גימור לכלי אוכל

פורסם:
16 מאי 2019, 23:29
על ידי יונתן
הכנתי כמה כוסיות וקעריות שאני רוצה להשתמש בהם עם אוכל.. שמתי עליהם גימור שהכנתי משעוות דבורים ושמן זית אבל אני מחפש משהו שממש אוטם את העץ ועדיין לא מזיק לבריאות.. יש למישהו המלצה?
Re: גימור לכלי אוכל

פורסם:
17 מאי 2019, 11:02
על ידי הרואה
ווקס של פולימגן או שמן טאנג
Re: גימור לכלי אוכל

פורסם:
17 מאי 2019, 15:33
על ידי Alex Milch
שמן זית הוא מן הגימורים הגרועים ביותר שיכולים להיות. זה אחד השמנים שאינם מתפלמרים ולכן גם מתעפשים.
שמור את שמן הזית לבישול, לזה הוא נועד בעיקר.
כל גימור שנכון לכלי אוכל לשימוש, יהיה צורך לחדשו מדי פעם.
Re: גימור לכלי אוכל

פורסם:
17 מאי 2019, 16:48
על ידי יונתן
האמת שגיליתי ששמן זית הוא לא טוב רק אחרי שהכנתי את הגימור... אבל האמת שאני מחפש משהו שממש אטום.. יש לי אפוקסי(או משהו כזה) דו רכיבי שמאושר ע"י הfda אבל אני לא יודע איך להשתמש בו כגימור והוא גם מתקשה אחרי איזה 3 שעות אס זה פחות רלוונטי.. אבל אני מחפש משהו בסגנון הזה...
Re: גימור לכלי אוכל

פורסם:
17 מאי 2019, 18:32
על ידי Alex Milch
יונתן, יצא לי להכיר בחור ששמבלה את רוב חייו בחריטת עץ ירוק (עץ טרי) במחרטת רגל. כל תוצרתו לשימוש עצמי או למכירה הם כלי אוכל למיניהם, כוסות, צלחות, קערות וכפות בגילוף.
הוא לא נוהג ליישם שום סוג של גימור, רק שוטף את הכלים וכעבור זמן די רב הוא גם מחליף. הכי חשוב בעיני זה לא הגימור אלא סוג העץ שיהיה עמיד וללא תכונות אלרגניות לאדם.
עדיין לא הגעתי להשתמש בכלי אוכל מעץ (זה יגיע, אל דאגה), רק אציין שקרשי החיתוך שלי, מעצים שונים שעברו בשר, פירות, ירקות ומיני חומרי בישול, מעולם לא היה עליהם גימור, עץ גולמי ושטיפה סדירה עם מים וסבון כלים. הלוחות בני עשרות שנים כשכל הנזק הוא שקע קטן באיזורים שמרבים לחתוך. לפעמים יש צורך בליטוש או הקצעה לשיפור המישוריות.
אני מודה שלפי צורת השימוש הנ"ל קרוב לודאי שלא הייתי מיעד את אותו הכלי לשתית מרק, אכילת גולש וכד' וגם שתית קפה ומים. אפשר להכין כלים יעודיים לכל מטרה.
אם נראה לך שבבי אפוקסי בתוך התפריט, תחשוב עוד פעם.