חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

מידע, טיפים וטריקים, וכל מה שמסביב: מחרטות, כלים והשימוש הנכון בהם. איך מוציאים את היצירה מתוך גוש העץ? באילו כלים להשתמש ועוד?

למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 18 ינואר 2012, 16:13

ובעיקר למה לא כדאי להשתמש במפסלת גסה של בין מרכזים (Roughing Gouge)
צפו בסרט, יש קצת דם ב2:48 בערך, הדגמה טובה מאוד שבאה להסביר את הנושא ,ואפילו עם הכנה מראש נגמרה בפציעה...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IOhHeyoZLaY[/youtube]
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

הודעהעל ידי moshik » 18 ינואר 2012, 17:17

זה יכול לקרות גם עם bowl gouge
צריך לוודא שהפתח לא נמצא למעלה אלא בצד שהרסט נמצא קרוב לעץ
להחזיק יציב ולהתקדם ממש לאט.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

הודעהעל ידי ezerzur » 18 ינואר 2012, 17:26

ומכאן נובעת המסקנה כי לכל עבודה יש את הכלי היעודי שלו והמחשבה שעם כלי אחר , נגיע לתוצאה מהר יותר יכולה להיות הרת אסון ,
תודה על שהארת את תשומת ליבנו
ezerzur
סופר משתמש
 
הודעות: 522
הצטרף: 21 אוגוסט 2007, 13:26

Re: למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

הודעהעל ידי Moshe Eshel » 18 ינואר 2012, 17:49

moshik כתב:זה יכול לקרות גם עם bowl gouge
צריך לוודא שהפתח לא נמצא למעלה אלא בצד שהרסט נמצא קרוב לעץ
להחזיק יציב ולהתקדם ממש לאט.


אומנם אתה צודק בגדול, אבל הסיכוי שהתפיסה הזו תקרה עם Bowl Gouge היא מאוד נמוכה בגלל הצורה הבסיסית שלה והעובדה שהכנפיים שלה לא בולטות בצורה כזו - גם עם עובדים איתה כשהפתח למעלה הסיכוי שיעוף לך מהיד הוא קטן יחסית למקרה שמשתמשים בRoughing Gouge
סמל אישי של המשתמש
Moshe Eshel
מנהל האתר
 
הודעות: 2596
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
מיקום: מושב גמזו

Re: למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

הודעהעל ידי ykyk » 18 ינואר 2012, 18:12

שלום.
זה מה שקורה שלא עוקבים עם התומך אחר העבודה ולפני טעמי אני לא עובד עם מפסלת כזאת רחבה אלה יותר קטנה בקוטר.
ביי
סמל אישי של המשתמש
ykyk
סופר משתמש
 
הודעות: 977
הצטרף: 02 פברואר 2009, 21:55

Re: למה כדאי להשתמש במפסלת קערות לחריטת קערות

הודעהעל ידי moshik » 18 ינואר 2012, 18:38

הסיבה שזה קורה:

הלוח הנחרט הוא ריבוע ולא עיגול לכן יש זמן מסויים בו המפסלת נמצאת באויר (ללא משענת)
אם בזמן הזה המפסלת זזה ככה שהיא פוגשת במפתיע את קצה העץ בעומק חיתוך גדול מידי היא תקבל מכה.
בגלל הגודל של המפסלת כל תנועה הכי קטנה יכולה לגרום לתקיעה ולכן
במפסלת גדולה הסיכוי הוא יותר גדול

אבל זה יכול להגרם גם ממפסלת יותר קטנה.

צריך להזהר בסוג כזה של חריטה גם עם bowl gouge
ולקראת הקצוות שהפתח של המפסלת יהיה הצידה לאט ויציב.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד


חזור אל חריטה, גילוף ופיסול בעץ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־3 אורחים