חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תודה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תודה

הודעהעל ידי haimh » 12 נובמבר 2012, 18:51

היי חברים,

האם ניתן להשיג בארץ את העץ
(boxwood" (buxus Sempervirens, European box"?

בעברית נקרא - אשכרוע ירוק עד


ואם אין - האם משהו התנסה בהזנצ עצים מחו"ל..

אני רוצה לחרוט כלי שחמט וזה העץ הנהוג לכלים הלבנים ( לשחורים זה EBONY.. שגם אותו אני צריך להשיג


תודה רבה לכולם
חיים
haimh
משתמש ותיק
 
הודעות: 51
הצטרף: 25 אוקטובר 2012, 23:17

Re: שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תוד

הודעהעל ידי Alex Milch » 12 נובמבר 2012, 20:38

שלום חיים,

לפני זמן מה חיפשת מחרטה, אז אני יוצא מתוך הנחה שאתה בתחילת דרכך כחרט.
אני ממליץ לך להתחלה להשתמש בעצים שקלים יותר להשגה, גם במיסגרת שיטוט בין פחי זבל של נגריות.

עצים שיכולים להתאים לכלים לבנים: ASH (אינני יודע את שמו בעברית), מייפל, צפצפה/POPLAR, בוק לבן, ליבנה, החלק הלבן של סיסאם הודי.

עצים שיכולים להתאים לכלים השחורים: דובדבן, מהגוני, סאפלי, טיק, אפרורמוזיה, וונגה, אגוז אמריקאי, החלק הכהה של סיסאם הודי.
את חלקם כדאי להכהות באמצעון מגוון.
ניתן להעביר עץ אלון תהליך של אבונייזינג ע"י טבילתו בתמיסה של חומץ + ברזלית של ניקוי כלים, האלון ישחיר.

בהצלחה והעיקר שתראה לנו תמונות של התוצאה!
סמל אישי של המשתמש
Alex Milch
סופר משתמש
 
הודעות: 4665
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:09
מיקום: חיפה

Re: שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תוד

הודעהעל ידי zvika002 » 12 נובמבר 2012, 20:40

צפצפה (poplar ), מייפל ומכנף נאה הם עצים לבנים כמו ה boxwood וגם זמינים יותר וקשים יותר. המלכה השחורה לא תתנגד לשחק נגד כלים עשויים מעצים אלו :) :)
zvika002
סופר משתמש
 
הודעות: 156
הצטרף: 10 אפריל 2009, 10:41

Re: שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תוד

הודעהעל ידי haimh » 12 נובמבר 2012, 22:57

למעשה עדיין לא רכשתי מחרטה ואני ממתין למשהו שיצוץ כיד שניה .. ואם אני לא אמצא.. אז כבר אפנה לרכישה של חדשה.

מה שכן עשיתי זה קורס הכירות של 9 שעות אצל ישעיה גור מקרית מוצקין ובהחלט ראיתי שהתחום קורץ לי אז אני כבר מתחיל להכין את פינת "הנגריה" הקטנה שלי.. (ובעצם אתחיל לצלם את ההתקדמות שיהיה מה להראות) ורציתי להתכונן גם מבחינת העצים.. אין ספק שאתאמן על כל סוגי העצים שאמצא :)

ועוד אעלה שאלות על ההבדל בין חריטה בעץ שעבר יבוש לכזה "רטוב" שגנן גזם.


תודה, חברים..
haimh
משתמש ותיק
 
הודעות: 51
הצטרף: 25 אוקטובר 2012, 23:17

Re: שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תוד

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 12 נובמבר 2012, 23:14

אלון לבן ניתן להבהיר על ידי אקונומיקה, ולהשחיר על ידי "אבונייזינג" (יש מספר שיטות שכולן יעילות).
לפני שאתה מתחיל לעשות את הסט הסופי - תתאמן קודם על אורן - שגם אותו ניתן פשוט לצבוע...

אם אתה רוצה דווקא עץ לבן במקור, אתה יכול ללכת גם על Holly שהוא לבן הרבה יותר מBoxwood (שהוא די צהבהב), את שתיהם תצטרך כנראה לייבא באופן אישי, אבל אם זה רק לסט שחמט בודד, לא מדובר על עלות משוגעת במיוחד (תלוי בגודל הכלים כמובן*).
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: שלום לכולם, האם ידוע לכם אם יש בארץ עץ מסוג BOXWOOD? תוד

הודעהעל ידי haimh » 12 נובמבר 2012, 23:49

מצוין תודה, לאימונים אני מאמין שיהיה לי קל למצוא מייפל ( שאריות מנגריות ) שהוא גם עץ יפיפה לטעמי. אבל אני מאמין שכשארכוש ביטחון אזמין מחו"ל את העצים הקלאסיים, בוקסווד ואבוני, משתמשים בסוגים האלו כבר כ 150 שנה.. אז אני לא אנסה להיות מקורי :)
haimh
משתמש ותיק
 
הודעות: 51
הצטרף: 25 אוקטובר 2012, 23:17


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד