חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

קערה מקוקובולו

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

Re: קערה מקוקובולו

הודעהעל ידי GILY » 15 אוקטובר 2011, 09:58

בוקר טוב
ניתן להשיג עץ כזה בארץ ?
סמל אישי של המשתמש
GILY
סופר משתמש
 
הודעות: 202
הצטרף: 28 מאי 2011, 10:05

Re: קערה מקוקובולו - שבבים

הודעהעל ידי max63 » 16 אוקטובר 2011, 12:19

פיני - עבודה מקצועית! מרשים בהחלט.
לידיעתך ואחרים, קוקובולו מכיל שמנים שגורמים לרבים (אבל לא לכולם) לגירוי עורי. יש שמגיבים ממש חזק. ממליץ למי שטרם עבד איתו לשים מסכה וגם כפפות. כך תמנעו מגיעה בו או נשימה מיותר. זהו עץ יפה במיוחד וגם יקר, צפוף ומתאים לעבודות קטנות (עטים) וגדולות. יש כמה תתי זנים.
גימור - בגלל השמנוניות מגיע לגימור מרשים גם בלי ציפוי. עם מיישמים לכה (ולא שעווה למשל) רצוי להסיר שכבה חיצונית עם מדלל מייד לפני יישום הלכה.
עם מה אתה כיסית אותו פיני?
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: קערה מקוקובולו - שבבים

הודעהעל ידי Pini Gold » 16 אוקטובר 2011, 20:26

תודה מכס, שמתי לב שהריח באמת מיוחד ואף נעים, אבל ללא גירויים אחרים. הציפוי הוא קריסטלי של HUT. אין לי פרטים לגבי המרכיבים שלו.
עד כמה שאני יודע לא ניתן להשיג עץ זה בארץ. אגב אני יודע שמייצרים ממנו ידיות לכלי עבודה ועל פי הנסיון הקצר שלי איתו הוא נוח מאוד לחריטה.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

הקודם

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים