חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

תגידו לא נמאס לכם מקערות? עשיתי שיפור

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

תגידו לא נמאס לכם מקערות? עשיתי שיפור

הודעהעל ידי ykyk » 08 אוגוסט 2012, 14:18

שלום
לא נמאס לכם מקערות!
במסגרת הבלגן שיש לי במחסן אני מדביק עצים ועושה מהם קערות.כדי שיהיה לי מקום. העיגול שיצא
מהפלטה העליונה הוא עכשוו הבסיס של הקערה. וגם כשאני מדביק אני עושה מדרגה
ואז עם סכין חיתוך אני מוציא פלטה.

הפעם הקערה יצאה גדולה.
מידות: 39.5X13.5 ס"מ
סיום: ופרנץ פוליש וסנדקי סילר.
קבצים מצורפים
DSCN0908.JPG
פלטה עליונה.
ככה זה התחיל
DSCN0915.JPG
DSCN0916.JPG
הדבקת פלטה 3 שיצאה מהעיגול הראשון
DSCN0919.JPG
עיגול ראשון ושני
DSCN0918.JPG
3 העיגולים לפני עיבוד במחרטה
P8080986.JPG
הפלטה הזאת יצאה מהעיגול המרכזי.
בזכות המדרגה שעשיתי
DSCN0920.JPG
עשיתי מחדש את הפיניש בתוך הקערה
נערך לאחרונה על ידי ykyk בתאריך 09 אוגוסט 2012, 16:32, נערך 2 פעמים בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: תגידו לא נמאס לכם מקערות?

הודעהעל ידי icemen » 08 אוגוסט 2012, 14:32

לא הבנתי, תראה לנו את המדרגה,תוסיף תמונות של כל שלב.. :(
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: תגידו לא נמאס לכם מקערות?

הודעהעל ידי ykyk » 08 אוגוסט 2012, 14:46

בתמונה של העיגול הראשון והשני עם תסתכל טוב תראה את המדרגה.
אבל פה היא למעלה. יש גם למטה.
יש שם חריץ ואחר זה הורדתי את פני השטח
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: תגידו לא נמאס לכם מקערות?

הודעהעל ידי umi » 08 אוגוסט 2012, 19:04

אני גם לא מבין לגמרי: אני רואה את המדריגה אבל: אתה חותך את העיגול במחרטה נכון ? ואז הופך אותו ומדביק אותו למטה. כך אני מבין. מה שאני לא מבין זה איך העיגול שחתכתה נידבק למטה, אם הקוטר שלו יהיה זהה לקוטר של החיתוך, אלה אם אתה חותך לא ישר אלה באלכסון ?
שאלה, לי לא נמאס, עדיין , מקערות אבל... לך ? מה אתה עושה עם כל כך הרבה קערות ?
סמל אישי של המשתמש
umi
סופר משתמש
 
הודעות: 771
הצטרף: 27 דצמבר 2010, 02:05

Re: תגידו לא נמאס לכם מקערות?

הודעהעל ידי ykyk » 08 אוגוסט 2012, 19:47

שלום
מה שאתה רואה 2 עיגולים.עכשוו בעיגול הפנימי יש מקום לתפסנית ואני תופס
עם הפוטטר כדי לשמור על המרכז.
ואז אני עושה במקום שאני מדביק או בחלק השלישי הורדה של השטח במקום
שהיה צריך לצאת שבבים 2 מ"מ ואז מדביק כשיש לי נקודת מרכז ואני עם
הרוכב לוחץ ושם כליבות.
קבצים מצורפים
059.JPG
אתה ראה מעבר לחריץ אני מוריד גובה
על תיחס לברגים ושזה חתוך זה רק להמחשה
060.JPG
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ואורח אחד