חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

לחרטים - שאלה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי Pini Gold » 18 נובמבר 2012, 19:18

אני חורט לפעמים והצטברו אצלי כבר הרבה מפסלות חריטה ואני מתלבט באיזה שיטה ראוי לאחסן אותם באופן שיהיו נגישים לעת הצורך, מסודרים, גלויים ונוחים לשליפה והחלפה קלה בעת העבודה. בזמנו ייצרתי מגש מסתובב צמוד למחרטה, אבל גם זה כבר לא מספיק.

אשמח לשמוע / לראות במה כל אחד מכם משתמש למטרה זו. אני לא פוסל שיטת "בלגן" כי גם שם יש איזה סדר והגיון פנימי, אבל מעניין לדעת באיזה שיטה כל אחד מכם נוהג.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

Re: לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי moshik » 19 נובמבר 2012, 01:45

אני מבדיל בין האחסון לעבודה
בזמן העבודה אני שולף את המפסלות הרלוונטיות ממקום האחסון לשולחן העבודה ומניח אותם על המתקן בצילום.

הסיבה היא שיש בד"כ הרבה מפסלות שלא כולם נדרשות לכל עבודה ולכן
אי אפשר להשתמש בהם ישר ממקום האחסון וצריך לפני העבודה לשלוף רק את המפסלות שתצטרך לעבודה שאתה הולך לבצע.

זה עובד מצויין
קבצים מצורפים
.jpg
מתקן
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי moshik » 19 נובמבר 2012, 01:46

אני מבדיל בין האחסון לעבודה
בזמן העבודה אני שולף את המפסלות הרלוונטיות ממקום האחסון לשולחן העבודה ומניח אותם על המתקן בצילום.

הסיבה היא שיש בד"כ הרבה מפסלות שלא כולם נדרשות לכל עבודה ולכן
אי אפשר להשתמש בהם ישר ממקום האחסון וצריך לפני העבודה לשלוף רק את המפסלות שתצטרך לעבודה שאתה הולך לבצע.

זה עובד מצויין
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי ykyk » 19 נובמבר 2012, 06:23

שלום
אני עשיתי ארונית נשלפת ויש בה באמצע הגובה פלטה עם הרבה חורים
ושם אני מכניס את המפסלות.
נוסף על זה יש לי עיגול עם זרוע שיושב על המסלולים ושם יש לי 5 מפסלות
שבדרך כלל אני משתמש.
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי dudi » 19 נובמבר 2012, 08:57

לי אין מספיק הרבה מפסלות ולכן מספיק לי הזרוע+פלטת חורים.
אבל לשכן שלי יש די הרבה והוא שם את כולן בדלי פלסטיק גדול כשהידיות כלפי מעלה. על הידיות הוא צובע שני פסים צבעוניים.
- הפס בקצה הידית מסמן סוג המפסלת אדום-סקיו, צהוב-סקרייפר....
- הפס השני מסמן רוחב המפסלת.
הוא מסתובב הרבה במועדוני חריטה ומפגשי חרטים ושיטת האחסון הזאת מאוד נוחה לו כי הוא לוקח את הדלי ויוצא לדרכו.
סמל אישי של המשתמש
dudi
סופר משתמש
 
הודעות: 790
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 15:23

Re: לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 19 נובמבר 2012, 09:35

זה באמת תלוי מה הצורך,
צריך להבדיל בין:
1. אלה שאתה תמיד משתמש בהן - צריכות להיות צמודות למחרטה במתקן שמאפשר לך גישה נוחה וזיהוי מהיר
2. כאלה שאתה משתמש בהן מדי פעם וצריך אותן זמינות
3. המפסלות שאתה כמעט לא רואה, או לפרוייקטים מיוחדים או כפולות

לגבי 1, יש מליון פתרונות, וזה באמת תלוי בהעדפה וובתנאי החדר הספציפי שלך, מגש צמוד למחרטה, מתקן תלייה, צינורות PVC מדורגים, מגש אלכסוני שמונח מולך עם מחיצות וכו'
לגבי 2, אני מאמין במגירה קרובה, רחבה ועמוקה עם מקום מיועד לכל מפסלת, ככה גם משיגים קצת הגנה וכמובן סדר ונקיון
לגבי 3 - הפתרון האולטימטיבי לדעתי - Tool roll כזה שמכניסים כל כלי לתא מרופד ומגלגלים ושמים למשמרת במגירה או בארון (אפשר לערום אחד על גבי השני), לסמן במדבקה או ברקמה (לא בטוש זה מכוער) - זה יכול להיות פתרון נהדר גם ל2. וגם למי שמדי פעם יוצא את ביתו עם הכלים.

כשלכל אפליקציה יש את הרול שלו, ולא מתבלבלים בינהם, ומחזירים הכל נקי ומנוגב למקום נגד ההחלדה.

לא צריך לקנות, אפשר בקלות לעשות כאלה במכונת תפירה ביתית
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: לחרטים - שאלה

הודעהעל ידי Pini Gold » 19 נובמבר 2012, 22:23

תודה על התשובות והפירוט.
אנסה ל"תפור" לי פתרון הולם מבוסס על הרעיונות שלכם ואני מבטיח להעלות תמונות.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד