אגרטל Inside Out
26 הודעות
• עמוד 2 מתוך 3 • 1, 2, 3
Re: אגרטל Inside Outקודם כל מאוד אהבתי את העיצוב של העבודה שלך. אשמח לראות עוד עבודות ואם תצרף תמונות יותר גדולות אז אפשר יהיה להתרשם יותר מהטקסטורה והגימור.
לעניינו. תודה על הארה. פשוט הייתי שבוי בקונספציה(השגויה) שההפרדה צריכה להיות מדויקת. אין לי מסור סרט וגם לא מסור שולחן ולכן אי אפשר לבצע הפרדה מדוייקת. אבל אחרי שחשבתי על הארה שלך הבנתי שבעצם אין שום חשיבות לאיכות הניסור שהרי ממילא זה יעבוד חריטה. למדתי. בפעם הבאה אנסר.
Re: אגרטל Inside Outפשוט חלומי.......
אין מילה מעבר לזה.
Re: אגרטל Inside Outאז מדוע להדביק ? חרוט את החלק הפנימי ("חיצוני " כעת) בגוש עץ שלם ואח"כ ,לאחר החריטה" תחתוך . אבל מה אז ? תצטרך בכל מקרה להדביק או לאחוז יחד לחריטה השניה.
Re: אגרטל Inside Outנכון גם אתה צודק ואכן גם ביצאתי בשיטה זו ,הוא כרגע בהדבקה סופית.
הדוגמא שהעלתי מידותיה 13*7 . בנושא הדיוק לא אמרתי שאין צורך בו,יש לדייק חיתוך בקו המרכז שאם לא כן הדוגמא שתקבל תיהיה אקצנטרית או אפילו יותר גרוע.
Re: אגרטל Inside Outבטכניקה זו לא מקובל להפריד בניסור שהרי אז מאבדים חלק מהסימטריה. מדוייק ככל שיהיה זה לא יהיה ממורכז לגמרי.
מקובל להדביק לכל האורך אבל עם שכבת נייר בין החלקים. הנייר סופג את הדבק אבל בזמן הפרדה מכה מלמעלה עם מפסלת פותחת מחדש את החלקים די בקלות. השיטה של הדבקה עם נייר בפנים (אפילו נייר עיתון) משמשת חרטים גם לחריטת גוף קטן ללא תפסנית - פשוט מדביקים לדיסקת עץ מיותרת ובסוף החריטה מפרידים עם פגיעה מינימלית.
Re: אגרטל Inside Outאליקו - גם אתה צודק. הסיבה היחידה שהייתי מנסר לפני אם הייתי מכין הכל מבלוק אחד זה לקבל המשכיות של הסיבים בין הרבעים במוצר המוגמר.
מקס וסוסעצ - אני חושב אתם נופלים לאותה קונספציה שגויה שהייתה לי. כאשר הופכים את המקלות והפינות שהיו בחוץ הופכות לפנמיות מרכז העבודה הוא מפגש הפינות. גם אם החיתוך לא ישר אם ממרכזים על מפגש הפינות כשגומרים לעגל העבודה נהיית סימטרית לחלוטין. רק ישאר פחות "בשר". הלא כן?
Re: אגרטל Inside Outתוצאה יפה מאוד.
Re: אגרטל Inside Out
הי דודי, עכשיו שמתי לב שיש פה דיון מעניין, אני עשיתי פעם אחת ניסוי בחריטה פנימה החוצה (לא מוצא את התמונה, אבל יצא נחמד). אני עבדתי לפי ההמלצות של מייק דארלו, מהאיזור שלך הוא מדביק את החלקים אחד לשני בטכניקה של הדבק והנייר (כמו שמקס הציע), ומחזק אותם (תלוי בגודל) באמצעות ברגים ואומים שהוא קודח בחלקים עצמם (אחד לשני בלחץ)- זה גם מבטל את הצורך בקליבות, ומאפשר לחרוט מיד. מבחינת הדיוק, חשוב להתחיל ולסיים כמה שיותר מדוייק - בהנחה שהצורה הפנימית והחיצונית קשורות זו לזו - אתה רוצה שזה יהיה כמה שיותר "מרובע", העובדה שבסוף החריטה משאירה עגול לא עוזרת במקרה הזה - כי צד אחד יהיה בסדר אבל הצד השני יראה מוזר ביחס אליו. לכן מומלץ להכין חתיכות זהות מראש ולעבוד בהדבקה או בקליבה טובה כדי שיצא אחיד בכל השלבים (הסוד הוא להשאיר קצוות מרובעים שאחר כך חותכים ומשייפים בשתי הצדדים של היצירה). סרקתי דף מהספר, מקווה שזה יהיה לעזר! אני גם ממליץ מכל לב לקנות את הספרים הללו, כולם מעולים, חלקם יותר למתחילים וחלקם למתקדמים מאוד - כולם מוסיפים דעת והבנה... http://amzn.to/ihZZ4e http://amzn.to/mKyllP http://amzn.to/leAvCY http://amzn.to/m9Neog http://amzn.to/jYJefe
Re: אגרטל Inside Outמשה, אני מקווה שהתרשים שצרפתי יעזור להסביר את כוונתי לגבי החיתוך הלא מדוייק.
1 - גוף מרובע שחרטו לו קצת את הפינות. 2. - בכחול החיתוך הלא סימטרי. 3. - הציר/מרכז מפגש הפינות. העיגול הירוק הוא מה שישאר לאחר חריטה. יוצא סימטרי לחלוטין
26 הודעות
• עמוד 2 מתוך 3 • 1, 2, 3
חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ מי מחוברמשתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד | |||||