עמוד 1 מתוך 1

איך מזהים עצים?

הודעהפורסם: 02 דצמבר 2008, 10:30
על ידי eyal g
אני מחפש איך ללמוד לזהות עצים (בעיקר ישראליים) לחריטה.
יוצא לי לראות גזם בצידי הדרכים אך אין לי מושג מה אני רואה. למשל סיסם.

Re: איך מזהים עצים?

הודעהפורסם: 02 דצמבר 2008, 12:16
על ידי Moshe Eshel
קודם כל אם כבר יש לך זמן לעצור ולבדוק - השלבים הם ככה.
1. עוצרים בצורה בטוחה - לובשים אפןד זוהר, יוצאים מהאוטו בזהירות
2. מסתכלים על הגזע - אם הוא במצב איכותי מספיק (לא יבש ומפוצץ מדי, לא רקוב וכו)
3. אם תקין (שלב 2) הגודל לעבודה סביר מבחינתך (דבר אישי, בזמני מחסור גם ענף בעובי 2 ס"מ יכול להיות מציאה גדולה :( ) - פשוט תיקח לפני שאתה בכלל יודע איזה עץ זה.
4. כשאתה מגיע הבייתה בנוחיות שלך, תסתכל, תשווה לגזעים אחרים שכבר יש לך - אם אתה עדיין לא מזהה - תצלם, תעלה לפה, וינסו לעזור לך...
5. אם סיימת את כל השלבים ואתה לא רוצה את העץ, תביא לי :o אני לא בררן

בסוף תדע לבד - אני עוד לומד.

יש גם ספרים שיכולים לעזור, למרות שרובם מפוקסים יותר על עצים שאינם מכאן - אחד מאוד מומלץ, לא זול ולא כולל את עצי ארצנו דוקא (למרות שיש לא מעט)
http://tinyurl.com/6497kp

בספר יש לא רק תמונות אלא ממש מדריך לאיך לזהות עצים, מאיפה לחתוך איך לקחת את הדוגמית וכו'.
 

Re: איך מזהים עצים?

הודעהפורסם: 02 דצמבר 2008, 15:29
על ידי ranshara
אני קניתי את המדריך לעצים בארץ
למרות זאת לא תמיד אני מזהה.
אני מניח שזה גם עניין של ניסיון!

Re: איך מזהים עצים?

הודעהפורסם: 02 דצמבר 2008, 18:51
על ידי Moshe Eshel
אתה יכול לפרט קצת על "המדריך לעצים בארץ"?

אני לא נפגשתי עדיין בספר הזה, ויש לי משיכה עזה לכל ספר הקשור לעץ בעיקר אם הוא בעברית, אז אשמח גם להמלצות על אחרים...

Re: איך מזהים עצים?

הודעהפורסם: 02 דצמבר 2008, 20:12
על ידי maamoon
איך מזהים עצים , זה בעיקר עניין של נסיון אבל דרכים לזהות הם
1. לחתוך בגדע נקי בשביל לזהות , לזהות נקבוביות, עץ מוקדם ועץ מאוחר , את הצבע של זה , אם זה עץ רך או קשה , ואז אתה משייך למשפחה
2. אחר כך אתה נובר בתוך המשפחה , גם יש ספרים עם תמונות גם שזה מטעה בדרך כלל... יש ספרים שמספירים איך לזהות בספר שיש לי יש שיתה שם הספר נקרא UNDERSTANIND WOOD

Re: איך מזהים עצים?

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2008, 04:08
על ידי ranshara
מה שצריך זה בד"כ עלים ומיקום בערך.
בד"כ זה עובד.

OK,תודה. אני רוצה לדעת איך נראה סיסם הודי. אולי מישהו יודע..

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2008, 12:20
על ידי eyal g
את שמו באנגלית?

Re: OK,תודה. אני רוצה לדעת איך נראה סיסם הודי. אולי מישהו יו

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2008, 12:57
על ידי Moshe Eshel
ידוע בשם Indian Rosewood

Re: OK,תודה. אני רוצה לדעת איך נראה סיסם הודי. אולי מישהו יו

הודעהפורסם: 03 דצמבר 2008, 18:54
על ידי iavihay
אייל, אם אתה גר באיזור חיפה, קפוץ לביקור.. יש לי סיסם הודי..ואחרים..

אביחי. שוב תודה. אני אתקשר ואקפוץ בהזדמנות

הודעהפורסם: 04 דצמבר 2008, 18:41
על ידי eyal g
:D