֳ°ֳ©ֳ·ֳ¥ֳ÷ ֳ¹ֳ ֳ÷ֳ₪ ֳ÷ֳ®ֳ¶ֳ  ֳ¬ֳ¡ֳ£ ֳ¡ֳ₪ֳ®ֳ¹ֳ×

ֳ÷ֳ¬ֳ¥ֳ© ֳ¢ֳ­ ֳ¡ֳ¦ֳ¥ֳ¥ֳ©ֳ÷ ֳ¹ֳ¬ ֳ₪ֳ¬ֳ₪ֳ¡ ֳ«ֳ¬ֳ´ֳ© ֳ₪ֳ¢ֳ©ֳ£ֳ©ֳ­ ֳ¹ֳ¬ ֳ₪ֳ²ֳµ

Re: היי חדש...

הודעהפורסם: 21 פברואר 2011, 22:45
על ידי Maximus
היי,

יחסית לעבודות ראשונות אני מוכרח לציין שעשית עבודה לא רעה, במיוחד בהתחשב בכלים שברשותך :)

באיזה כיוון אתה מרגיש שאתה מעוניין להתחיל את נושא הגילוף - וויטלינג (בעזרת סכין קטנה יחסית), פיסול פיסול (בעזרת פטיש ומפסלת) או שהיית רוצה לנסות קצת מהכל ?

בכל אופן, אשמח לעזור בנושאים תיאורטיים ואף להלוות לך כלים ולחלוק בעצים באם תרצה.

נסים.
(מה שמך, אגב ?)

Re: היי חדש...

הודעהפורסם: 22 פברואר 2011, 04:17
על ידי Eagle
תודה לכל מי שענה..

לעניין הסגנון אני מעדיף גילוף דמויות קטנות ולא "פיסול פיסול"..

האמת הלכתי לחנות כדי לקנות סכין 30 מעלות.. וזה קצת עזר..
אבל כמו שאתם יודעים- קנית משהו אחד, ישר תצטרך לקנות משהו נוסף= הפעם מדובר בכפפות מגן. אם בסכין יפנית בייתית נחתכתי, אני לא רוצה לחשוב מה יהיה עם סכין המנתחים שקניתי :shock: איפה קונים אגב ומה העלויות?

נ.נ שמי יגאל. נעים מאוד.
ושוב מציין שהפורום נהדר וסבלני מאוד- תכונה נדירה באינטרנט.

Re: היי חדש...

הודעהפורסם: 22 פברואר 2011, 09:16
על ידי Maximus
סכין מנתחים נשמע כמו רעיון מעניין!
הייתי ממליץ לנסות (אחרי שתנסה את הכלים שכבר רכשת, כמובן) סכין מספר 1 של חברת Pfeil השוויצרית. הוא הכללי ביותר מבין סכיניהם לדעתי ומאוד שימושי.
אם אתה גר באיזור המרכז, ישנה חנות בשם "מטקו" ממש בין דרך בגין לבין דרך יפו באיזור דרום תל-אביב המייבאת ומוכרת את מוצרי החברה בארץ.

בשביל לעבוד על עץ ולהרגיש שהוא "כמו חמאה" הייתי ממליץ שילוב של סכין חדה ועץ בשם תרזה (טיליה). לאחרונה קניתי בלוק שלו ואשמח לחלוק איתך ע"מ שתוכל להרגיש חמאה מהי :)

יום נעים,
נסים.