חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

על אותה שיטה

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

על אותה שיטה

הודעהעל ידי ykyk » 23 יולי 2012, 21:17

שלום
על אות השיטה בה אני עושה את המלחיות עשיתי היום קופסה וזאת רק הסנונית הראשונה.
ביי
קבצים מצורפים
DSCN0850.JPG
DSCN0849.JPG
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי icemen » 23 יולי 2012, 22:55

ישראל, אנו לא עומדים בקצב שלך.. שפע רעיונות וביצוע מרהיב..!
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי ezerzur » 24 יולי 2012, 11:03

ביצוע ועץ מדהימים , הרעיון , בפרוש לא !! שלך , היה יפה לתת את הקרדיט לאיש שלו מגיע
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי ykyk » 24 יולי 2012, 13:58

תודה
כן נכן לא רעיון שלי. הבן אדם המדובר שלחתי לא מייל עם המלחיות והוא
לא מגיב.
ובכלל כולם מעתקים מכולם ככה זה בחריטה.
המשך יום טוב
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי yehielm » 26 יולי 2012, 11:51

תודה לעזר
על שמירת זכות יוצרים
למען הסדר הטוב, הדגמתי את הרעיון הזה לפני כשנה וחצי בכנס החריטה.
כאשר אני מדגים רעיון חדש אני שמח כאשר מעתיקים אותו ואף משפרים
את הביצועים.
אבל אם מפרסמים בתקשורת לא מזיק להזכיר את הבן אדם ......
בברכה
יחיאל מטלון
yehielm
 
הודעות: 1
הצטרף: 18 נובמבר 2008, 00:59

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 26 יולי 2012, 12:18

yehielm כתב:תודה לעזר
על שמירת זכות יוצרים
למען הסדר הטוב, הדגמתי את הרעיון הזה לפני כשנה וחצי בכנס החריטה.
כאשר אני מדגים רעיון חדש אני שמח כאשר מעתיקים אותו ואף משפרים
את הביצועים.
אבל אם מפרסמים בתקשורת לא מזיק להזכיר את הבן אדם ......
בברכה
יחיאל מטלון


בלי להוריד מכבודו של אף אחד, ובלי לגרוע מתחושת הגילוי/המצאה האישית של כל אחד ואחד - ואני כותב זאת עם הרבה כבוד לכל הכותבים פה ובכלל.

אני נתקלתי בשיטה הנ"ל לפני שנים רבות באחד מספריו של Mike Darlow
Woodturning Techniques כטכניקה שהוא משתמש בה ובעצמו לא מבקש עליה קרדיט (מופיע אפילו כחלק מצילום השער של הספר), אני חושב שכדאי להניח לנושא הקרדיט שכן הברגות זה לא בדיוק משהו חדש. ואילתורים הם דבר ידוע בקרב חרטים.

מצד שני, כאמור המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם, ולכן תמיד עדיף לכתוב את שמו של האדם שלימד אותך את הדבר שאתה מדגים. אני עצמי למדתי את הטכניקה במקור מספרו של דרלו, אבל בהמשך ראיתי אותה מודגמת על ידי אלי אביסרה - כהדגמה לשיטה לחסוך את העבודה הידנית הקשה יחסית שכרוכה בלעשות את זה ישירות בעץ, וגם עוזרת במקרים שבהם העץ אינו טוב במיוחד לאפליקציה הנ"ל (עץ רך כמו אורן וכו').
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי icemen » 26 יולי 2012, 19:04

היכן שהוא נאמר.."הרודף אחר כבוד, הכבוד בורח הימנו..":?
אתם חורטים במחרטות שונות, ומעולם לא ציינתם את מפתח המחרטה לטובה,וכנ"ל מי שעובד עם מפסלות מיוחדות שפותחו ע"י חרטים מובילים, מעולם לא ציין שבזכותם ביצע עבודה קלה עם כלי שלהם..
עכשיו אחרי שאני אחרוט קופסה עם הברגה כנ"ל, אני אמור לציין את ישראל כמקור, או שמא את אדון מטלון, או שאני צריך להודות למייק דארלו.. נו באמת..
קורה שאדם עולה על רעיון חדש, מבצע, ואחר כך נוכח כי גם מישהו אחר הגה את אותו רעיון, זה לא שולל את זכותו הראשונית על הרעיון,כמו גם זכותו הראשונית של האחר שהגה רעיון זהה.. אז,בואו ונתחיל לחרוט ולא לחפש מי המציא את הגלגל..
נערך לאחרונה על ידי icemen בתאריך 27 יולי 2012, 00:15, נערך 2 פעמים בסך הכל.
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 26 יולי 2012, 19:31

icemen כתב:היכן שהוא נאמר.."הרודף אחר כבוד, הכבוד בורח הימנו..":?
אתם חורטים במחרטות שונות, ומעולם לא ציינתם את מפתח המחרטה לטובה,וכנ"ל מי שעובד עם מפסלות מיוחדות שפותחו ע"י חרטים מובילים, מעולם לא ציין שבזכותם ביצע עבודה קלה עם כלי שלהם..
עכשיו אחרי שאני אחרוט קופסה עם הברגה כנ"ל, אני אמור לציין את ישראל כמקור, או שמא את אדון מטלון, או שאני צריך להודות למייק דארלו.. נו באמת..
קורה שאדם עולה על רעיון חדש, מבצע, ואחר כך נוכח כי גם מישהו אחר הגה את אותו רעיון, זה לא שולל את זכותו הראשונית על הרעיון,כמו גם זכותו הראשונית של האחר שהגה רעיון זהה.. אז,בואו ונתחיל לחרוט ולא לחפש מי המציא את הגלגל..ולמי שזה לא נראה, שיתבע אותי על הקופסה עם ההברגה שאציג..


כאמור אתה לא חייב כלום, אבל מקובל לתת קרדיט למי שמגיע לו, ואם למדת את זה פה בפורום מאחד המשתמשים יהיה יפה אם תזכיר את זה, ואם כלי מסויים תורם להצלחה שלך ביצירה מסויימת זה יהיה נחמד (ואולי אפילו מועיל לאחרים) לתת את הנתון הזה... אני לא חושב שצריך לחפש בנרות אחרי מי שמגיע לו הקרדיט ולמצוא את המקור התנכ"י - התכוונתי שכמעט כל מה שממציאים היום כבר הומצא או נמצא בעבר ולכן לא צריך לקבוע שאיש זה או אחר המציא את השיטה - אבל אם למדת טכניקה ממישהו, זה יפה כשמזכירים את זה, במילים כמו "ותודה לפלוני שהראה לי את השיטה הנ"ל"

עזוב זכויות, למעט אם מישהו רשם פטנט על משהו ותובע אותך על שימוש ללא תשלום תמלוגים (מה שיהיה קשה מאוד לעשות בתחום החריטה כיוון שיש כל כך הרבה חומר שכל הרעיונות שהיו ויהיו מוזכרים בו שהוא ברשות הרבים - ראה ספרי הולטזפפל Holtzapffel בכדי לראות בדיוק כמה מה"המצאות" החדשות הן בעצם שחזור של משהו שכבר הומצא/נמצא מאה וחמישים שנה קודם...)
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי Saba_jackson » 26 יולי 2012, 22:56

ישראל,
יש לי בשבילך, קנקלים לפני שנפחו אותם, זה נראה כמו מבחנות, ותוכל לעשות מלחיות אטומות וגדולות, זה נראה כמו מבחנה עם פקק של קנקל
Saba_jackson
סופר משתמש
 
הודעות: 967
הצטרף: 22 אוקטובר 2007, 01:18

Re: על אותה שיטה

הודעהעל ידי ykyk » 26 יולי 2012, 23:35

תודה
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים