חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שלום לכולללללל

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

שלום לכולללללל

הודעהעל ידי ykyk » 26 אוגוסט 2009, 18:39

שלום
סיסם הודי אמור להיות ......
בי
קבצים מצורפים
תמונה 1989.jpg
תמונה 1990.jpg
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

עבודה יפהיפיה..!

הודעהעל ידי icemen » 26 אוגוסט 2009, 22:17

מה קוטר הכלי..?
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: שלום לכולללללל

הודעהעל ידי zigi » 27 אוגוסט 2009, 08:33

נראה מאד יפה, השילוב הטבעי של גווני העץ מאד מעניינים.
אגב, לצערי לא הבנתי למה משמש הכלי הזה.
סמל אישי של המשתמש
zigi
מנהל פורום
 
הודעות: 1849
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
מיקום: סלעית

Re: שלום לכולללללל

הודעהעל ידי ykyk » 27 אוגוסט 2009, 13:42

הכלי משמש ליופי
אני לא יודע טוב לומר הולופן אני בטוח שיהיה מי שיתקן אותי
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: שלום לכולללללל - ונסיון להגדרה

הודעהעל ידי max63 » 27 אוגוסט 2009, 15:28

ישראל,
יופי של קערה. מברוק!
ההגדרה היא הולופורם (Hollowform), או בתרגום ישיר "כלי חלול" (או צורה חלולה למי שממש אנאלי). זו צורה מאד מקובלת בחריטה ושלב טבעי אחרי התמקצעות בקערות. ההגדרה קצת מטושטשת אבל קערה הופכת לHF (קיצור מאד מקובל) כאשר החור קטן מרוחב המקסימלי של הכלי ויש התכנסות לקראתו. האתגר גדול משל קערה כי הגישה לאזור הנסתר קשה ככל שהחור קטן.
נקודה שניה: בהשוואה לנגרות "שטוחה", בחריטה אחוז הכלים "בעלי יעוד" קטן יותר.הייתי מרחיק לכת ואומר שחריטת כלים "שימושיים" היא תרוץ. אנחנו לא ממש נשתמש בפמוטים ובעשרות הקערות שנצברות עם הזמן. דוגמה קיצונית היא קערה (או HF) שמופקת מחתיכת עץ עם שקעים וחורים, כך שהתוצר "לא מחזיק מים".
סופ"ש נעים,
מקס
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: ֳ¹ֳ¬ֳ¥ֳ­ ֳ¬ֳ«ֳ¥ֳ¬ֳ¬ֳ¬ֳ¬ֳ¬ֳ¬ - ֳ¥ֳ°ֳ±ֳ©ֳ¥ֳ¯ ֳ¬ֳ₪ֳ¢ֳ£ֳ¸ֳ₪

הודעהעל ידי elico » 27 אוגוסט 2009, 17:57

ֳ«ֳ¸ֳ¢ֳ©ֳ¬ ֳ®ֳ·ֳ±,
ֳ₪ֳ®ֳ§ֳ«ֳ©ֳ­ ֳ₪ֳ¬ֳ ֳ¥ֳ®ֳ©...
סמל אישי של המשתמש
elico
מנהל פורום
 
הודעות: 339
הצטרף: 22 אפריל 2009, 17:26


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־12 אורחים