חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

עצה על מסור סרט

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי yonchi » 03 דצמבר 2012, 15:50

שלום לכולם אני דיי חדש בתחום
ומעוניין לרכוש מסור סרט
מהמחקר שלי עד כה אני הגעתי למסקנה שאני צריך לפחות מסור סרט עם מפתח של 250 מ"מ ומעלה
אני שמתי עין על השפך אך ראיתי גם את ההאמר ואת המטאבו ואיני יודע מי טוב בתחום המחירים שלהם כאשר המטאבו עולה כ3000 שח יותר מהשפך ואין לי גם מושג בכמה נמכר ההאמר אבל אני משאר שהוא באותו טווח כמו השפך בסטו 4
אני לא מעוניין מה שנקרא לקנות בזול ובעצם לשלם ביוקר אבל אני לא רוצה גם לשלם הרבה כסף ללא תמורה
אני מעדיף לקנות פעם אחת מכשיר באיכות טובה מה שנקרא "לכול החיים"
ואין המון ביקורות לגבי הציוד שנמכר בארץ ומאוד הייתי רוצה את דעתכם חברי הפורום אשר יש להם את המכונות האלה או שיש להם ניסיון איתם

השימוש הוא פריסה של גזעים,פיסול(החלק הגס),מעוניין גם לנסות לעשות ווניר שהבנתי שצריך מסור מאוד מדיוק בשביל זה (ללא תנודה)ונגרות כללית בסגנון של הבחור הקנדי מ-woodgears.ca (אין באמת מקום למסור שולחן אני יישר את העץ ידני עם מקצועות כשאני יגיע לרכישה הזאת =\ )

אודה לכם מאוד על העזרה
yonchi
סופר משתמש
 
הודעות: 559
הצטרף: 02 דצמבר 2012, 19:00

Re: עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי moshik » 03 דצמבר 2012, 22:22

אני חושב שקוטר 10" יהיה קטן מידי לשימושים שאתה צריך
אם כי יש מסורים של 10" טובים ואיכותיים.
לפריסה של גזעים תצטרך לפחות 14"

לא משנה מה תרכוש מסור סרט מאד לא סלחני כאשר הוא באיכות
לא טובה.

אם בכלים אחרים אפשר להסתדר עם איכות מכשיר בינונית
ועדיין לקבל תוצר טוב, במסור סרט יש הרבה משתנים שיכלים להשפיע על איכות החיתוך.
כדי להגיע לחיתוך של פורניר בעובי אחיד תצטרך מסור ברמה גבוהה.
אם יש לך מקום אני ממליץ על מסור 16"-20" מחברה ידועה והוא יכול להיות
גם יד2.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי yonchi » 04 דצמבר 2012, 10:29

שלום מושיק תודה על התגובה

אני מודע לזה שעדיף יותר גדול אבל אני דיי מוגבל במקום ותקציב
אני לא רוצה לעבור את ה- 8k אלא עם זה ממש מציאה ויש להוסיף בקטנה

השאלה עם התקציב שלי "אופטימי" בלשון המעטה ?

ולגבי מותגים ומודלים מי מהם נחשב היותר טוב למחיר ?
yonchi
סופר משתמש
 
הודעות: 559
הצטרף: 02 דצמבר 2012, 19:00

Re: עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי moshik » 04 דצמבר 2012, 14:04

זה תקציב מצויין
אל תמהר ברכישה בתקציב הזה תוכל להגיע למסור מעולה.
לגבי מותגים אני לא יכול לעזור לך
אתה קודם צריך להחליט אם אתה הולך על חדש או על יד שניה
אם זה חדש עדיף להתמקד בתוצרת גרמנית או איטלקית.
יש מסור יד 2 בחיפה אצל אלישע המשחיז תוצרת שבדיה שמתאים
למפרט שאתה רוצה ,ראיתי את המסור והוא ברמה טובה
הטלפון של אלישע הוא 04-8666162 הוא רוצה 4000 ש"ח לא כולל מע"מ
אבל נראה לי שזה יימכר בפחות.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי yonchi » 05 דצמבר 2012, 11:56

אילו משורים הם איטלקים ?
ומאיזה חברה זה המשור השבדי

אני תאמת מעדיף חדש ככה אני יודע מה יש לו ומה אין לו
וגם יש לי אחריות לפחות בהתחלה בשביל עקומת הלימוד

בנוסף במידה ואני יקנה חדש מי הם היבואנים בארץ
שאפשר לסמוך אליהם
אני מזה לא רוצה ליפול על איזה מכר שרק רוצה לרענן מלאי

אני לא ממהר לקנות (נראה לי אומרים מהחפזון בא השטן)
אבל אני לא אוהב להתפשר אל איכות כי כלי טוב חי אותך המון שנים

בנוסף איך אני בודק מסור סרט אל מה להסתכל ומה לחפש (לטוב ולרע)

ועם אפשר עוד חוות דעת (בלי לפגוע ב moshe שמאוד עזר לי
וגם הרגיע אותי לגבי התקציב אם הוא טוב או לא (= תודה )
yonchi
סופר משתמש
 
הודעות: 559
הצטרף: 02 דצמבר 2012, 19:00

Re: עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי yonchi » 08 דצמבר 2012, 11:04

לא כולם ביחד =)
yonchi
סופר משתמש
 
הודעות: 559
הצטרף: 02 דצמבר 2012, 19:00

Re: עצה על מסור סרט

הודעהעל ידי moshik » 08 דצמבר 2012, 13:45

מסור סרט הוא כלי מורכב עם הרבה מאד משתנים שמשפיעים על האיכות
שלו.
אני בעד מסורים מיד שניה שהוכיחו יציבות ודיוק לאורך זמן.
אם אתה באיזור חיפה אני ממליץ לראות את המסור שנמצא אצל אלישע
אתה לא חייב לרכוש אותו . זה נקודת התחלה טובה להכיר מסורים וללמוד
ככה תוכל לדעת מה אתה רוצה.
אני מכיר לא מעט נגרים חובבים שיש להם מסור סרט שלא ממש עובד או לא מתאים לצרכים שלהם, לא מדוייק והם חסרי אונים לגביו.
ככל שהמסור יותר גדול ככה הוא יותר סלחני לאיכות שלו
ככל שהוא יותר קטן ככה האיכות יותר חשובה.
אל תיפול למלכודת של קודם רכישה ואח"כ למידה.
אם אתה רוצה אתה מוזמן אלי אני יכול לעזור לך בהצגה כללית של המשתנים החשובים במסור.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד