חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שלבי חריטת קערה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי haimbaets » 03 ינואר 2012, 21:21

הכנת קערת פירות
קבצים מצורפים
390223_148959821876177_114295655342594_180544_365284210_n.jpg
11 חלקים מעץ מהגוני, אלון ואורן מנוסרים ב15 מעלות, מונחים על סרט הדבקה
373805_148961511876008_114295655342594_180557_1464316101_n.jpg
עיגול ראשון, מתוך השלושה.
377293_148959785209514_114295655342594_180543_622544264_n.jpg
התוצאה הסופית אחרי חריטת שלושת הטבעות ושימון
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי ezerzur » 04 ינואר 2012, 15:34

יפה מאד , :roll:
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי Pini Gold » 04 ינואר 2012, 21:44

וגם סחטיין על השולחן
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי yd » 07 ינואר 2012, 14:13

עבודה יפה ותודה על התיעוד.
yd
סופר משתמש
 
הודעות: 1006
הצטרף: 25 אוגוסט 2008, 20:50

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי icemen » 07 ינואר 2012, 21:34

אני לא מצליח להבין איך 11 יחידות של 15 מעלות(X2),המודבקות בעיגול, יוצרות מעגל מושלם של 360 מעלות.. :(
מעלות 11X15 יחידות=165 מעלות..
מעלות 165X2= 330 מעלות..
מנסיוני, יש צורך ב-12 יחידות על מנת ליצור מעגל שלם..
אם נחלק 360 מעלות ב-11 נקבל 32.72 מעלות, שאותם נחלק ל-2(עבור 2 צידי הטרפז) ונקבל 16.36 מעלות.. אני לא מאמין שדייקת עד כדי כך..
אשמח ללמוד משהו חדש..
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי haimbaets » 07 ינואר 2012, 23:12

אהלן איש הקרח. הסבר פשוט: 11 יחידות נותנות 12 חיבורים (בדוק). כל יחידה מנוסרת בזוית של 15 מעלות. חיבור של יחידה ליחידה נותן זוית של 30 מעלות. ( בכול מסור גרונג יש מעצור בזוית של 22.5 מעלות, חיבור של 2 נותן 45 מעלות, כנ"ל 45 מעלות לקבלת 90 מעלות וכו..) 12 חיבורים מ 11 יחידות x שלושים מעלות יתן ..... 360 מעלות. אל תתאכזב. דייקתי. בדוק.
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: שלבי חריטת קערה

הודעהעל ידי haimbaets » 07 ינואר 2012, 23:30

תוספת להסבר: יש לספור את כל נקודות החיבור כאשר 11 היחידות פרוסות על סרט ההדבקה. כל הנקודות, גם את האחרונה ונקבל 12.
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

אתה טועה ומטעה..

הודעהעל ידי icemen » 07 ינואר 2012, 23:44

לא יכול להיות ש-11 חתיכות שכל אחת מנוסרת בזוית 15 מעלות בכל קצה שלה, יצא- 360 מעלות בסך הכל..
30 מעלותX 11 יחידות, נותן 330 מעלות..
15 מעלות,כפול 11 יחידות, כפול 2 =330 מעלות בלבד..
אלא אם כן, ניסרת חלק מהעצים במעלות שונות..
אולי מישהו כאן בפורום יכול להסביר לי.. לא מסתדר לי ההסבר של חיים..
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

איה החיבור ה12 ?

הודעהעל ידי dudi » 08 ינואר 2012, 01:42

אחרי שלא הצלחתי להבין איך 11 חתיכות שמחוברות בעגול יוצרות 12 חיבורים לקחתי את התמונה של הטבעת שלך ושמתי מספרים על החיבורים. אני ספרתי 11. :oops:
קבצים מצורפים
CTP.JPG
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: איה החיבור ה12 ?

הודעהעל ידי haimbaets » 08 ינואר 2012, 08:44

שלום לכולם ובמיוחד לאיש הקרח ודודי. חז"ל אמרו: "מודה ועוזב, ירוחם". כל הלילה ישנתי עם ה 15 מעלות וה -11 חלקים. נסעתי במיוחד לנגרייה, ניסרתי 11 חלקים ב 15 מעלות ו.... נכון, לא מתחבר. מודה שטעיתי אבל מבין מה קרה בחריטה. מכיוון שכל 11 החלקים הונחו על סרט ההדבקה, מרחתי דבק וקיפלתי, החיבור היה מדוייק אבל ה'סדקים' הקטנים נטמעו בדבק ובסרט ההדבקה. אח"כ, הדבקתי עיגול על עיגול ולאחר ייבוש חרטתי כמו שהיה. החריטה 'בלעה' את ה'סדקים ואחרי השיוף והשימון, הקערה יצאה גם חלקה וגם יפה. מתנצל שוב על עקשנותי שצדקתי אבל כן ניסרתי במידות ובכמות שכתבתי. ו....אז, חילקתי 360 ל 11, יצא 16.36, כיוונתי את הגרונג להכי קרוב למידה הנ"ל, ואיזה "פלא", החיבור היה מושלם. חוזר ואומר! טעיתי בחישוב ואתם צדקתם!
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

הבא

חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים

cron