עמוד 1 מתוך 2
ללטש או להשאיר כך

פורסם:
27 ינואר 2011, 23:19
על ידי Pini Gold
התחלתי לחרוט פלח מגזע איזדרכת באיזור הפיצול ל 3 ענפים.
מיקום גדילת הענפים יצר חללים בדופן העץ. חשבתי למלא אותם באבן צבעונית, באופן המתואר בהמשך.
ואני רוצה לשאול, האם על פי התוצאה המוראית בסוף כדאי בכלל ללטש את המילוי או להשאיר כך?
Re: ללטש או להשאיר כך

פורסם:
28 ינואר 2011, 00:29
על ידי yd
נראה מדהים רעיון יפה ,אני אוהב את העץ כמו שהוא לכן רק לכה.
Re: ללטש או להשאיר כך

פורסם:
28 ינואר 2011, 01:31
על ידי moshik
אני בעד להשתמש בכלים
לכן כדאי ללטש שיהיה נוח להשתמש בזה.
Re: ללטש או להשאיר כך

פורסם:
28 ינואר 2011, 02:02
על ידי shlomi
ראשית כל יצא מאוד יפה
כלל לא בטוח שניתן ללטש כמו שצריך בגלל הבדלי החוזק בין החומרים ,אולי הפיתרון הוא לרסק את האבן לאבקה ואז למלא את החללים ובכך להתאים את הכלי לאחיזה חלקה
שלומי
Re: ללטש או להשאיר כך

פורסם:
28 ינואר 2011, 09:30
על ידי icemen
הרשה לי הערה קטנה.. את המילוי עושים כשהכלי על המחרטה. ולאחר ייבוש המילוי מלטשים את הכלי לעד לגמר עיבודו הסופי. ניתן למרוח בחומרי הברקה, או להשאירו טבעי..(דעתי האישית-יהיה יפה יותר עם הברקה..) נכון שכלי לשימוש עם מזון, לא מושחים בחומרי הברקה, אבל אז המילוי יהיה עמום וידהה עם הזמן.. ככלי קישוטי עם ברק,המילוי יבלוט ויופיו יהיה מודגש..
Re: להשאיר כך

פורסם:
28 ינואר 2011, 13:00
על ידי yossi
לדעתי אל תלטש
הניגודיות שבין האבן לעץ מודגשת ומוסיפה יופי.
כמובן שכל דיעה היא סובייקטיבית
Re: ללטש או להשאיר כך

פורסם:
28 ינואר 2011, 14:37
על ידי Moshe Eshel
שאלה מעולה, אני חושב שמה שלא תבחר יהיה מוצלח.
עוד אופציה שמשלבת בין שתי האפשרויות הן ללטש מבפנים ולהשאיר גס מבחוץ. כך ניתן להשתמש לכל מיני שימושים וגם שומרים על המראה ה"טבעי"
בכל מקרה יצא מגניב. בחנויות יצירה יש כל מיני מילויים נחמדים נוספים כמו נצנצים בצבעים מתכתיים, וחול צבעוני (הורס את ההשחזה של כלי החריטה במהירות, אבל ניירות לטש עובדים היטב).
לגבי הטורקיז, חיפשתי בזמנו ולא הצלחתי למצוא במחיר הגיוני - אני עדיין מחפש - אם למישהו יש מקור לקניה.
Re: ללטש או להשאיר כך. הקץ להתלבטות ...

פורסם:
28 ינואר 2011, 16:36
על ידי Pini Gold
אם כדאי היה או לא - לשיפוטכם
Re: ללטש או להשאיר כך. הקץ להתלבטות ...

פורסם:
28 ינואר 2011, 17:12
על ידי m0528
עבודה יפיפיה
לדעתי ללטש ולשמן זה יוצא מדהים.
באחת מקלטות הוידאו שנקרא Wood Turning Into Art
של Jerry Crowe את כל העבודות שלו הוא ממלא באבקת טורקיז ומוסיף לזה אבקת שיכפול מפתחות(האבקה והשבבים הנשארים לאחר השיכפול)זה מוסיף נצנצים כפי שציינו פה.
מצורף קישור לאתר:
http://www.uniqueturnings.com/index2.html
יופייייייייייייי..!! לזה בדיוק התכוונתי..

פורסם:
28 ינואר 2011, 21:38
על ידי icemen
יצא יפיפה.. עכשיו אתה צריך לאסוף שבבים של משכפלי מפתחות מפליז,שבבי נחושת ואלומיניום..ולהראות לנו תוצרת..בהצלחה