חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שלבי חריטת קערה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

Re: איה החיבור ה12 ?

הודעהעל ידי max63 » 09 ינואר 2012, 11:36

אכן כך ואוסיף, בתעשית החריטה הבנויה על סגמנטציה, מקובל אצל רב החורטים לא להכין עיגול שלם אלא לתכנן על 180 ולהדביק. כאשר חצי עיגול מוכן ויבש, מלטשים את שתי קצותיו (בבת אחת) ליישור מוחלט. רק אז מדביקים למחצית השנייה (שעברה טיפול זהה). מתקבלים חיבורים מצויינים גם אם העיגול הסופי עשוי להיות טיפטיפה אליפטי אבל זה נעלם בחריטה.
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: איה החיבור ה12 ?

הודעהעל ידי haimbaets » 10 ינואר 2012, 00:12

תודה מקס, הרגשתי קצת 'עליהום...' כאילו ותפסו אותי על שקר ולא על טעות. תודה.
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: איה החיבור ה12 ?

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 10 ינואר 2012, 09:24

haimbaets כתב:תודה מקס, הרגשתי קצת 'עליהום...' כאילו ותפסו אותי על שקר ולא על טעות. תודה.


אל תרגיש ככה, אני אישית לא אוהב סגמנטים בדיוק בגלל הצורך הזה בדיוק וחישובים גיאומטריים - אני אוהב לעשות עגול ואינטואיטיבי - חריטה ידנית רגילה...

מצאתי שהאנשים שאוהבים סגמנטים קצת חרדים מדי לנוסחאות שלהם ועלולים להיות מגוננים ומתגוננים מדי בעניין - לא לקחת ללב, זה בא עם התחום :lol:
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי aaron burg » 10 ינואר 2012, 12:31

אמא שלי ,זכרונה לברכה, הייתה אומרת "לא משנה מה מכניסים לטשולנט, העיקר שיצא טעים".
הקערה יפה וזה העיקר.
aaron burg
סופר משתמש
 
הודעות: 203
הצטרף: 19 אוגוסט 2007, 20:12

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי icemen » 10 ינואר 2012, 23:37

איש לא חיפש, ולא ניסה לתפוס אותך על שקר.. חלילה לך מלחשוב כך..:D
איש גם לא חרד ,או מנסה לגונן על מעלותיו..(או מגרעותיו..:wink:)
וזה לא מתוך אהבה לסיגמנטים,אלא נוסחאות בהנדסה.. :lol:
בחלוקת מעגל לחלקים שווים, יש מעלות קבועות עפ"י מס' היחידות המרכיבות את המעגל..15-22.5-30- 7.5- מעלות (45 מעלות,כבר לא יתנו מעגל..)
אלא שלא הייתה ברורה ההתעקשות שלך על חיתוך 11 יחידות בזוית 15 מעלות, וקבלת 360 מעלות..
אבל חשתי שבשלב מסויים תגיע למסקנות הנכונות..ואכן זה הגיע..
נסה כמו שמקס ציין, הדבקת 2 חצאי מעגל, ליטוש כל מחצית בקו של 180 מעלות,ואז הדבק אחד לשני (בעבודה מדוייקת, ההתאמה תהיה מושלמת..)
בהצלחה
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

הקודם

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־4 אורחים