חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

חריטת שיזף

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

חריטת שיזף

הודעהעל ידי zvika002 » 11 מאי 2009, 00:53

האם יש למישהו מהפורום נסיון בחריטת גזע עץ שיזף?
במהלך חריטת קערה משיזף נאלצתי להפסיק עבודה למשך 4 שעות,כשחזרתי,כבר החלו להופיע סדקים קטנים על פניה,לאחר סיום החריטה עטפתי את הקערה בשבבים ושקית ניילון לצורך ייבוש(כך אני נוהג ליבש מוצרים).לאחר יומים כשפתחתי את השקית לצורך בדיקה גיליתי חריצים עמוקים שהתפתחו בקערה.
מצורפים תמונות.תודתי מראש על התיחסות
קבצים מצורפים
P5110134.JPG
P5110135.JPG
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: חריטת שיזף

הודעהעל ידי zvika002 » 02 יוני 2009, 23:15

אף אחד לא מוכן להתיחס???????????
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: חריטת שיזף

הודעהעל ידי max63 » 03 יוני 2009, 13:01

צביקה,
בדומה לתשובתי בפורום נגרות בוואלה, הנה התמצית:
* רב עצי הפרי נוטים להסדק בקלות ולכן רבים מהחרטים נמנעים מהם.
* להמנע מסדקים יש לאחסן במקום מוצל, לאטום קצוות מיידית ולנסות טכניקות שמשפרות מאד את הסיכוי להצליח, כגון השריה של 24-48 ש' באלכהל וייבוש בשקית נייר (או בתוך עיתו)ן כשבועיים. יש טכניקות נוספות.
* השארת ליבת העץ (pith) תמיד מסוכנת משום שמשם צומחים מרבית הסדקים. בהכנת קערות מבול עץ גדול מסירים את הליבה מראש. בכלים קטנים יותר, כמו שלך, יש שמרחיקים לכת וקודחים בדיוק בליבה (נאמר 2 ס"מ קוטר) וממלאים בעץ אחר בשלב הגימור.
ומילה לסיכום: כאשר עובדים עם עץ ירוק, כפי שאתה בודאי יודע, לעיתים מצליחים ולעיתים מאבדים את הפציינט. היתרונות של תרגול ועץ זול עומדים כנגד סיכויי הצלחה נמוכים יותר מעץ יבש (kiln dried).
חריטה נעימה!
מקס
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

תודה לכם

הודעהעל ידי zvika002 » 03 יוני 2009, 17:13

תודה מקס,ראיתי את תגובתך בוואלה,אך פניתי לחברי הפורום כאן לקבלת second opinion
תודה לך גם יהודה
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: חריטת שיזף

הודעהעל ידי ykyk » 03 יוני 2009, 21:54

שלום
על תתרגש מסדקים קח אבקה של ליטוש העץ הכנס לתוך החריץ שפוך על זה
דבק של טיסנים ובא גואל לישראל
ביי
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־6 אורחים

cron