חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

אגרטל Inside Out

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי ykyk » 28 אפריל 2011, 03:42

יפה מאוד
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי dudi » 28 אפריל 2011, 03:56

קודם כל מאוד אהבתי את העיצוב של העבודה שלך. אשמח לראות עוד עבודות ואם תצרף תמונות יותר גדולות אז אפשר יהיה להתרשם יותר מהטקסטורה והגימור.

לעניינו. תודה על הארה. פשוט הייתי שבוי בקונספציה(השגויה) שההפרדה צריכה להיות מדויקת. אין לי מסור סרט וגם לא מסור שולחן ולכן אי אפשר לבצע הפרדה מדוייקת. אבל אחרי שחשבתי על הארה שלך הבנתי שבעצם אין שום חשיבות לאיכות הניסור שהרי ממילא זה יעבוד חריטה.
למדתי. בפעם הבאה אנסר.
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי sarit zur » 28 אפריל 2011, 06:19

פשוט חלומי.......
אין מילה מעבר לזה.
:) :) :) :)
סמל אישי של המשתמש
sarit zur
סופר משתמש
 
הודעות: 146
הצטרף: 01 ינואר 2011, 16:56

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי Eliko » 28 אפריל 2011, 06:54

אז מדוע להדביק ? חרוט את החלק הפנימי ("חיצוני " כעת) בגוש עץ שלם ואח"כ ,לאחר החריטה" תחתוך . אבל מה אז ? תצטרך בכל מקרה להדביק או לאחוז יחד לחריטה השניה.
סמל אישי של המשתמש
Eliko
סופר משתמש
 
הודעות: 602
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי xuxgm » 28 אפריל 2011, 07:55

נכון גם אתה צודק ואכן גם ביצאתי בשיטה זו ,הוא כרגע בהדבקה סופית.
הדוגמא שהעלתי מידותיה 13*7 .
בנושא הדיוק לא אמרתי שאין צורך בו,יש לדייק חיתוך בקו המרכז שאם לא כן
הדוגמא שתקבל תיהיה אקצנטרית או אפילו יותר גרוע.
xuxgm
משתמש ותיק
 
הודעות: 46
הצטרף: 05 מרץ 2011, 20:57

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי max63 » 28 אפריל 2011, 10:26

בטכניקה זו לא מקובל להפריד בניסור שהרי אז מאבדים חלק מהסימטריה. מדוייק ככל שיהיה זה לא יהיה ממורכז לגמרי.
מקובל להדביק לכל האורך אבל עם שכבת נייר בין החלקים. הנייר סופג את הדבק אבל בזמן הפרדה מכה מלמעלה עם מפסלת פותחת מחדש את החלקים די בקלות. השיטה של הדבקה עם נייר בפנים (אפילו נייר עיתון) משמשת חרטים גם לחריטת גוף קטן ללא תפסנית - פשוט מדביקים לדיסקת עץ מיותרת ובסוף החריטה מפרידים עם פגיעה מינימלית.
סמל אישי של המשתמש
max63
סופר משתמש
 
הודעות: 500
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 08:54
מיקום: חיפה

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי dudi » 28 אפריל 2011, 11:05

אליקו - גם אתה צודק. הסיבה היחידה שהייתי מנסר לפני אם הייתי מכין הכל מבלוק אחד זה לקבל המשכיות של הסיבים בין הרבעים במוצר המוגמר.
מקס וסוסעצ - אני חושב אתם נופלים לאותה קונספציה שגויה שהייתה לי. כאשר הופכים את המקלות והפינות שהיו בחוץ הופכות לפנמיות מרכז העבודה הוא מפגש הפינות. גם אם החיתוך לא ישר אם ממרכזים על מפגש הפינות כשגומרים לעגל העבודה נהיית סימטרית לחלוטין. רק ישאר פחות "בשר". הלא כן?
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי Pini Gold » 28 אפריל 2011, 12:54

תוצאה יפה מאוד.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 28 אפריל 2011, 13:39

dudi כתב:אליקו - גם אתה צודק. הסיבה היחידה שהייתי מנסר לפני אם הייתי מכין הכל מבלוק אחד זה לקבל המשכיות של הסיבים בין הרבעים במוצר המוגמר.
מקס וסוסעצ - אני חושב אתם נופלים לאותה קונספציה שגויה שהייתה לי. כאשר הופכים את המקלות והפינות שהיו בחוץ הופכות לפנמיות מרכז העבודה הוא מפגש הפינות. גם אם החיתוך לא ישר אם ממרכזים על מפגש הפינות כשגומרים לעגל העבודה נהיית סימטרית לחלוטין. רק ישאר פחות "בשר". הלא כן?


הי דודי,

עכשיו שמתי לב שיש פה דיון מעניין, אני עשיתי פעם אחת ניסוי בחריטה פנימה החוצה (לא מוצא את התמונה, אבל יצא נחמד).
אני עבדתי לפי ההמלצות של מייק דארלו, מהאיזור שלך :-) באחד מספריו (כולם מומלצים בחום)
הוא מדביק את החלקים אחד לשני בטכניקה של הדבק והנייר (כמו שמקס הציע), ומחזק אותם (תלוי בגודל) באמצעות ברגים ואומים שהוא קודח בחלקים עצמם (אחד לשני בלחץ)- זה גם מבטל את הצורך בקליבות, ומאפשר לחרוט מיד.
מבחינת הדיוק, חשוב להתחיל ולסיים כמה שיותר מדוייק - בהנחה שהצורה הפנימית והחיצונית קשורות זו לזו - אתה רוצה שזה יהיה כמה שיותר "מרובע", העובדה שבסוף החריטה משאירה עגול לא עוזרת במקרה הזה - כי צד אחד יהיה בסדר אבל הצד השני יראה מוזר ביחס אליו. לכן מומלץ להכין חתיכות זהות מראש ולעבוד בהדבקה או בקליבה טובה כדי שיצא אחיד בכל השלבים (הסוד הוא להשאיר קצוות מרובעים שאחר כך חותכים ומשייפים בשתי הצדדים של היצירה).

סרקתי דף מהספר, מקווה שזה יהיה לעזר! אני גם ממליץ מכל לב לקנות את הספרים הללו, כולם מעולים, חלקם יותר למתחילים וחלקם למתקדמים מאוד - כולם מוסיפים דעת והבנה...

http://amzn.to/ihZZ4e
http://amzn.to/mKyllP
http://amzn.to/leAvCY
http://amzn.to/m9Neog
http://amzn.to/jYJefe
קבצים מצורפים
InsideOut.jpg
סריקה מהספר (לחצו להגדלה)
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: אגרטל Inside Out

הודעהעל ידי dudi » 28 אפריל 2011, 15:15

משה, אני מקווה שהתרשים שצרפתי יעזור להסביר את כוונתי לגבי החיתוך הלא מדוייק.
1 - גוף מרובע שחרטו לו קצת את הפינות.
2. - בכחול החיתוך הלא סימטרי.
3. - הציר/מרכז מפגש הפינות. העיגול הירוק הוא מה שישאר לאחר חריטה.

יוצא סימטרי לחלוטין
קבצים מצורפים
50-1.jpg
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

הקודםהבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron