חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

מכתש ועלי

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

מכתש ועלי

הודעהעל ידי haimbaets » 15 מרץ 2012, 18:05

שלום, שנוררתי מהשכן בכפר גזעי אקליפטוס המיועדים להסקה וזה מה שיצא...
קבצים מצורפים
IMG_1483.JPG
גזע העץ
IMG_1484.JPG
מנוסר לחצי
IMG_1485.JPG
שני חצאים
IMG_1486.JPG
אחרי הסימון, קיטום.
IMG_1487.JPG
מיקום במחרטה
IMG_1488.JPG
תחילת חריטה
IMG_1489.JPG
לקראת סיום צד חיצוני
IMG_1490.JPG
הוספת פסים לאחר ליטוש ושימון
IMG_1536.JPG
תחילת חריטת פנים המכתש
IMG_1537.JPG
נערך לאחרונה על ידי haimbaets בתאריך 15 מרץ 2012, 18:17, נערך פעם אחת בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 15 מרץ 2012, 18:16

קודם כל נראה כמו מכתש שהולך להיות מעניין (אני אחכה לסיום העבודה) :lol:
מה שכן רואים שהושקעה מחשבה בתכנון הפרוייקט (הכנת מאחז מגומר להחזקת העבודה בשלב הוצאת החומר ועוד)

שאלות:
1. מה רמת היובש של העץ - פשוט כי אקליפטוס נוטה להיסדק מאוד בהתייבשות
2. האם הקצעת את אחד הצדדים (נראה מהתמונה) ואם כן למה? למה לא להעמיס מייד על המחרטה?

משהו קטן שרציתי להעיר, מהתמונות נראה שהמסור שלך (סרט) לא כל כך מושחז, או מאוד מלוכלך - זה מתבסס על העובדה שהעץ נראה בתמונה שחור לאחר החיתוך - אבל יכול להיות שזה תוצאה של משהו אחר.
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי haimbaets » 15 מרץ 2012, 18:27

....
קבצים מצורפים
IMG_1539.JPG
לפני ואחרי
IMG_1561.JPG
גזע העלי, מיקום במחרטה
IMG_1562.jpg
סימון קוטר פנימי
IMG_1563.jpg
סיום קצה ראשון
IMG_1564.jpg
סיום קצה שני
IMG_1565.JPG
תצוגה ראשונה..
IMG_1574.JPG
תצוגה שניה במטבח..
IMG_1577.JPG
הציפור, שנחרטה לפני, מאלון ומהגוני, מחפשת 'רג'קטים'....
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי haimbaets » 15 מרץ 2012, 18:33

שלום משה
העצים נבחרו מעונה קודמת (החבר הוציא, לבקשתי, מפנים הערמה). קיטום הקצוות מקל מאד על תהליך החריטה, וכן, אחרי הניסור, הלכתי מיד להשחיז את הסרט. תודה.
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי gal-galim » 15 מרץ 2012, 18:50

עבודה יפה מאוד
לגבי סוג העץ האם זה כאמור איקליפטוס כי אם הייתי צריך לנחש הייתי אומר שזה חרוב
הוא בכל מקרה מאוד יפה
מעניין אותי לדעת מדוע חרטת אותו לאורך הסיבים ולא מול הסיבים כמו שחורטים קופסאות?
gal-galim
סופר משתמש
 
הודעות: 182
הצטרף: 12 ינואר 2008, 20:16

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי haimbaets » 15 מרץ 2012, 18:55

שלום גל. ראה לעומק... החריטה היא אל מול הסיבים, אחרת לא הייתי חוצה את הגזע..
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי gal-galim » 16 מרץ 2012, 13:14

שלחתי לך מסר פרטי
gal-galim
סופר משתמש
 
הודעות: 182
הצטרף: 12 ינואר 2008, 20:16

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי icemen » 16 מרץ 2012, 16:39

עבודה יפה, וצבעי האקליפטוס מדהימים..!
icemen
סופר משתמש
 
הודעות: 1852
הצטרף: 30 מאי 2009, 22:49

Re: מכתש ועלי

הודעהעל ידי haimbaets » 16 מרץ 2012, 17:09

היי גל, עניתי לך בפרטי. אשמח שתתקשר.
סמל אישי של המשתמש
haimbaets
סופר משתמש
 
הודעות: 422
הצטרף: 27 דצמבר 2011, 21:15


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron